Prima pagină » Magazin » STUDIU. Ce efect are berea asupra inimii

STUDIU. Ce efect are berea asupra inimii

STUDIU. Ce efect are berea asupra inimii
Vești bune pentru amatorii de bere. Un studiu recent al cercetătorilor spanioli arată că persoanele care beau bere prezintă un risc scăzut să se confrunte cu boli de inimă

Vești bune pentru amatorii de bere. Un studiu recent al cercetătorilor spanioli arată că persoanele care beau bere prezintă un risc mai mic să se confrunte cu boli de inimă decât cele care nu consumă această băutură. Cu o singură condiție, afirmă savanții: berea să fie băută în cantități moderate. Astfel, un bărbat poate bea cel mult 660 de ml de bere pe zi, în timp ce femeilor le este recomandat un maxim de 330 de ml/zi, cu o concentrație de alcool de 5%.

„Fabricată din ingrediente naturale cum sunt hameiul, cerealele și drojdia, cu un conținut de apă de peste 90%, berea nu are deloc grăsimi, colesterol sau cafeină și este bogată în nutrienți, antioxidanți și vitamine. Astfel, consumată cu moderație poate aduce beneficii sănătății și poate proteja inima de afecțiuni cardiovasculare. Cercetări recente aduc chiar mai multă claritate, identificând posibile efecte pozitive ale consumului moderat de bere în ceea ce privește reducerea incidenței bolilor de inimă, fapt cu atât mai îmbucurător pentru iubitorii acestei băuturi milenare”, a declarat Corina Aurelia Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Consumul moderat de bere poate reduce producerea bolilor de inimă. Datorită conținutului de vitamina B6, acest nutrient poate preveni acumularea hmocisteinei, o substanță care, aflată la un nivel ridicat, reprezintă un factor de risc în bolile cardiovasculare. Datele cercetării mai arată că 30 – 35% din bărbații care beau bere în cantități moderate sunt mai puțin supuși riscului producerii atacului de cord. În plus, berea are polifenoli, ingredient cu proprietăți antioxidante, care ajută la stimularea circulației sângelui.

În cazul femeilor, s-a demonstrat că 14% din consumatoarele de două sau trei beri pe săptămână prezintă un risc redus de hipertensiune arterială. Totodată, berea poate preveni riscul de obstrucție coronariană care apare atunci când se formează cheaguri în arterele coronare ce hrănesc inima.

Ateroscleroza ar putea fi prevenită în urma unui consum moderat de bere datorită scăderii rigidității arterelor, creșterii nivelului de lipoproteine cu densitate mare, a  nivelului de colesterol bun și a scăderii nivelulului insulinei.

Atât cercetătorii spanioli, cât și membrii Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție recomandă un consum moderat de bere, care trebuie completat de un stil de viață sănătos și de o alimentație corespunzătoare.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Ungaria preia soluția României pentru centrala Paks. Două barje vor fi scufundate în Dunăre
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Vacanța de vară se mută în toamnă. Cât costă un concediu în septembrie
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
650 lei amendă pentru toți pietonii din România care fac acest lucru în timp ce traversează strada, pe zebră. Mulți consideră că este un gest normal, dar legea spune altceva
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Afecțiuni medicale din cauza cărora șoferii pot ajunge la închisoare. Problema e tratamentul, nu boala
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale