Prima pagină » Sănătate » STUDIU. Soluții la îndemână pentru a reduce riscul de apariție al infarctului

STUDIU. Soluții la îndemână pentru a reduce riscul de apariție al infarctului

STUDIU. Soluții la îndemână pentru a reduce riscul de apariție al infarctului
Un grup de cercetători suedezi au constatat că 80% din crizele cardiace ar putea fi evitate prin oprirea fumatului, adoptarea unei alimentații sănătoase și practicarea unei activități sportive regulate.

Circa 80% din crizele cardiace ar putea fi evitate prin oprirea fumatului, adoptarea unei alimentații sănătoase și practicarea unei activități sportive regulate – este concluzia unui studiu desfășurat timp de 11 ani de cercetători suedezi.

Ei au analizat obiceiurile de viață ale peste 20.000 de suedezi cu vârste cuprinse între 45 și 79 de ani. Rezultatul a fost că riscul de a fi doborât de infarct de miocard ajunge să fie aproape nul la bărbații care nu fumează, merg pe jos 40 de minute zilnic și fac exerciții fizice o oră pe săptămână, nu consumă mai mult de un pahar de alcool pe zi, mănâncă regulat fructe, legume, nuci, semințe și pește și a căror talie nu depășește 94 cm. Datele au fost publicate în Journal of the American College of Cardiology și preluate de lefigaro.fr, informează Agerpres.

„Studiul ne amintește că măsurile de prevenire nemedicamentoasă sunt deosebit de importante. În același timp însă, bărbații care iau toate aceste măsuri reprezintă doar 1% din populația analizată’, a spus dr Francois Paillard de la Centrul de prevenire cardio-vasculară a spitalului de urgență din Rennes (Franța).

Cercetarea oamenilor de știință suedezi a arătat că fiecare comportament sănătos adoptat protejează inima. Astfel, o alimentație bogată în fructe și legume, cu puține alimente prelucrate și grăsimi duce la scăderea cu 20% a riscului unei crize cardiace. Dacă se adaugă un consum scăzut de alcool, riscul este mai mic cu 35%, atingându-se o reducere cu 64% dacă se oprește fumatul și se practică o activitate sportivă.

„Trebuie să le amintim oamenilor care așteaptă o pastilă magică sau o nouă tehnologie modernă pentru evitarea crizelor cardiace că modul de viață are o importanță deosebită. Prevenirea primei crize cardiace se materializează în câțiva ani de sănătate, scăzând riscul de handicap la vârste mai înaintate”, scriu cercetătorii suedezi.

Cei cinci principali factori de risc, cu ponderi diferite în declanșarea crizelor cardiace, sunt obiceiurile alimentare (10%), fumatul (9%), hipertensiunea arterială (7,5%), greutatea excesivă sau obezitatea (7%) și alcoolul (6,5%), potrivit datelor din Cartea Albă a Federației franceze de cardiologie pentru un plan destinat inimii, care va fi lansat pe 9 octombrie. Adoptarea unui mod de viață sănătos este necesară în combaterea infarctului și, mai general, a bolilor cardio-vasculare.

Obiceiurile alimentare nu sunt ușor de schimbat și nici populația nu slăbește văzând cu ochii, însă oamenii pot fi încurajați să se miște mai mult. Studiul suedez subliniază că nu este vorba de transformarea întregii populații în sportivi de înalt nivel, ci de a o încuraja să facă o jumătate de oră de exerciții fizice sau 10.000 de pași pe zi.

„Trebuie să ne sensibilizăm copiii. Ei se mișcă tot mai puțin și ne putem aștepta la o creștere a mortalității din cauze cardio-vasculare”, spune profesor Claire Mounier-Vehier, vice-președintă a Federației franceze de cardiologie. Ea consideră că mesajul zero țigări, cinci legume pe zi și 30 de minute de activitate fizică zilnic trebuie repetat în permanență.

Nu este niciodată prea târziu pentru schimbări în modul de viață. „Se pare că și după 45 de ani apar foarte repede beneficiile schimbării modului de viață, constând mai ales în încetarea fumatului și o activitate sportivă”, spune și cardiologul Gabriel Steg.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu