Prima pagină » Magazin » Carnea de pește gras ar putea reduce riscul de cancer mamar

Carnea de pește gras ar putea reduce riscul de cancer mamar

Consumul de acizi grași omega 3 provenind din carnea de pește gras, precum somon, ton și sardine, de 1-2 ori pe săptămână, ar permite reducerea riscului de cancer mamar, potrivit unui studiu ale cărui rezultate au fost publicate vineri, informează AFP.

Consumul de acizi grași omega 3 provenind din carnea de pește gras, precum somon, ton și sardine, de 1-2 ori pe săptămână, ar permite reducerea riscului de cancer mamar, potrivit unui studiu ale cărui rezultate au fost publicate vineri, informează AFP.

În condițiile în care mai multe studii precedente au evidențiat rolul protector al acizilor omega 3 contra maladiilor cardiovasculare, cercetătorii chinezi au trecut în revistă 26 de cercetări realizate pe 800.000 de femei – dintre care circa 20.000 sufereau de cancer mamar -, în Statele Unite, Europa și Asia.

Ei au demonstrat că 1-2 porții de pește gras pe săptămână sunt asociate cu o reducere cu 14% a riscului de cancer mamar.

Potrivit echipei coordonate de profesorul Duo Li, de la Universitatea Zhejiang, o creștere cu 0,1 grame a consumului de omega 3 provenind din pește, pe zi, reduce riscul de cancer mamar cu 5%.

Omega 3 sunt acizi grași esențiali pentru dezvoltarea și buna funcționare a organismului uman. Există patru astfel de acizi grași, cunoscuți prin inițialele lor, EPA, DHA, DPA – găsiți în principal în carnea de pești grași (somon, ton, macrou, hering, sardine) – și ALA, prezent în uleiurile vegetale (nuci, ulei de rapiță, soia și in) și într-o măsură mai mică în carne, produse lactate și ouă.

În studiul lor, publicat în British Medical Journal, cercetătorii chinezi au notat totuși că doar acizii omega 3 de origine marină au fost asociați cu o reducere a riscului de cancer mamar, nicio „asociație semnificativă” nefiind observată cu ceilalți acizi omega 3.

Autorii studiului au subliniat faptul că „riscul a fost cel mai scăzut în populațiile asiatice, cel mai probabil întrucât consumul de pește este mult mare pe acest continent decât în țările occidentale”.

Cancerul mamar este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer la scară mondială. În 2008, el reprezenta, potrivit acestui studiu, aproape 23% din totalul cazurilor de cancer și 14% din totalul deceselor.

Potrivit unor studii publicate în ultimii ani, alimentația și modul de viață ar putea juca un rol important în apariția acestui tip de cancer, pe lângă factorii genetici, tot mai bine cunoscuți în ultima vreme, precum mutațiile genelor BRCA1 și BRCA 2, care predispun la cancer mamar.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
O lucrare a lui Picasso a fost găsită la 8 ani după ce a fost furată