Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul

Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul
Publicat: 24/07/2015, 14:40
Actualizat: 24/07/2015, 20:07

Korea Development Bank (KDB), care deține o participație de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaționale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times.

Președintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu au legătură cu contrucția de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus și șantierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă”, a anunțat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situației financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situației financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluție”, a spus oficialul.

Șantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo și de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape șapte ori mai mare față de 2013, arată datele de la Registrul Comerțului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries, o companie despre care fostul ministru al economiei Constantin Niță spunea în 2014 că are o importanță economică și socială esențială pentru România”, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 914 milioane de lei, în scădere cu 23% față de 2013, în timp ce numărul de salariați s-a menținut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deține din 1997 o participație de 50,99% la DMHI. Ceilalți acționari sunt Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deținere de 48,99%, și trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve și problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

Surse apropiate situației citate de Reuters anticipează că grupul va înregistra în trimestrul al doilea pierderi de peste 1.000 de miliarde de woni (862 milioane dolari).

Numele șantierului naval Daewoo Mangalia a apărut într-un caz de evaziune fiscală în care procurorii DIICOT Constanța au efectuat joi zeci de percheziții în șase județe și în București.

Potrivit DIICOT Constanța, 55 de percheziții domiciliare au fost făcute joi în județele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Buzău, Botoșani și în municipiul București, la sediile unor societăți comerciale și la domiciliile unor persoane fizice, asociați sau administratori ai respectivelor societăți, într-o cauză penală vizând infracțiuni de constituire a unui grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani.

Din investigațiile desfășurate a reieșit că, în perioada 2012 – 2015, mai mulți cetățeni coreeni și români, prin intermediul unor societăți comerciale din România, deținute sau controlate de aceștia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societăți-fantomă pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a TVA și a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cine a ucis-o pe Karen în 1966? Misterul a fost elucidat abia acum, iar descoperirea...
Anunţ trist despre Florin Piersic, direct din spital, de Paşte! Din păcate, nu se pune...
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Unei femei i s-a cerut să se târască și să mugească la interviul pentru job....
Anunţul momentului! Este vorba despre Florin Piersic
Boala RARĂ care îl face să pară 'însărcinat' tot timpul. Nici măcar medicii nu se...
Tradiții, obiceiuri şi superstiţii în prima zi de Paște. Ritualuri pentru sănătate și belșug în...
Ce conținea peștele mâncat de fetița de 4 ani și bunica ei, decedate după ziua...
Program Metrorex și STB de Paște 2024. Cum vor circula mijloacele de transport în Capitală,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
La cât timp se face verificarea uleiului? Un detaliu foarte important
Xi Jinping vizitează Franţa, Ungaria şi Serbia pe fondul disputei privind tarifele comerciale din UE
SURPRIZĂ de PAȘTE: o frumoasă PLOAIE de METEORI!
A murit una dintre cele mai mari voci din România. Moartea sa a îngrozit toată...
Legenda Iepurașului de Paști - o tradiție prezentată de un teolog creștin!
Felicitări și mesaje de Paște Fericit 2024. Urări frumoase de trimis pe Whatsapp și SMS-uri
Georgiana Lobonț a izbucnit în plâns! "Bebelușii mei..."
Gabriela Cristea, mesaj pentru cei care nu vor primi cozonacii săi de Paște. Care este...
De ce Lora nu a devenit mamă până la 41 de ani: "Eu mă simt...
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Oamenii de știință vor să construiască „Zidul Morții” pe Lună