Șova: S-a pierdut contractul original cu Bechtel. Boagiu: Du-te la etajul 2

Publicat: 01/08/2013, 17:56
Actualizat: 20/08/2014, 22:05

Ministrul delegat Dan Șova susține că desecretizarea contractului dintre CNADNR și Bechtel, aprobat în 2003, nu a fost posibilă pentru că la Ministerul Transporturilor nu a fost găsit contractul original.

În replică, fostul ministrul al Transporturilor, Anca Boagiu, îi indică lui Șova locul exact unde s-ar afla contractul cu pricina: „În situația în care Dan Șova este pur și simplu incompetent, am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găsește la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”.

Șova a afirmat miercuri că după ce documentul original va fi găsit prevederile sale vor fi făcute publice,

„Nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiționale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. […] Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006″, a declarat Dan Șova la Digi24.

În schimb, Boagiu crede că adevărata intenție a lui Dan Șova este de a ascunde contractul inițial pentru a-l proteja pe fostul premier Adrian Năstase, dar și pentru a-și proteja afacerile și familia.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

„Este inadminsibil ca un ministru al Guvernului României să ne prostească în continuu pe toți cu declarații de genul „nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat”.Dan Șova are obligația, cel puțin morală, să spună câți bani au încasat pe contractele de avocatură cu Bechtel și CNADNR și să ne spună și cât de „cinstit” au negociat el și familia lui, în calitate de avocați, pentru statul român”, susține Anca Boagiu,prim-vicepreședinte al PDL, adăugând că Șova trebuie să plece cât mai repede din Guvern, „pe ușa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el”.

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine (DPIIS) condus de ministrul delegat Dan Șova a anunțat marți că a publicat pe pagina sa de web documentele „declasificate” referitoare la contractul dintre statul român și Bechtel International pentru construirea autostrăzii Brașov-Cluj-Borș.

Pe pagina de internet a DPIIS au fost afișate însă doar acordurile din 2006 și, respectiv 2011, privind modificarea contractului semnat de Guvernul Năstase în 2003, precum și acordul de încetare a contractului, parafat în acest an.

DPIIS nu a publicat contractul inițial, aprobat în 2003 de Guvernul Năstase și nici contractele de consultanță juridică și valoarea acestora.

Documentele desecretizate și publicate marți arată că, din start, pentru simpla „mobilizare” a companiei americane, Bechtel primea 70 de milioane de euro, iar un milion de euro pe lună era „cost indirect de capital”.

Contractul cu Bechtel mai prevedea și alte zeci de costuri detaliate, calculate la metrul cub de pământ sau la hectar care ar face probabil invidios pe oricare dintre regii asfaltului. Numai pentru defrișări, prețul era de 4.099 euro pe hectar.

FOTO: Ovidiu Micsik/Publimedia

Ordinul de desecretizare a contractului incheiat de autoritatile romane cu compania americană Bechtel a fost publicat în Monitorul Oficial, iar cele câteva mii de pagini ale documentului ar putea fi publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investitii Străine până la sfârșitul lunii iulie, promitea pe 15 iulie ministrul delegat Dan Șova.

Contractul cu Bechtel, companie americană căreia Guvernul Năstase i-a încredințat direct contractul pentru construirea Autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș), cu o lungime proiectată de 415 km, avea o valoare de 2,2 miliarde de euro.

Cei 415 km aveau termen de execuție 2012. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Doi soți au renunțat la toată averea de 24 de milioane $ ca să se...
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din...
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
După ce a recrutat pușcăriași să lupte pe front, Rusia se confruntă cu un număr...
Câți bani au primit Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la MasterChef. Suma este...
Mihaela Bilic a deslușit misterul cartofilor congelaţi. De ce îi RECOMANDĂ pentru consum
"Unde mai joc și eu la aparate?!" Vieţile românilor care s-au trezit într-o nouă realitate,...
IREAL ce s-a întâmplat cu sicriul lui Corduneanu! Avem VIDEO
Prietena Robertei și a lui Sebi, dezvăluiri tulburătoare la opt luni după accidentul de la...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Poate fi anulat permisul auto dacă nu ai condus mașina mai mult de 2 ani?
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele...
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Vor dispărea BANCNOTELE definitiv?! Moment de cotitură în lumea banilor
Rusia va ataca NATO. Anunțul care punea lumea pe jar
Ce avere are Paul Nicolau, zis Pescobar. Suma impresionantă pe care o câștigă patronul de...
Imagini exclusive de la priveghiul lui Costel Corduneanu. Berbecuții se rumenesc la proțap, prietenii din...
Robi și Rebecca, discuție în camera roșie! S-ar vedea sau nu într-un cuplu cu Robi?...
Momentul în care o femeie merge cu unchiul mort la bancă să ia un împrumut:...
BANCUL ZILEI. O moldoveancă la McDonald’s: - O rație di șolduri di pui cu barabuli...
Un traseu popular din Barcelona, șters de pe Google și Apple Maps din cauza turiștilor...