Ce s-a întâmplat cu vânzările Dacia în 2015

Ce s-a întâmplat cu vânzările Dacia în 2015
Publicat: 18/01/2016, 12:13

Dacia a înregistrat o creștere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unități în 2014 la 511.510 unități.

În cazul vehiculelor comerciale ușoare, vânzările Dacia au avansat cu 7,2%, de la 36.756 de unități la 39.4010 unități.

Vânzările de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% în 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, pe o piață care a avansat cu 1,6%.

Cota grupului Renault pe piața globală a fost anul trecut de 3,2%, iar brandul Renault a rămas cel mai important brand francez la nivel mondial.

În Europa, grupul francez a profitat de avansul de 9,4% al pieței, înregistrând o creștere de 10,2% a înmatriculărilor, la 1.613.499 de vehicule, care i-au conferit o cotă de piață de 10,1%. Renault este lider în Europa pe segmentul vehiculelor electrice și, pentru al 18-lea an consecutiv, lider pe piața vehiculelor comerciale ușoare.

Cele mai mari creșteri ale vânzărilor de vehicule ale grupului în Europa au avut loc în Spania (22,3%), Marea Britanie (17,7%) și Italia (18%).

Renault și-a păstrat poziția de lider pe segmentul automobilelor urbane, datorită succesului modelelor Clio și Captur.

În afara Europei, în pofida crizelor economice din Rusia și America Latină, grupul a realizat creșteri ale cotelor de piață în Africa, Orientul Mijlociu și regiunile India și Eurasia.

La zece ani de la debutul în Europa, marca Dacia a înregistrat o creștere de 3,6% a înmatriculărilor în regiune, la un nivel record de 374.458 de unități.

În Franța, Renault și-a consolidat poziția de principal brand auto, iar Clio a rămas cel mai bine vândut vehicul de pe piață, pentru al șaselea an consecutiv.

Clio, Captur, Twingo și Espace sunt lideri pe segmentele lor de pe piața franceză.

La nivel internațional, grupul Renault a fost capabil să își consolideze pozițiile, în pofida situațiilor economice dificile de pe unele piețe.

În regiunea Eurasia, cota de piață a grupului a crescut cu 1,6 puncte procentuale, la 11,9%, în special datorită Turciei, unde Renault a obținut un nivel record al vânzărilor, care a compensat problemele din Rusia, unde piața a scăzut cu 35%, iar înmatriculările Renault cu 38,1%. Cota de piață a grupului Renault în Rusia s-a stabilizat la 7,5%.

În regiunea Africa, Orientul Mijlociu și India, înmatriculările grupului au avansat cu aproape 17%, iar cota de piață a urcat cu 0,7 puncte procentuale, la 4,5%.

În Algeria, grupul a înregistrat o cotă de piață record de 35,6%, în creștere cu 8,7 puncte procentuale, beneficiind de producția de automobile Symbol la fabrica din Oran.

În Maroc, unde mărcile Dacia și Renault sunt primele două mărci pe piață, înmatriculările au avansat cu 11,5%, iar cota de piață cu 1,2 puncte procentuale, la 38,2%. În Egipt, a doua mare piață din Africa, vânzările grupului au crescut cu 73,8%, iar în India, unde Renault este principalul brand auto european, cu 20,1%.

În regiunea Americilor, vânzările grupului Renault au scăzut cu 14,8%, iar cota de piață cu 0,1 puncte, la 6,3%. Pick-up-ul Duster Oroch, lansat spre sfârșitul anului trecut, se află deja pe locul al doilea pe segmentul său de piață din Brazilia.

În Asia-Pacific, vânzările din Coreea de Sud s-au stabilizat, după creșterea puternică din 2014, iar în China grupul s-a concentrat pe lansarea versiunii chineze a Kadjar.

Cele mai bine vândute cinci modele de autoturisme ale grupului Renault au fost anul trecut Clio (372.062 unități), Duster (331.238 unități), Sandero 2 (326.712 unități), Logan 2 (251.030 unități) și Captur/QM3 (245.126 unități).

Dintre automobilele Duster, 169.900 au fost vândute sub marca Renault și 162.338 sub marca Dacia.

Grupul a comercializat 141.354 de autoturisme Sandero 2 sub marca Renault și 185.358 de unități sub marca Dacia.

În cazul Logan 2, 151.949 de autoturisme au fost vândute sub marca Renault și 99.081 sub brand Dacia.

Pentru 2016, Renault anticipează o creștere a pieței globale de 1%-2% față de anul trecut. În cazul Europei, grupul prognozează un avans de 2% al pieței, un ritm similar fiind așteptat și în Franța.

În restul lumii, grupul estimează că declinul piețelor din Brqazilia și Rusia va continua, cu 6%, respectiv 12%. Pentru China și India, Renault anticipează creșteri de 4%-5%, respectiv 8%.

Tags:
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Nu există așa ceva". Reacția unui bărbat din Cehia la o terasă din România unde...
Roxana i-a șocat pe toți de 1 mai! A ajuns să fie cea mai tunată,...
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Primele rezultate în cazul fetiței de 4 ani care a murit după ce a mâncat...
Stațiunea montană din România care este unică în toată Europa. Puțini turiști de la noi...
Declarații scandaloase ale unei vedete. Cum face sex la 85 de ani: „Încă pot să-mi...
Craterul din Slănic se mărește: a înghițit un stâlp și a dus la noi evacuări....
Biletul de adio al fetei de 13 ani care s-a aruncat de la etaj, pentru...
România, lovită de fenomene meteo extreme! Vijeliile care au devastat vestul și centrul Europei urmează...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
Marele GENIU al muzicii, îngropat FĂRĂ INIMĂ! S-a aflat abia acum
Doliu imens în PSD. A murit în prag de Înviere. Tragedia a lovit chiar azi
Prințul Harry, un nou gest sfidător. Ce scuză bizară a oferit după
Ce a putut să găsească o tânără într-un burger de pui cumpărat de la un...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Sebastian, provocat de băieți să o sărute pe Roberta. Cum au reacționat concurenții din casă....
"Nu a murit nimeni, a murit artistul Alex Mica în sufletele voastre". Cântărețul care a...
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern