Șova: S-a pierdut contractul original cu Bechtel. Boagiu: Du-te la etajul 2

Publicat: 01/08/2013, 17:56
Actualizat: 20/08/2014, 22:05

Ministrul delegat Dan Șova susține că desecretizarea contractului dintre CNADNR și Bechtel, aprobat în 2003, nu a fost posibilă pentru că la Ministerul Transporturilor nu a fost găsit contractul original.

În replică, fostul ministrul al Transporturilor, Anca Boagiu, îi indică lui Șova locul exact unde s-ar afla contractul cu pricina: „În situația în care Dan Șova este pur și simplu incompetent, am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găsește la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”.

Șova a afirmat miercuri că după ce documentul original va fi găsit prevederile sale vor fi făcute publice,

„Nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiționale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. […] Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006″, a declarat Dan Șova la Digi24.

În schimb, Boagiu crede că adevărata intenție a lui Dan Șova este de a ascunde contractul inițial pentru a-l proteja pe fostul premier Adrian Năstase, dar și pentru a-și proteja afacerile și familia.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

„Este inadminsibil ca un ministru al Guvernului României să ne prostească în continuu pe toți cu declarații de genul „nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat”.Dan Șova are obligația, cel puțin morală, să spună câți bani au încasat pe contractele de avocatură cu Bechtel și CNADNR și să ne spună și cât de „cinstit” au negociat el și familia lui, în calitate de avocați, pentru statul român”, susține Anca Boagiu,prim-vicepreședinte al PDL, adăugând că Șova trebuie să plece cât mai repede din Guvern, „pe ușa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el”.

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS) condus de ministrul delegat Dan Șova a anunțat marți că a publicat pe pagina sa de web documentele „declasificate” referitoare la contractul dintre statul român și Bechtel International pentru construirea autostrăzii Brașov-Cluj-Borș.

Pe pagina de internet a DPIIS au fost afișate însă doar acordurile din 2006 și, respectiv 2011, privind modificarea contractului semnat de Guvernul Năstase în 2003, precum și acordul de încetare a contractului, parafat în acest an.

DPIIS nu a publicat contractul inițial, aprobat în 2003 de Guvernul Năstase și nici contractele de consultanță juridică și valoarea acestora.

Documentele desecretizate și publicate marți arată că, din start, pentru simpla „mobilizare” a companiei americane, Bechtel primea 70 de milioane de euro, iar un milion de euro pe lună era „cost indirect de capital”.

Contractul cu Bechtel mai prevedea și alte zeci de costuri detaliate, calculate la metrul cub de pământ sau la hectar care ar face probabil invidios pe oricare dintre regii asfaltului. Numai pentru defrișări, prețul era de 4.099 euro pe hectar.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

Ordinul de desecretizare a contractului incheiat de autoritatile romane cu compania americană Bechtel a fost publicat în Monitorul Oficial, iar cele câteva mii de pagini ale documentului ar putea fi publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investitii Străine până la sfârșitul lunii iulie, promitea pe 15 iulie ministrul delegat Dan Șova.

Contractul cu Bechtel, companie americană căreia Guvernul Năstase i-a încredințat direct contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș), cu o lungime proiectată de 415 km, avea o valoare de 2,2 miliarde de euro.

Cei 415 km aveau termen de execuție 2012. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Nu există așa ceva". Reacția unui bărbat din Cehia la o terasă din România unde...
BREAKING | Alex Alexandrov, fondatorul companiei Altex, a murit
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Un fost ministru a fost filmat omorându-și în bătaie soția, într-un restaurant. Imaginile au stârnit...
Cea mai tunată de la mare! A defilat de 1 Mai cu talia de viespe...
Declarații scandaloase ale unei vedete. Cum face sex la 85 de ani: „Încă pot să-mi...
Întors în ţară din Germania, un bărbat din Gorj a avut parte de o surpriză...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Cine este tânărul din Suceava care și-a pierdut viața după ce a fost lovit cu...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
Fenomenul El Niño SE TRANSFORMĂ chiar sub ochii lumii! Ce înseamnă asta
INTERDICȚIE pentru șoferii din România. Se reţin certificatul de înmatriculare şi plăcuţele
Vești proaste despre Florin Piersic. Spitalul l-a îmbolnăvit mai rău
De ce Gică Popescu nu i-a cumpărat fiicei sale o mașină mai scumpă: „Eu am...
"Am cheltuit peste 120.000 de euro ca să-mi rotunjesc formele". Cum arată suedeza Natasha după...
Florin Piersic, ajuns de urgență pe masa de operație! Care este starea de sănătate a...
"Nu a murit nimeni, a murit artistul Alex Mica în sufletele voastre". Cântărețul care a...
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Planeta Marte ar fi fost „locuibilă” în trecutul îndepărtat, a descoperit roverul Curiosity al NASA