Prima pagină » Magazin » Care este efectul reducerii numărului de calorii asupra organismului

Care este efectul reducerii numărului de calorii asupra organismului

Care este efectul reducerii numărului de calorii asupra organismului
Deși studiile anterioare au dovedit că reducerea numărului de calorii poate afecta sistemul imunitar, noul studiu a arătat că dieta restrictivă pe care au urmat-o participanții nu le-a compromis sistemul imunitar sau abilitatea acestora de a lupta împotriva infecțiilor, conform Descoperă.
Deși studiile anterioare au dovedit că reducerea numărului de calorii poate afecta sistemul imunitar, noul studiu a arătat că dieta restrictivă pe care au urmat-o participanții nu le-a compromis sistemul imunitar sau abilitatea acestora de a lupta împotriva infecțiilor, conform Descoperă.
 
Micșorarea porției zilnice de calorii ar putea scădea riscul instalării unor boli, precum bolile cardiace sau diabetul, jucând un rol important în procesul de îmbătrânire.
 
,,Cu toată tehnologia care măsoară nivelul biometric, este foarte ușor ca persoanele să-și mențină o restricție de 10-15 procente din caloriile zilnice pentru a beneficia de îmbunătățirile pe termen lung”, a declarat doctorul Luigi Fontana, profesor de medicină și nutriție la Universitatea Washington din St. Louis.
 
Studiile anterioare realizate pe animale au sugerat că restricționarea nivelului de calorii ar putea reduce inflamațiile, crescând rata de viață a persoanei. Cercetătorii sunt însă îngrijorați că o dietă restrictivă va crește susceptibilitatea oamenilor la infecții, afectând modul în care corpul răspunde la vaccinuri.
 
În acest studiu, 220 de persoane au fost împărțite în categorii: cele care își mențineau dieta normală și cele care își reduceau numărul de calorii zilnice cu 25%. Persoanele din grupul cu dieta restricționată nu au reușit să atingă nivelul de 25%, dar și-au redus semnificativ numărul de calorii. De asemenea, aceștia au consumat vitamine și suplimente alimentare, pentru a preveni malnutriția.
 
După terminarea studiului, care a durat doi ani, persoanele cu o dietă restrictivă au fost testate, prezentând un nivel scăzut al indicatorilor inflamatori, inclusiv C-reactiv și TNF-alfa, spre deosebire de grupul cu o dietă normală.
 
Celor care au ținut dieta restricționată nu le-a fost afectată susceptibilitatea la infecții sau vaccinuri.
 
Studiul anterior, aplicat aceluiași grup, a descoperit că restricționarea nivelului de calorii timp de doi ani, a avut efecte benefice asupra participanților, precum scăderea presiunii arteriale sau nivelul colesterolului, ambii fiind factori de risc în dezvoltarea bolilor cardiace.
 
Experții au afirmat că este prea devreme să recomande oamenilor să înceapă să-și reducă nivelul de calorii.
 
,,Trebuie să învățăm mai multe lucruri despre consecințele acestei interveții asupra sănătății oamenilor”, a declarat doctorul Richard Hodes, director al National Institute on Aging.
Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
I-au ademenit, i-au drogat și i-au ucis! Cuplu de ROMÂNI, condamnat în Anglia
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
ANALIZĂ Cum îl ajută pe Putin PROBLEMELE cu care se confruntă România
Click
De ce vezi curieri nepalezi cu geci și mănuși la temperaturi de 40°C. Explicația este surprinzătoare
Digi24
Șoferul care a ucis doi oameni la Brașov a fost reținut. Anunțul Poliției despre starea lui de sănătate în timpul accidentului
Cancan.ro
Explicația halucinantă a pensionarului SRI despre Anna. Cum a încercat 'Romeo' de pe Transfăgărășan să iasă basma curată după ce familia l-a luat la întrebări
Ce se întâmplă doctore
Cu ce se ocupă acum Marina Dina, fosta asistentă TV a lui Mihai Morar de la Antena Stars. S-a retras din televiziune în 2010
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Test de cultură generală. De ce avem gene?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULIŞOR: – Tată, ce trebuie să vând pentru a-mi cumpăra mașini, iahturi...
Descopera.ro
Dezbatere: Ceremoniile fără componenta religioasă înseamnă nunți „mai puțin solemne” sau nu?