Prima pagină » Magazin » STUDIU. Beneficiile ascunse într-o ceașcă de cafea sau ceai

STUDIU. Beneficiile ascunse într-o ceașcă de cafea sau ceai

STUDIU. Beneficiile ascunse într-o ceașcă de cafea sau ceai
Persoanele care beau ceai sau cafea prezintă un risc scăzut să facă un atac vascular cerebral

Persoanele care beau ceai sau cafea prezintă un risc scăzut să facă un atac vascular cerebral. Cel puțin asta susțin oamenii de știință de la Centrul Național de Cardiologie din Osaka, Japonia.

Concluzia a apărut după un studiu desfășurat de-a lungul a 13 ani, în care au fost implicați 83.000 de adulți japonezi. O mare cantitate de informații despre băuturile consumate în mod obișnuit, fumat, activitate fizică, regim alimentar, indicele de masă corporală (IMC) au fost analizate de echiapa de cercetători, iar datele au fost confruntate cu cazuri de atacuri vasculare cerebrale (AVC), notează Agerpres.

La modul general, arată autorii cercetării „cu cât consumul de ceai sau cafea este mai mare, cu atât riscurile de AVC sunt mai mici”. La una sau două cești de cafea pe zi, riscul scade cu 20%, arată rezultatele cercetării.

Același lucru se întâmplă la un consum de două-trei cești de ceai verde pe zi. Cine bea cel puțin o ceașcă de cafea și două cești de ceai zilnic prezintă un risc mai mic cu 34% să facă un AVC.

Mecanismele acestui efect protector nu sunt pe deplin stabilite, adaugă Le Quotidien du Medecin. În orice caz, sunt implicate catehinele din ceaiul verde, cu proprietățile lor antioxidante și antiinflamatoare, și anumiți compuși ai cafelei printre care se numără acidul clorogenic, care are tot acțiune antioxidantă.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România