Prima pagină » Magazin » STUDIU. Cum poate influența consumul de bere calitatea somnului

STUDIU. Cum poate influența consumul de bere calitatea somnului

STUDIU. Cum poate influența consumul de bere calitatea somnului
Personalele care beau bere fără alcool dorm bine

Personalele care beau bere fără alcool dorm bine. Asta este concluzia unui studiu recent realizat de un grup de cercetători de la Facultatea de Științe de la Universitatea Extremadura din Spania.

Datele cercetării, realizat pe un grup de 17 femei, arată că s-a înregistrat o îmbunătățire a calității somnului în rândul celor care au băut o cantitate de 330 de mililitri de bere fără alcool. 

Hameiul, un ingredient esențial al berii, se dovedește a fi cel responsabil pentru aceste rezultate, datorită substanțelor sale amare ce au efect sedativ, arată datele studiului. Mecanismul de acțiune al hameiului constă în ridicarea nivelului neurotransmițătorului numit acid gama-aminobutiric, un neurotransmițător inhibitor care acționează în sistemul nervos central.

Participantele la studiu au fost asistate medical. Parametrii cronobiologici din timpul somnului au fost evaluați cu ajutorul actigrafiei după un consum moderat de bere fără alcool în timpul cinei, timp de 14 zile. Concluziile au fost obținute prin comparație cu un grup de control ce nu consuma bere fără alcool în timpul cinei. Rezultatele actigrafiei au demonstrat o îmbunătățire a calității somnului în rândul voluntarelor care beau bere fără alcool.

„Pe lângă calitățile deja dovedite ale acestei băuturi iubite și consumate în întreaga lume, cercetătorii spanioli demonstrează că berea poate îmbunătăți chiar calitatea somnului, dacă este însă băută în cantități moderate. Avem de-a face cu o concluzie importantă, în condițiile în care insomnia este una dintre bolile cel mai des întâlnite ale acestui secol”, a declarat Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Potrivit nutriționiștilor, consumul moderat de bere trebuie completat de un stil de viața sănătos și o alimentație corespunzătoare. Este considerat un consum moderat de bere o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei cu maxim 5% alcool.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări