Prima pagină » Magazin » Persoanele care beau 3-5 cești de cafea pe zi au un risc mai mic de a face atac de cord

Persoanele care beau 3-5 cești de cafea pe zi au un risc mai mic de a face atac de cord

Persoanele care beau 3-5 cești de cafea pe zi au un risc mai mic de a face atac de cord
Vești bune pentru cei care beau cafea zilnic. Consumul unei cantități moderate de cafea ar putea reduce riscul de atac de cord, arată un nou studiu.

Un studiu realizat pe tineri sănătoși din Coreea de Sud a constatat că, în comparație cu persoanele care nu beau cafea, cele care consumă trei până la cinci cești de cafea pe zi au un risc mai mic de a avea depozite de calciu în arterele lor coronariene, ceea ce este un indicator pentru bolile de inimă, potrivit livescience.com. Arterele coronariene sunt vasele care aduc sânge oxigenat la mușchiul inimii.

Participanții la studiu care au băut trei-cinci cești de cafea pe zi au avut cel mai scăzut risc de a avea artere înfundate, a spus doctorul Eliseo Guallar, un epidemiolog de la Johns Hopkins University Bloomberg School of Public Health in Baltimore, Maryland și co-autor al studiului.

Chiar și cei care beau o singură ceașcă de cafea pe zi aveau un risc mai scăzut decât cei care nu beau deloc cafea, a adăugat Guallar.

O analiză anterioară a constatat că un consum moderat de cafea a fost asociat cu un risc mai mic de boli de inimă, iar alte studii au arătat o legatură între consumul de cafea și un risc redus de diabet de tip 2.

Cu toate acestea, cafeina a fost de asemenea corelată cu creșterea colesterolului LDL – așa-numitul colesterol „rău” – și creșterea tensiunii arteriale.

În noul studiu, Guallar și colegii săi de la Spitalul Samsung Kangbuk în Seul, Coreea de Sud, au studiat mai mult de 25.000 de bărbați și femei care au fost supuși la examinări de rutină. Participanții au avut nici un semn de boală de inimă, iar vârsta lor medie a fost de 41 de ani, la începutul studiului.

Participanții au completat chestionare cu privire la mâncare și obiceiurile de consum  – inclusiv consumul de cafea -, și li s-a făcut o tomografie computerizată (CT) pentru a determina nivelul de calciu al arterelor coronare (CAC).

Cercetătorii au corelat nivelurile de calciu al arterelor coronare (CAC) ale oamenilor cu consumul de cafea, clasificat de la una la cinci cești pe zi.

De asemenea, ei au luat în considerare factori cum ar fi activitatea fizică, fumatul și consumul de fructe, legume și carne roșie.

Oamenii care beau trei până la cinci cești de cafea pe zi au aproximativ cu 40 la sută mai puțin calciu în artere decât cei care nu beau cafea, potrivit studiului. Cei care au băut una până la trei căni de cafea pe zi au avut cu 35 la sută mai putin calciu decât cei care nu au băut cafea, iar cei care beau o ceașcă pe zi au avut cu 23 la sută mai puțin calciu.
 

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu