Șoferii „șmecheri” de pe Podul Ciurel, potoliți cu dale de beton. „Încălcau orice regulă și creau un risc major de accidente” | VIDEO & FOTO

Publicat: 22/09/2021, 15:31

Poliția Rutieră din București a solicitat recent ca pe Podul Ciurel să fie montate mai multe lise (dale) de beton într-un loc în care mulți șoferi „fentau” traficul rutier încălcând grav regulile de circulație.

Pe Podul Ciurel, în capătul dinspre Șoseua Virtuții, au apărut de câteva zile mai multe lise de beton plasate între cele două sensuri de mers.

„Facem precizarea că antreprenorul a plasat mai multe lise parapet din beton în scuarul ce delimita sensurile de circulație, în extremitatea vestică a proiectului. Acest lucru s-a produs ca urmare a solicitării Brigăzii de Poliţie Rutieră, întrucât mulți șoferi treceau peste acel scuar, încălcând orice regulă de circulație şi creând un risc major de accidente în zonă”, se arată într-un răspuns al Primăriei Capitalei, la solicitarea Gândul.

Practic, dalele au fost montate pentru a-i bloca pe unii șoferi care veneau dinspre Splai-Orhideea spre Militari, iar în momentul în care ar fi trebuit să vireze la dreapta, pe banda care coboară spre Șoseaua Virtuții, ei virau neregulamentar spre stânga, trecând peste scuarul dintre cele două sensuri (locul în care în prezent sunt dale de beton).

De acolo, intrau pe contrasens, punând în pericol circulația din zonă, iar apoi se încadrau pe cealaltă bandă care coboară spre Șoseaua Virtuții, cu sensul de mers dinspre Militari.

Practic, șoferii care recurgeau la această modalitate scăpau de traficul foarte mare de pe banda care coboară pe Virtuții dinspre Splai, dar și de semaforul care se află chiar sub pod.

Traficul se sugrumă pe o singură bandă

Începând cu orele 15.00, pe Podul Ciurel, pe sensul dinspre Splai spre Cartierul Militari, se produce o aglomerație foarte mare, iar în capăt, acolo unde se coboară pe Virtuții, traficul se sugrumă pe o singură bandă.

Scuarul dintre cele două sensuri a fost încălcat recent (înainte de plasarea dalelor de beton) și de către un șofer de TIR, dar nu pentru a „fenta” traficul, ci pentru a se putea încadra pe banda corectă. Cel mai probabil, potrivit celui care a realizat imaginile, șoferul de TIR nu a avut pe unde să întoarcă, după ce ar fi fost prezent într-un șantier aflat în zona respectivă.

Totuși, metoda aleasă în prezent, cu dale de beton, este una rudimentară. În mod normal, acolo ar fi trebuit să existe o infrastructură adecvată, adică un parapete specific unei astfel de construcții.

Dalele de beton, o improvizație

Dalele nu sunt altceva decât o improvizație pentru un proiect care nu este finalizat.

De altfel, podul, în acest stadiu, este considerat o construcție aproape inutilă.

În proiectul inițial, Podul Ciurel ar fi trebuit să continue cu o arteră foarte importantă care să ajungă la Autostrada București – Pitești. Primarul general, Nicușor Dan, a declarat, în mai multe rânduri, că nu vrea să continue acest proiect.

Astfel, în forma actuală, fără drumul de legătură cu autostrada A1, cea mai importantă utilitate a Podului Ciurel este că le permite șoferilor care vin dinspre Podul Grant, de pe Virtuții, să vireze la stânga pe Splai fără să mai stea la semafor.

„Este o construcție uriașă acolo, cu un pod hobanat, care nu poate fi lăsat așa”

„Este ilogic să nu se continue cu o nouă arteră, care să fie o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, care este cel mai aglomerat din București. Nu înțeleg raționamentul lui Nicușor Dan pentru o astfel de decizie. Știam că nu vrea să continue acest proiect, dar mai aveam speranțe că cineva îl va face să se răzgândească. Este o construcție uriașă acolo, cu un pod hobanat, care nu poate fi lăsat așa, trebuie neapărat să găsească o soluție”, declara, recent, pentru Gândul, Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură.

Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a costat municipalitatea 240 de milioane de lei, iar contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct.

Podul a fost deschis în septembrie anul trecut, de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras foarte multe critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Sunt extratereștrii pe K2-18b? Telescopul James Webb a fost îndreptat spre planeta pe care au...
Cea mai „nebună” ofertă vine de la Lidl! Ce o să găsiți în supermarketuri de...
FOTO. Ioana Marcu, soția lui Ciprian Marica, apariție îndrăzneață cu bustul generos la vedere!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Localitatea care a dispărut de pe harta României. În 2002 mai avea doar 3 locuitori
I-a ÎNNEBUNIT pe toți bărbații! Imagini de vis cu vedeta! Are trup de zeiță la...
De ce este bine să mănânci pește de Florii. Conform tradiţiei, îţi poate aduce un...
Vestea tristă a momentului pentru Prințul Paul de România. Momente grele pentru descendentul familiei regale
Sâmbătă a început distribuirea pensiilor pentru luna mai. Anunțul a fost dat de directorul Poștei...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
China aplică strategia "broaştei fierte", acuză comandantul armatei americane din regiunea Indo-Pacific
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
Se dau TOTAL GRATUIT, direct de la UE. Trebuie să depui cererea până pe 30...
Femeile din aceste zodii vor fi marcate de succes în viața profesională. La ce vor...
Vestea tristă a momentului pentru Prințul Paul de România. Momente grele pentru descendentul familiei regale
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Secretul Laurei Cosoi în timpul sarcinii! Cum reușește să se mențină într-o formă de zile...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii