Prima pagină » Sănătate » CURĂ DE SLĂBIRE. Principiile dietei care te scapă de kilogralele în plus, îți prelungește viața și te ferește de cancer

CURĂ DE SLĂBIRE. Principiile dietei care te scapă de kilogralele în plus, îți prelungește viața și te ferește de cancer

CURĂ DE SLĂBIRE. Principiile dietei care te scapă de kilogralele în plus, îți prelungește viața și te ferește de cancer
Dieta 5:2, caracterizată prin post și înfometare timp de două zile pe săptămână, stimulează longevitatea și îi ajută pe oameni nu doar să slăbească, ci și să se protejeze față de o serie de maladii grave, precum diabet, cancer și Alzheimer, potrivit unui nou studiu.

Creată de nutriționistul Michael Mosley, această dieta 5:2 constă în reducerea aportului caloric, la doar 500 de calorii pentru femei și 600 de calorii pentru bărbați, timp de două zile neconsecutive în fiecare săptămână. În celelalte cinci zile, nu există constrângeri alimentare, iar adepții acestui tip de regim alimentar mănâncă în mod normal.

Noul studiu arată că beneficiile pentru sănătate ale dietei 5:2 se mențin și atunci când adepții ei respectă principiul „postului și înfometării” într-o zi și mănâncă peste medie în ziua următoare.

Totuși, beneficiile acestei diete se mențin doar dacă oamenii nu își sporesc aportul zilnic de antioxidanți – care se găsesc în concentrații mari în „super-alimente” precum aronia -, vitamina C și suplimente de vitamina E.

Pe parcursul unei perioade de trei săptămâni, cei 24 de participanți au alternat zilele în care au primit 25% din aportul caloric zilnic cu cele în care au primit 175% din aportul caloric.

Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea Florida din Statele Unite, a avut în vedere schimbările de greutate, presiune arterială, ritm cardiac și glicemie suferite de participanți vreme de 10 săptămâni.

Ei au monitorizat și concentrația de colesterol, markerii de inflamație și genele implicate în producția celulelor cu rol protector.

„Am descoperit că postul intermitent determină o ușoară creștere a SIRT3, o genă cunoscută, care stimulează longevitatea și este implicată în reacțiile cu rol de protecție ale celulelor”, a precizat Michael Guo, coautor al studiului, cercetător la Harvard Medical School.

Gena SIRT3 codează o proteină denumită tot SIRT3.

SIRT3 face parte dintr-o clasă de proteine denumite „sirtuine”, care, atunci când s-au aflat într-o concentrație mai mare în organism, la șoareci, au extins durata de viață a acestora.

Cercetătorii consideră că proteine precum SIRT3 sunt activate de stresul oxidativ, un proces declanșat atunci când există prea mai mulți radicali liberi în organism, iar acel surplus nu mai poate fi neutralizat cu antioxidanți.

Totuși, concentrații mici de radicali liberi pot fi benefice: atunci când corpul trece prin stres – care apare în timpul postului – mici niveluri de stres oxidativ pot să declanșeze acțiuni cu rol de protecție.

De asemenea, savanții americani au descoperit că postul intermitent a scăzut concentrațiile de insulină la participanți, fapt care înseamnă că dieta 5:2 ar putea avea și efecte antidiabetice.

Pentru a testa rolul suplimentelor cu antioxidanți, participanții au repetat acest regim alimentar, dar au inclus și vitamina C și vitamina E.

La capătul a trei săptămâni, cercetătorii au analizat aceleași criterii de sănătate. Ei au descoperit că nivelul proteinelor sirtuine, precum SIRT3, dar și o alta, SIRT1, aveau tendința de a crește, ca rezultat al acestei diete.

Totuși, atunci când participanții au primit suplimente cu antioxidanți, în plus față de dietă, unele dintre aceste efecte benefice au dispărut.

Noul studiu pare să confirme o serie de cercetări anterioare, care spun că „inundarea” organismului cu antioxidanți contracarează efectele benefice ale postului și exercițiilor fizice.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
„2,5 milioane de euro în doar jumătate de zi”. Bogdan Ivan îl pune la zid pe Bolojan
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
„Nu uitați că președintele e matematician!” Eugen Tomac explică de ce Nicușor Dan întârzie să desemneze premierul
Click
Coșmar pentru pasagerii unui zbor Ryanair. Oamenii au leșinat și au vomitat după ce au stat blocați în avion
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Fostul președinte al unei țări a fost condamnat la moarte