Prima pagină » Magazin » Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult

Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult

Cum te păcălește supermarketul să cumperi cât mai mult
Deseori se întâmplă ca atunci când intri într-un magazin să cumperi mai mult decât ți-ai propus. Din lista de cinci produse elementare precum lapte, ouă, pâine, carne și legume te alegi cu altele, precum ciocolata care este prea tentantă pentru a fi trecută cu vederea sau alte produse de care nu ai neapărat nevoie.

Cum s-a întâmplat acest lucru? Răspunsul se află în modul de poziționare al raioanelor și al produselor. Există o întreagă știință a supermarketurilor care te fac să petreci mai mult timp în magazin și să cumperi mai mult, informează Curiosity.

Un expert al acestei științe susține că majoritatea cumpărătorilor pleacă din magazin cu 60% mai multe produse decât și-au propus să cumpere inițial, scrie Descoperă.

Așadar, cumpărăturile din supermarket nu sunt atât de simple pe cât par. Conform Food Marketing Institute, magazinele de tipul acesta au o medie de 39.500 de itemuri, astfel vânzătorii vor depune mult efort pentru a fi siguri că mai multe produse sfârșesc în căruciorul tău.

Paco Underhill, autorul cărții Why We Buy: The Science of Shopping („De ce cumpărăm: știința cumpărăturilor”) precizează că „există un motiv pentru care brutăria este prima secțiune de lângă intrare. În primul rând, produsele acestea sunt proaspete și arată mai bine în magazin decât arată atunci când ajungi acasă cu ele. Aproape fiecare supermarket știe că dacă îți pune în funcțiune glandele salivare, vei avea tendința de a cumpăra mai mult”.

De asemenea, cele mai populare produse sunt în mijlocul culoarului. Acest lucru se întâmplă datorită efectului de boomerang, care, conform explicației de la National Geographic, are loc atunci când un cumpărător merge până în mijlocul raionului, întorcându-se pe aceeași rută. Laptele este de obicei pus în spatele magazinului din același motiv. Cu cât treci de mai multe produse, cu atât cresc șansele să cumperi ceva din acestea. Dulciurile și alte produse preferate de copii sunt poziționate pe rafturile pe jos, pentru ca aceștia să le observe.

Aceste distrageri chiar funcționează, susține Underhill, consumatorii cumpărând cu 60% mai multe produse decât își propuseseră inițial.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
TikTok anunță un megaproiect în Brazilia