Șova: S-a pierdut contractul original cu Bechtel. Boagiu: Du-te la etajul 2

Publicat: 01/08/2013, 17:56
Actualizat: 20/08/2014, 22:05

Ministrul delegat Dan Șova susține că desecretizarea contractului dintre CNADNR și Bechtel, aprobat în 2003, nu a fost posibilă pentru că la Ministerul Transporturilor nu a fost găsit contractul original.

În replică, fostul ministrul al Transporturilor, Anca Boagiu, îi indică lui Șova locul exact unde s-ar afla contractul cu pricina: „În situația în care Dan Șova este pur și simplu incompetent, am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găsește la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”.

Șova a afirmat miercuri că după ce documentul original va fi găsit prevederile sale vor fi făcute publice,

„Nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiționale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. […] Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006″, a declarat Dan Șova la Digi24.

În schimb, Boagiu crede că adevărata intenție a lui Dan Șova este de a ascunde contractul inițial pentru a-l proteja pe fostul premier Adrian Năstase, dar și pentru a-și proteja afacerile și familia.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

„Este inadminsibil ca un ministru al Guvernului României să ne prostească în continuu pe toți cu declarații de genul „nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat”.Dan Șova are obligația, cel puțin morală, să spună câți bani au încasat pe contractele de avocatură cu Bechtel și CNADNR și să ne spună și cât de „cinstit” au negociat el și familia lui, în calitate de avocați, pentru statul român”, susține Anca Boagiu,prim-vicepreședinte al PDL, adăugând că Șova trebuie să plece cât mai repede din Guvern, „pe ușa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el”.

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS) condus de ministrul delegat Dan Șova a anunțat marți că a publicat pe pagina sa de web documentele „declasificate” referitoare la contractul dintre statul român și Bechtel International pentru construirea autostrăzii Brașov-Cluj-Borș.

Pe pagina de internet a DPIIS au fost afișate însă doar acordurile din 2006 și, respectiv 2011, privind modificarea contractului semnat de Guvernul Năstase în 2003, precum și acordul de încetare a contractului, parafat în acest an.

DPIIS nu a publicat contractul inițial, aprobat în 2003 de Guvernul Năstase și nici contractele de consultanță juridică și valoarea acestora.

Documentele desecretizate și publicate marți arată că, din start, pentru simpla „mobilizare” a companiei americane, Bechtel primea 70 de milioane de euro, iar un milion de euro pe lună era „cost indirect de capital”.

Contractul cu Bechtel mai prevedea și alte zeci de costuri detaliate, calculate la metrul cub de pământ sau la hectar care ar face probabil invidios pe oricare dintre regii asfaltului. Numai pentru defrișări, prețul era de 4.099 euro pe hectar.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

Ordinul de desecretizare a contractului incheiat de autoritatile romane cu compania americană Bechtel a fost publicat în Monitorul Oficial, iar cele câteva mii de pagini ale documentului ar putea fi publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investitii Străine până la sfârșitul lunii iulie, promitea pe 15 iulie ministrul delegat Dan Șova.

Contractul cu Bechtel, companie americană căreia Guvernul Năstase i-a încredințat direct contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș), cu o lungime proiectată de 415 km, avea o valoare de 2,2 miliarde de euro.

Cei 415 km aveau termen de execuție 2012. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.

VIDEO | Moment ULUITOR în direct. Vedeta TV n-a realizat că nu poartă lenjerie intimă
Ce salariu mic are Neti Sandu la Pro TV! Ia mult mai puțin decât Esca...
FOTO. Antonia, apariție controversată, într-un costum de baie provocator! `Ești minunată!`
9 semne care pot trăda cancerul în stadii incipiente. Nu le ignora!
Anunț cutremurător! Medicul Valeriu Gheorghiță, adevărul despre efectele adverse ale dozei a treia de vaccin:
Anamaria Prodan, victorie uriașă împotriva lui Gigi Becali! Ce sumă trebuie să plătească: `Atmosfera toxică...
Restricţii de Sărbători! Ministrul Sănătăţii spune clar ce ne aşteaptă de Crăciun şi Revelion
Record la vaccinare: Peste 93.000 de români s-au vaccinat cu prima doză în ultimele 24...
SUV de cinci stele la Euro NCAP. Hyundai cucerește piața cu acest model
BANCUL ZILEI – Două blonde fac nudism. La un moment dat apare un taur…
Un certificat de vaccinare fals al lui „Adolf Hitler” sfidează controalele europene
Ce salariu mic are Neti Sandu la Pro TV! Ia mult mai puțin decât Esca...
Legăturile NEȘTIUTE ale Principesei Margareta, moștenitoarea Regelui Mihai
Incredibil câţi bani câştigă pe lună medicul Beatrice Mahler! Românii sigur vor avea ceva de...
Vestea FANTASMAGORICĂ pentru români anunțată cu aplomb de Florin Cîțu: ”Așa cum am promis”
Sondaj: Iohannis pierde încrederea românilor - 14%, Cîțu are doar 7%. PSD, cotat cu 40%
O studentă a sesizat o lumină lângă dormitor. Când s-a apropiat a încremenit!
Vestea ȘOC a momentului în România: A murit pe loc. Nu a mai putut fi...
China trimite o IMENSĂ UNDĂ DE ȘOC la nivel planetar! Marile puteri ale lumii sunt...
Ziua începe cu o veste tristă. Din păcate este vorba despre Gabriel Cotabiță. În ce...
Ţara din Europa care caută cu disperare angajaţi şi nu găseşte. Salariile sunt uriaşe
Este OFICIAL! O nouă minivacanţă! Urmează o nouă sărbătoare legală şi mai multe zile libere...