Prima pagină » Magazin » Cercetătorii danezi au descoperit un nou beneficiu al consumului de bere

Cercetătorii danezi au descoperit un nou beneficiu al consumului de bere

Cercetătorii danezi au descoperit un nou beneficiu al consumului de bere
Un studiu realizat de Spitalul Universitar din Aalborg, Danemarca, arată că un consum moderat de bere poate proteja organismul împotriva trombozei venoasă în rândul bărbaților

Un studiu realizat de Spitalul Universitar din Aalborg, Danemarca, arată că un consum moderat de bere poate proteja organismul împotriva trombozei venoasă în rândul bărbaților.

Cercetarea s-a desfășurat pe o perioadă de 10 ani și a implicat peste 57.000 de subiecți, dintre care 27.178 de bărbați și 29.876 de femei. Obiectivul pe care și l-au propus cercetătorii danezi a fost acela de a evalua asocierea dintre tromboembolismul venos și consumul mediu zilnic de bere.

„Tromboza venoasă profundă, tromboembolismul venos și embolia pulmonară sunt boli care implică numeroși factori de risc, comuni cu tromboza arterială, cum ar fi vârsta, obezitatea sau fumatul. Un consum moderat de bere ar putea reduce riscul de tromboembolism venos idiopatic deoarece se pare că produce efecte anti-trombotice prin scădearea agregării plachetelor sanguine, prin creșterea nivelelor de activator tisular al plasminogenului și prin scăderea cantității de fibrinogen”, a declarat Corina Aurelia Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Rezultatele studiului au fost semnificative pentru bărbați, însă nu și pentru femei. În cazul bărbaților care beau între 4 și 14 beri pe săptămână există un efect de protecție datorat consumului moderat de alcool asupra riscului de tromboză venoasă. Astfel, autorii studiului au ajuns la concluzia că bărbații ar putea fi protejați împotriva trombozelor venoase atunci când aleg să bea bere în cantități moderate, fără să depășească însă cantitatea recomandată.

Consumul moderat de bere trebuie completat de un stil de viața sănătos și de o alimentație corespunzătoare, atrag atenția membrii Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție. Un consum moderat de bere înseamnă o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei, cu o concentrație alcoolică de maxim 5%.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări