Prima pagină » Sănătate » Ce efect au dietele bogate în legume asupra creierului

Ce efect au dietele bogate în legume asupra creierului

Ce efect au dietele bogate în legume asupra creierului
Dietele bogate în frunze proaspete de salată, fasole, fructe de pădure și cereale integrale au potențialul de a încetini procesul de îmbătrânire a creierului și declinul cognitiv la persoanele de vârsta a treia, potrivit unui studiu publicat în Statele Unite ale Americii, informează Reuters.

Declinul cognitiv reprezintă o etapă normală a procesului de îmbătrânire, însă un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Rush din Chicago, pe o durată de aproape cinci ani, a arătat că persoanele de vârsta a treia care au ținut cu strictețe dieta MIND erau cu 7,5 ani mai tinere din punct de vedere cognitiv în comparație cu voluntarii care au respectat cel mai puțin regulile acestei diete.

Într-un studiu anterior, aceiași cercetători americani au evidențiat faptul că dieta respectivă poate să reducă riscul de dezvoltare a maladiei Alzheimer.

Dieta MIND (Mediterranean-DASH Diet Intervention for Neurodegenerative Delay) reprezintă un hibrid între dieta mediteraneană, bogată în ulei de măsline și legume, și dieta DASH, concepută pentru a limita efectele hipertensiunii.

Ea constă în 15 componente dietetice și recomandă persoanelor care o urmează să mănânce în fiecare zi cel puțin trei porții de cereale integrale, o salată și o altă legumă și să bea zilnic un pahar cu vin. Fasolea și carnea de pasăre ar trebui mâncate cel puțin de două ori pe săptămână, iar carnea de pește o dată pe săptămână.

Adepții dietei MIND limitează drastic cantitățile aferente unui număr de cinci alimente considerate nesănătoase – carne roșie, unt, margarină, brânză, paste, dulciuri și preparate prăjite sau de la fast-food – pe care le mănâncă.

Singurele fructe incluse în dieta MIND sunt cele de pădure.

Cercetătorii americani au testat capacitatea cognitivă pentru 960 de persoane cu vârsta medie de 81,4 ani din 40 de cămine pentru bătrâni din Chicago, într-o perioadă de 4,7 ani. Ei au descoperit un declin cerebral mult mai lent în cazul persoanelor care au aderat cel mai mult la regulile impuse de dieta MIND.

Studiul a fost publicat în revista Alzheimer & Dementia.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
Fenomen SPECTACULOS astăzi! Eclipsa de Soare poate fi observată din România. Care sunt cele mai bune locuri
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu