Prima pagină » Economic » Brandurile care au trecut testul timpului: povestea ciocolatei Rom, a demachiantului Doina sau a vinului Murfatlar

Brandurile care au trecut testul timpului: povestea ciocolatei Rom, a demachiantului Doina sau a vinului Murfatlar

Brandurile care au trecut testul timpului: povestea ciocolatei Rom, a demachiantului Doina sau a vinului Murfatlar
Cămășile Braiconf au apărut pe piață în 1950. Cinci ani mai târziu lua naștere numele de Murfatlar, iar după alți cinci ani apărea Eugenia, unul dintre cele mai cunoscute nume românești de pe piața dulciurilor. În 1964 apare și ciocolata Rom, care deși au trecut aproape cincizeci de ani, continuă să rămână în topul batoanelor de ciocolată cel mai bine vândute.

Cămășile Braiconf au apărut pe piață în 1950. Cinci ani mai târziu lua naștere numele de Murfatlar, iar după alți cinci ani apărea Eugenia, unul dintre cele mai cunoscute nume românești de pe piața dulciurilor. În 1964 apare și ciocolata Rom, care deși au trecut aproape cincizeci de ani, continuă să rămână în topul batoanelor de ciocolată cel mai bine vândute, potrivit Ziarul Financiar. Cum au rezistat aceste branduri? 

„Rom este un brand care în România a reușit din toate perspectivele celor 4P ai lui Kotler (preț, produs, plasament și promovare – n.red.). Secretul lui Rom, din punctul meu de vedere, este că strategic a dorit să recruteze tineri și să aducă în zilele noastre un brand care s-a născut odată cu blocurile gri. Să nu uităm, Rom este pe piață din 1964, când părinții actualilor tineri abia se nășteau”, spune Ștefania Harabagiu, fondatoarea agenției de creație și inovație Brand Support.

Ea spune că pe lângă Rom, alte branduri românești care au rezistat și au descoperit secretul de a rămâne relevante și în top sunt Farmec, Scandia Sibiu, Napolact, Plafar sau Perla Harghitei. „Astăzi, dacă nu ai comunicare orientată către actualii tineri, poți să spui frumușel la revedere brandului tău pe termen mediu și lung. Mai mult, pentru un brand românesc pro­vocarea este dublă pentru că nu ai expertiza brandului de afară, nu ai insight-uri globale, de aceea este cu atât mai complicat să reziști”. (Cristina Rosca)

Citește articolul integral în Ziarul Financiar.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Invazia Măgarilor: oamenii s-au trezit cu o mulțime de măgari în curțile lor, prin oraș, dând buzna și la nunți sau alte petreceri
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Și-a părăsit iubita medic pentru Rodica Stănoiu! Noi detalii despre 'puiuțul' fostei ministrese a Justiției
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
Vreme mohorâtă la vot: Ploi slabe și 4-6 grade în București
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Pilot american de F-16, premiat pentru manevre excepționale împotriva rebelilor Houthi. Cum a supraviețuit unui baraj de ra
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Un ritual funerar necunoscut, dezvăluit de o movilă veche de 4.000 de ani, i-a uimit pe arheologi