Prima pagină » Magazin » STUDIU. Efectul dietei vegetariene asupra organismului

STUDIU. Efectul dietei vegetariene asupra organismului

STUDIU. Efectul dietei vegetariene asupra organismului
Vegetarienii prezintă un risc cu 32% mai mic să se confrunte cu afecțiuni cardiovasculare, spre deosebire de persoanele care mănâncă carne

Vegetarienii prezintă un risc cu 32% mai mic să se confrunte cu afecțiuni cardiovasculare, spre deosebire de persoanele care mănâncă carne. Cel puțin așa susțin oamenii de știință de la Universitatea Oxford, notează Fox News.

„Cea mai mare parte a diferenței provine probabil din efectele colesterolului și ale tensiunii arteriale mai ridicate în general la persoanele care nu sunt vegetariene. Alimentația are un rol important în prevenirea bolilor de inimă”, a declarat dr Francesca Crowe, autoarea principală a studiului.

Este cel mai vast studiu desfășurat vreodată în Marea Britanie care compară incidența bolilor cardiovasculare la vegetarieni și nevegetarieni. Studiul s-a realizat pe aproape 45.000 de voluntari cu vârste cuprinse între 50 și 70 de ani din Anglia și Scoția, incluși în ancheta numită „European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition”.

Dintre aceștia, 34% erau vegetarieni, cifră mare care a permis cercetătorilor să facă estimări mai precise asupra riscurilor cardiovasculare în fiecare din cele două grupe. „Rezultatele arată clar că riscul de a dezvolta boli cardiovasculare este cu circa o treime mai scăzut la vegetarieni față de nevegetarieni”, a mai spus profesorul Tim Key, director adjunct al unități de epidemiologie a cancerului la Universitatea din Oxford și co-autor al studiului.

Cercetătorii au luat în considerare mai mulți factori la calcularea riscului: vârsta, dacă oamenii fumau, cantitatea de alcool consumată, activitatea fizică, nivelul de instruire și mediul socio-economic. Recrutați în anii 1990, participanții au răspuns la chestionare amănunțite despre starea lor de sănătate și modul de viață.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu