Prima pagină » Magazin » STUDIU. Ciocolata previne riscul de atac cerebral

STUDIU. Ciocolata previne riscul de atac cerebral

STUDIU. Ciocolata previne riscul de atac cerebral
Un singur baton de ciocolată consumat zilnic influențează activitatea creierului în mod direct, putând scădea considerabil riscul de a face atac cerebral

Un singur baton de ciocolată consumat zilnic influențează activitatea creierului în mod direct, putând scădea considerabil riscul de a face atac cerebral, arată un studiu recent, realizat de specialiștii britanici și citat de dailymail.co.uk.

Cercetări anterioare în acest sens au arătat că benefică pentru creier, în cazul în care este consumată cu moderație, este ciocolata neagră, însă acest studiu recent, publicat în revista Neurology, arată în premieră că orice tip de ciocolată acționează asupra vaselor de sânge.

Specialiștii de la Glasgow University au măsurat viteza sângelui participanților la studiu, la nivelul celor mai importante artere, în timp ce aceștia consumau ciocolată stând în poziție orizontală. S-a descoperit astfel că ciocolata avea efect asupra nivelului de dioxid de carbon care afectează vasele de sânge, îmbunătățind circulația și având, astfel, un impact pozitiv la nivelul celulelor creierului.

„Consumul unui baton de ciocolată obișnuită a fost asociat cu o modificare a nivelului de rigiditate a vaselor de sânge. Informațiile noastre iau în calcul posibilitatea să existe un efect direct între anumite ingrediente din ciocolată și vasele de sânge. Ipoteza este plauzibilă datorită flavonoizilor din ciocolată”, spune profesorul Matthew Walters, coordonatorul studiului.

Flavonoizii, care se regăsesc mai ales în cacao, sunt antioxidanți puternici care contribuie la prevenirea afecțiunilor cardiace. Însă ciocolata este bogată în zahăr și are un conținut crescut de grăsimi și poate cauza obezitate, acesta fiind, de altfel, unul dintre principalii factori care declanșează atacul cerebral.

„Trebuie să ținem cont de aceste noi descoperiri”, este concluzia autorilor studiului.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România