Replica transportatorilor la majorarea accizelor: Șoferii vor alimenta de afară sau vor falimenta în țară

Replica transportatorilor la majorarea accizelor: Șoferii vor alimenta de afară sau vor falimenta în țară
Publicat: 12/08/2017, 14:47

„Rugăm Guvernul să refacă toate calculele referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar și scăderi semnificative la vânzările de carburant în țară, deci și scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta din țările vecine. Există precedent în acest sens, iar experiența recentă a demonstrat că o astfel de creștere a prețurilor gerenează scăderi și nu creșteri la bugetul de stat”, se arată într-un comunicat al COTAR.

„Printr-o adresă către primul-ministru, am cerut să analizați situația din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină și aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puțin decât în perioada anterioară creșterii accizelor. Respectiv, cu 3 milioane de euro mai puțin la motorină și cu 8 milioane de euro mai puțin la benzină. Institutul Național de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014″, declară Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Potrivit confederației patronale, creșterea accizei la motorină și benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru „îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaționale, atât pentru transporturile de marfă, cât și de persoane, să alimenteze din afara țării, așa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România”.

Pe de altă parte, atenționează COTAR, transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creșteri ale prețurilor mărfurilor, produselor finite și materiei prime, de unde vor fi generate și creșteri ale prețurilor de producție și creșteri de prețuri ale mărfurilor la raft. Astfel, „puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu și lung, falimente în lanț pentru producători, distribuitori și micii întreprinzători”.

Potrivit confererației, consumul anual de carburant este, în România, de aproximativ 7 miliarde de litri, din care 5 miliarde de litri de motorină și două miliarde de litri de benzină, astfel încât suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, „dar nu se poate garanta faptul că se va menține nivelul consumului de motorină și benzină din acest moment”. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, „se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali de pe teritoriul României către alte state europene, care au prețuri mai mici”. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă prețurile vor crește pentru toate produsele și serviciile, menținând un trend descendent al puterii de cumpărare și, deci, al nivelului de trai în România”.

În același timp, „vor fi afectați de această măsură și românii care călătoresc în țară cu autocare și microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze prețurile biletelor”.

„Mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurență neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenționarea cu peste 80% a CFR Călători și a operatorilor privați de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenți, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiții, o creștere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului și, deci, pentru economia României”, se mai arată în comunicat.

Accizele la carburanți urmează să crească, conform proiectului de modificare a Codului Fiscal publicat săptămâna trecută de Ministerul Finanțelor, care susține că nivelurile actuale ale accizelor practicate în România sunt foarte aproape de limita minimă prevăzută de legislația Uniunii Europene.

La benzina fără plumb acciza urmează să crească de la 2.151,13 lei/tonă, respectiv 1.656,36 lei/1000 litri la 2.643,39 lei/tonă, respectiv 2.035,40 lei/1000 litri. La motorină, acciza urmează să crească de la 1.796,53 lei/tonă, respectiv 1.518,04 lei/1000 litri la 2.245,11 lei/tonă, respectiv 1.897,08 lei/1000 litri.

COTAR este reprezentativă la nivel național pe sectoarele de activitate „transporturi rutiere” și „școli de conducere auto”, având ca membri federații și asociații din rândulrile transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi și inchiriere, școlilor de conducători auto.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani....
BREAKING | Florin Piersic a fost operat de urgență, după ce i s-a făcut rău...
FOTO. Cât de bine arată cea mai frumoasă hocheistă din lume!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
SUA au cumpărat 81 de avioane sovietice de la un aliat al lui Putin cu...
Polițista care a luat mită de la Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit...
Florin Piersic, OPERAT de urgență! Diagnosticul pus de medici, după ce i s-a făcut rău
Florin Piersic, operat de urgenţă. Marele actor s-a simţit rău în timpul unui spectacol la...
Tragedie în România! A MURIT
Polițista mituită de Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit femeia din partea judecătorilor
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Filtru de particule înfundat se REPARĂ sau se ARUNCĂ? Ce durată de viață are DPF?
Gorghiu: Ministerul Justiţiei depune eforturi ca prinţul Paul să-şi execute pedeapsa în România
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
UNGURII vor să schimbe regulile în toată Europa. Se PREGĂTEȘTE deja decizia: Trebuie să încetăm
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de...
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Robi, hotărât să lupte pentru Roberta! Concurentul nu este impresionat de chimia dintre Roberta și...
Florin Piersic, dus de urgență la spital! Marelui actor i s-a făcut rău în timpul...
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă,...
Cele mai populare destinații în minivacanța de 1 mai și Paște