Viitorul administrației publice. „Antonia”, primul funcționar virtual din România, va fi prezentat la Cluj

Viitorul administrației publice. „Antonia, primul funcționar virtual din România, va fi prezentat la Cluj
Publicat: 09/03/2018, 12:49
Actualizat: 26/03/2019, 00:36

Funcționarul public virtual bazat pe inteligența artificială va fi, în prima fază, un program, după care sarcinile îi vor fi preluate de un robot instalat la Primăria Cluj-Napoca.

„Primăria Cluj-Napoca va lansa primul functionar public virtual din România, proiect care a căpătat numele Antonia, după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei, primul robot cetățean din lume. Până în prezent, Primăria Cluj-Napoca a implementat 47 de proceduri și aplicații care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City, iar Antonia merge un pas mai departe în această viziune a orașului, deschisă tehnologiei și talentelor. Astfel, noul funcționar virtual va avea pentru început două roluri principale, și anume va dirija cererile online ale cetățenilor și îi va ajuta pe aceștia 24 de ore din 24 în interacțiunile lor cele mai frecvente cu primăria, respectiv primăriile de cartier. Pentru prima componentă, funcționarul virtual se află în teste și va fi disponibil și operațional începând cu 15 aprilie”, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, primarul Emil Boc.

Potrivit acestuia, Antonia va învăța în timp parcursul optim pentru fiecare cetățean care interacționează cu Primăria, reducând din munca celorlalți funcționari publici prin redistribuirea instantă către serviciul corespunzător a cererii completate de către cetățean.

„Se simplifică, astfel, din ce în ce mai multe procese și interacțiunea clujenilor și vizitatorilor cu Primăria Cluj-Napoca. Componenta cheie este ceea ce specialiștii numesc ‘machine learning’ și mai departe, inteligență artificială. Sunt concepte pe care trebuie să le analizăm serios”, a spus edilul.

Emil Boc a precizat că a doua componentă implică instalarea unui robot într-un spațiu al Primăriei care va funcționa fără întrerupere și va oferi acces la serviciile publice ale Primăriei, pe care în mod obișnuit clujenii le pot rezolva la Centrul de Informare pentru cetățeni al municipalității clujene sau la primăriile de cartier.

„Tehnologia nu va putea să înlocuiască toate locurile muncă, dar va crea slujbe care nu există în acest moment, astfel oamenii ar putea avea mai mult timp să se relaxeze, să petreacă timp cu familia”, a mai spus Boc.

Echipa de proiect care dezvoltă Antonia este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetățeni.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase