REACȚIE. Ce fac internauții pentru a-și proteja amprenta digitală

REACȚIE. Ce fac internauții pentru a-și proteja amprenta digitală
Patru din cinci internauți au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web sau din social media
Publicat: 06/05/2020, 09:23
Actualizat: 06/05/2020, 09:24

Patru din cinci internauți au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web sau din social media, potrivit raportului „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”.

Documentul citat include constatările dintr-un nou sondaj efectuat de Kaspersky în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de țări.

Noi studii derulate de sursa citată indică faptul că utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-și proteja și menține controlul asupra vieții lor private.

Utilizatorii sunt din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile online. Ca atare, 82% dintre aceștia spun că au încercat să înlăture informații private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media. Cu toate acestea, o treime (37%) dintre intervievați nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru.

„Aceste descoperiri dezvăluie cât de importantă este protejarea confidențialității datelor și a interacțiunilor noastre din online, pentru a beneficia în continuare de pe urma tehnologiei”, susțin specialiștii în securitate online.

Date disponibile public fără acordul utilizatorilor

Conform raportului, consumatorii au arătat că nu sunt îngrijorați numai de datele lor private, dar și de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, raportul relevă că 24% dintre consumatori susțin că datele lor personale sau informații despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.

„Astfel de incidente împing utilizatorii să ia decizii conștiente despre cum și unde sunt stocate datele lor personale, pentru a evita ca acestea să fie văzute sau utilizate de alte persoane, fără permisiune”, precizează sursa citată.

Un alt detaliu relevat de studiu este și cel conform căruia o bună parte dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-și ascunde informațiile de atacatorii cibernetici (43%), de site-urile web pe care le vizitează (41%) sau de alte persoane care ar putea accesa același dispozitiv (37%).

În plus, unii utilizatori rămân îngrijorați cu privire la stocarea informațiilor personale pe dispozitivele lor. De exemplu, unul din cinci utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicațiile pe care le folosește pe dispozitivul său mobil.

Este posibil ca acești oameni să simtă că pierd controlul asupra stocării datelor lor, fiind conștienți de riscurile legate de schimbul de informații personale, susțin cei de la Kaspersky.

„Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja.

Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.

Pentru ca utilizatorii să își protejeze mai bine confidențialitatea datelor, au nevoie de îndrumare. Cercetarea anuală „Global Privacy Research” realizată de companie, oferă instrumente utile pentru a înțelege mai bine nivelul de conștientizare și percepția generală pe care utilizatorii de internet o au asupra exercitării dreptului lor la confidențialitate și, totodată, asupra protecției datelor cu caracter personal.

„Convenția 108+ recomandă promovarea utilizării mai răspândite și mai serioase a evaluărilor de impact privind protecția datelor, aplicarea principiului «privacy by design» și o atitudine proactivă față de cerințele de securitate a datelor”, a continuat în acest context Patrick Penninckx, Head of Department, Information Society, Council of Europe.

Raportul „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” care include constatările dintr-un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de țări, examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online și ce măsuri iau oamenii pentru ca informațiile lor private să nu cadă pe mâini rele.

Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ

ŞOC! Bărbatul celebru adorat de întreaga ţară a violat o adolescentă de 16 ani. Mama...
'Ieși afară!' Niculina Stoican și Natanticu, scandal în platou la Antena 1
FOTO. Alexia Eram s-a pozat în lenjerie intimă! Fiica Andreei Esca, apariție controversată
Previne demența! Cele 10 porunci pentru un creier sănătos, potrivit unui neurochirurg
Poliția a dat verdictul în accidentul lui Gigi Becali! Lovitură grea pentru miliardar: Ionuț Luțu...
Istoria necenzurată a cântecului care a înmuiat inima dictatorului Nicolae Ceauşescu. „Treceţi, batalioane române, Carpaţii”,...
Surpriza Dacia pentru toți ROMÂNII. Anunțul a fost făcut azi!
BANCUL ZILEI – O blondă dotată, pe plajă la nudiști, intră în vorbă cu doi...
Cum poate fi anihilat în doar două secunde virusul SARS-CoV-2. Descoperirea medicilor din Israel
'Ieși afară!' Niculina Stoican și Natanticu, scandal în platou la Antena 1
Cât de MARE trebuie să fie? Răspunsul care îi LINIȘTEȘTE pe mulți bărbați
Ziua Naţională a României, SĂRBĂTORITĂ la Constanţa. VIDEO
Au fost prinși cu serialul „Squid Game” în Coreea de Nord. Ce a urmat e...
Mesaje de Ziua Naţională a României: Citate pentru 1 Decembrie 2021. La mulţi ani, români!
Rareș Bogdan a explodat: Cineva se joacă periculos cu focul! Gestul l-a scos din minți
Lovitură pentru milioane de români. Va fi interzis în următorii doi ani. Directiva UE este...
Schimbări majore pe piaţa RCA pentru şoferi. Preţurile de acum vor fi istorie
În urmă cu 15 ani, dădea cu mopul într-un Lidl din Germania, iar acum conduce...