Podul Ciurel, drumul „spre nicăieri” care a costat sute de milioane de lei. Nicușor Dan consideră proiectul „mort”

Podul Ciurel, drumul „spre nicăieri” care a costat sute de milioane de lei. Nicușor Dan consideră proiectul „mort”
Podul Ciurel se oprește lângă Lacul Morii, fără o arteră în continuitate / Foto: PMB
Publicat: 14/05/2021, 09:00
Actualizat: 14/05/2021, 16:27

Primarul general Nicușor Dan a trecut pe linie moartă cel mai mare proiect de infrastructură din București, după Pasajul Basarab. Surse din Primăria Capitalei spun că actualul edil nu vrea să mai continue proiectul Podului de la Ciurel și să construiască un drum expres care să lege Nodul de la Virtuții cu autostrada A1. În forma actuală, investiția uriașă rămâne un simpu „viraj la stânga” sau „podul care nu duce nicăieri”.

  • Podul Ciurel a costat 240 de milioane de lei, bani dați degeaba fără un drum expres către A1.
  • Primarul Sectorul 6, Ciprian Ciucu, susține că își dorește continuarea proiectului, dar nu are bani
  • Specialiștii în infrastructură îl contrazic pe Nicușor Dan.

Încă dinainte să ajungă primarul Capitalei, Nicușor Dan spunea că, în viziunea sa, continuarea proiectului de la Ciurel (Nodul Virtuții) va fi cu probleme.

Potrivit surselor Gândul, edilul consideră acum „mort” acest proiect important, care ar ajuta la fluidizarea traficului în București și care până în prezent a costat 240 de milioane de lei.

Podul Ciurel, împreună cu drumul expres care ar fi trebuit construit pe lângă Lacul Morii, în Sectorul 6, până la Autostrada București – Pitești, au fost gândite ca o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, un drum extrem de aglomerat.

Ciprian Ciucu: Așa cum arată, Podul Ciurel este inutil

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, unde sunt atât bulevardul Iuliu Maniu, cât și Nodul Virtuții, spune că, așa cum arată acum, Podul Ciurel este inutil.

„Cel mai scump proiect de investiții din București, după Pasajul Basarab, și cel mai inutil. Aceasta este viziunea primarului general, probabil că are specialiști în trafic care îl sfătuiesc în acest sens”, susține edilul.

Ciucu exclude implicarea Primăriei Sectorului 6 în continuarea lucrărilor la Podului Ciurel, din cauza lipsei banilor pentru susținerea unui asemenea proiect.

”Nu ne permitem să ne implicăm acolo, nici măcar exproprierile nu putem să le facem. Vrem ca acest drum să fie continuat, dar nu ni-l permitem, mai ales că am preluat și o parte din investițiile de la Prelungirea Ghencea. Acum, avem bugetul întins la maximum”, a precizat Ciprian Ciucu, pentru Gândul.ro.

O soluție pentru a descongestiona traficul pe bulevardul Iuliu Maniu a fost trimisă la Primăria Capitalei. Ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu, Primăria Sectorului 6 a cerut municipalității să îi dea în administrare o parte din bulevardul Timișoara, cuprins între Valea Cascadelor și CET Vest, unde va fi un nod intermodal.

”Am vorbit cu cei de la CNAIR, vrem să facem Prelungirea Timișoarei să ajungă la Centură. Deocamdată, răspunsul pe care l-am primit de la PMB a fost că solicitarea noastră pentru acel tronson nu a fost introdusă pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București”, a adăugat Ciucu.

Podul Ciurel, blocat de un bazin de apă potabilă

Nicușor Dan spune, de când a fost ales primar general, că nu se poate construi acest proiect, din cauza unui bazin de apă potabilă de lângă Lacul Morii.

„Problema cea mai mare a acestui proiect este continuarea lui, care trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, de unde bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat”, explica primarul Capitalei.

Edilul nu anunțat însă alte soluții pentru construierea drumului.

„Este o construcție uriașă care nu poate fi lăsată așa”

Specialiștii în infrastructură spun că proiectul, lăsat în acest stadiu, nu este fezabil, o soluție alternativă putând fi găsită.

”Este ilogic să nu se continue cu o nouă arteră, care să fie o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, care este cel mai aglomerat din București. Nu înțeleg raționamentul lui Nicușor Dan pentru o astfel de decizie. Știam că nu vrea să continue acest proiect, dar mai aveam speranțe că cineva îl va face să se răzgândească. Este o construcție uriașă acolo, cu un pod hobanat, care nu poate fi lăsat așa, trebuie neapărat să găsească o soluție”, a declarat pentru Gândul.ro Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură.

În forma actuală, fără drumul de legătură cu autostrada A1, cea mai importantă utilitate a Podului Ciurel este că le permite șoferilor care vin dinspre Podul Grant, de pe Virtuții, să vireze la stânga pe Splai fără să mai stea la semafor.

Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a costat municipalitatea 240 de milioane de lei, iar contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat în 2010 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct.

Podul a fost deschis în septembrie anul trecut, de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras foarte multe critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.

Planul lui Victor Orban în România funcţionează! Adevărul despre locul în care Ungaria investeşte milioane...
BOMBĂ: Pepe și-a asumat prima relație după divorț! Avem dovada: sărut și...
FOTO. Maria Constantin și-a pus silicoane noi și își etalează bustul peste tot! Cât de...
„Scutul” natural împotriva ţânţarilor. Top 11 plante care alungă ţânţarii din casă
Boala incurabilă de care suferă Mircea Badea. A fost la toți doctorii. Ce spune Carmen...
Simona Halep a radiat de fericire la petrecerea de logodnă! Cum a fost surprinsă alături...
Anunţul MOMENTULUI despre Liviu Dragnea! Judecătorii, DECIZIE GREA în privinţa fostului lider PSD
Healthcare Trends VIDEO. Cum alegem cea mai bună albire dentară? Despre carii, măsele de minte...
BANCUL ZILEI – Necuratul își caută soție cuminte, frumoasă, deșteaptă
Cum arată viața într-o „țară care nu există”. Localnic: „Este ca și cum un chirurg...
Medicii au rămas șocați! Ce și-a introdus o femeie în organul genital întrece orice imaginație
Noi tensiuni între MARILE PUTERI! Incidentul aerian dintre SUA și RUSIA care dă FIORI alianței...
Vine URGIA. Alertă de cod roşu în Ilfov, Prahova şi Dâmboviţa. Capitala, sub cod portocaliu
Ludovic Orban, reacție halucinantă după ce a fost comparat cu Liviu Dragnea și Ceaușescu. Replica...
Top 10 cele mai vizionate videoclipuri de pe YouTube din toate timpurile
Se spală de Rusalii 2021? Ce spun preoții. Este sărbătoare mare în calendarul ortodox
Sfârşitul pentru Florin Cîţu! Pică Guvernul! Cine va fi noul premier al României
Încă o victimă pe lista morților suspecte din preajma familiei Clinton. Jurnalistul care a dezvăluit...
S-a prăbuşit City Insurance, cea mai mare companie de RCA! Tot managementul este suspendat, Fondul...
Cine este inventatorul de 27 de ani din România care schimbă lumea cu invenţia lui....