Prima pagină » Auto » VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante. Lista companiilor care au încercat să trișeze de-a lungul timpului

VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante. Lista companiilor care au încercat să trișeze de-a lungul timpului

VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante. Lista companiilor care au încercat să trișeze de-a lungul timpului
VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante. Lista companiilor care au încercat să trișeze de-a lungul timpului

Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru și nici nu este la prima abatere.

General Motors, Ford Motor și American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative și au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficiențele descoperite de autorități.

Unele cazuri au rezultat din interpretarea diferită a reglementărilor sau din lacunele existente în legislație, care au fost ulterior eliminate.

Politica deliberată a VW de a trișa la testele de măsurare a noxelor va avea probabil ca rezultat plata unor amenzi drastice, iar acordurile din trecut oferă o imagine despre instrumentele de care dispun Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite și Departamentul de Justiție.

În 1974, Volkswagen a acceptat plata a 120.000 de dolari pentru închiderea acuzațiilor Agenției, că grupul german nu a dezvăluit existența a două dispozitive care modificau controlul emisiilor la 25.000 de modele ale VW din 1973, potrivit unei informații relatate de Wall Street Journal și a unui comunicat al Agenției de Mediu.

În cadrul acordului, VW nu a recunoscut vreo ilegalitate. Dispozitivele erau doi senzori de detectare a temperaturii, care dezactivau o parte din sistemele de control al emisiilor.

În 1995, General Motors a acceptat plata a aproape 45 de milioane de dolari pentru închiderea acuzațiilor din partea autorităților guvernamentale, că a montat în mod ilegal dispozitive care modificau controlul emisiilor la circa 470.000 de automobile Cadillac, efectul fiind creșterea poluării, a anunțat la acea dată Departamentul de Justiție.

Costurile totale suportate de GM au constat dintr-o amendă de 11 milioane de dolari, alocare a 8,75 de milioane de dolari pentru proiecte de combatere a poluării și 25 de milioane de dolari pentru rechemarea și remedierea deficiențelor vehiculelor. Aceasta a fost prima rechemare impusă de justiția SUA din motive de mediu.

În perioada 1991-1995, GM a instalat un cip pe automobilele Cadillac cu ajutorul căruia motoarele de 4,9 litri funcționau cu o turație mai mare la ralanti, printr-un consum mai ridicat de carburant, în timpul funcționării instalației de climatizare, pentru a evita o problemă de oprire a motorului. Din acest motiv emisiile de monoxid de carbon erau mai ridicate.

În 1998, American Honda și Ford au acceptat fiecare plata mai multor milioane de dolari pentru cazuri legate de instalarea unor dispozitive care modificau nivelul noxelor.

Agenția de Mediu a acuzat Honda că a dezactivat o parte din computerul de board care detecta emisiile motoarelor la 1,6 milioane de automobile Accord, Civic, Prelude, Odyssey și Acura, fabricate în 1996 și 1997 și Civic din 1995, fără să informeze instituția atunci când a depus cerere pentru certificare.

Sistemul monitoriza nivelul emisiilor în timpul deplasării vehiculelor.

Honda s-a angajat pentru închiderea cazului să prelungească garanția pentru emisiile mașinilor la 14 ani sau 150.000 de mile, plus alte măsuri, rezultând costuri de cel puțin 250 de milioane de dolari. Compania a mai acceptat plata unor amenzi de 12,6 milioane de dolari și alte 4,5 milioane de dolari pentru proiecte de reducere a poluării.

Ford a cheltuit 7,8 milioane de dolari după ce Agenția de Mediu a acuzat producătorul auto că a instalat un dispozitiv care să înșele sistemul de control al emisiilor pe 60.000 de vehicule van Econoline din 1997. Software-ul reducea consumul de carburant dar creștea nivelul emisiilor de oxid de nitrogen peste nivelul admis de legislația americană.

Grupul Ford a acceptat eliminarea softului printr-o campanie de rechemări care a costat 1,3 milioane de dolari, precum și plata unei amenzi de 2,5 milioane de dolari, cumpărarea de certificate pentru emisii de oxid de nitrogen în valoare de 2,5 milioane de dolari și alocarea de 1,5 milioane de dolari pentru proiecte de combatere a poluării.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
O ucraineancă dată dispărută a fost găsită în mansarda unui român. Ce au declarat cei doi poliției: „Ea a fost cea care a organizat totul”
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Transpirația nu spune cât de mult muncești, de fapt, la antrenament