Prima pagină » Actualitate » Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric de la Sighetu Marmației necesită reparații din cauza traficului auto intens. Problema a apărut în urma izbucnirii războiului din Ucraina

Podul istoric din municipiul maramureșean Sighetu Marmației urmează să intre reparații în urma deteriorărilor suferite odată cu izbucnirea războiului din Ucraina. Conceput, inițial, pentru traficul pietonal, podul din lemn s-a înclinat din cauza traficului intens cu autovehicule.

Traficul cu vehicule a crescut considerabil peste podul din lemn de la Sighetu Marmației, odată cu invazia rusă din Ucraina. Problema majoră o reprezintă faptul că multe dintre ele depășesc 3,5 tone – limită maximă acceptată după ce podul a fost dat în folosință.

În urma unei expertize solicitate în luna aprilie, a rezultat faptul că podul se deteriorează, fiind înclinat cu câțiva centimetri. Primarul municipiului Sighetu Marmației, Vasile Moldovan, a afirmat că existau „semne (n.r – că se deteriorează podul) și erau mai multe sesizări de la Poliția de Frontieră, de la Biroul Vamal Sighet, inclusiv de la Inspectoratul Teritorial în Construcții, care a făcut o vizită la pod”.

Edilul susține că, în primă fază, podul a fost conceput doar pentru traficul pietonal, însă s-a aprobat și traficul mașinilor de până la 3,5 tone, imediat după ce a fost dat în folosință, în 2007. Decizia a fost luată în contextul în care acela este singurul punct de trecere al frontierei cu Ucraina, pe o rază de aproximativ 200 de kilometri.

Deși podul s-a înclinat și calea de rulare pentru pietoni este deteriorată și nu se mai poate folosi, primarul susține că nu reprezintă un pericol pentru pieteni, în acest moment. „Nu este în momentul ăsta un pericol pentru pietoni, dar trebuie să decidem dacă menținem traficul auto sau nu. Calea de rulare pentru pietoni nu se folosește de câțiva ani, pentru că e deteriorată. Calea de rulare pentru mașini a fost reabilitată în 2019, dar se pare că nu rezistă”, a precizat primarul.

Potrivit edilului, suma necesară pentru reabilitarea podului este de 25 de milioane de lei, în contexul în care tiranții care susțin podul s-au slăbit și au lăsat podul să se încline. „Sunt trei tipuri de cheltuieli pe care le-a prevăzut proiectantul. Cea mai mare sumă, 13 milioane de lei sunt la pragul de fund, care n-ar fi o cheltuială foarte urgentă. Calea de rulare e urgență și consolidarea acelor tiranți sau reglarea lor e undeva la 12 milioane de lei”, a menționat Vasile Moldovan.

De asemenea, în acest proiect se mai află încă un pod, a cărui construcție presupune o investiție de 35 de milioane de euro. „La cele 25 de milioane de lei cheltuite pentru reabilitare, garanția e de 10 ani. Făcând comparație cu noul pod peste Tisa care a fost început – proiectarea tehnică și execuția – costă 35 de milioane de euro, iar reabilitarea ar fi 5 milioane de euro”, a explicat primarul.

Vasile Moldovan a specificat că doar un singur pod construit cu această structură mai este cunoscut, undeva în Turcia. „Nu se mai construiesc astfel de poduri. Atunci a fost ambiția cuiva să construiască un pod istoric”, a spus el.

De la izbucnirea războiului din Ucraina, aproximativ 90.000 de autovehicule și în jur de 500.000 de pietoni au tranzitat podul. În plus, traficul a fost aglomerat și cu multe mașini care transportau ajutoare pentru țara vecină, tonajul fiind mai puțin verificat, informează adevarul.ro.

Primarul susține că banii pentru reparații ar putea veni din fondul de rezervă al Guvernului, deoarece primăria nu poate suporta o asemenea cheltuială din fonduri proprii.

Mediafax
Țara care are internet atât de rapid încât poate descărca întregul catalog Netflix într-o secundă
Digi24
„E doar începutul”. Un grup terorist care revendică asasinarea colonelului SBU Ivan Voronici avertizează că va continua „vânătoarea”
Cancan.ro
Anamaria Gălușcă a murit într-un accident de muncă ȘOCANT. Apropiații sunt devastați!
Prosport.ro
Prințesa Kate Middleton a purtat, la câțiva metri de Simona Halep, o bijuterie primită cadou de la Prințul William acum 11 ani
Adevarul
Cât a ajuns să câștige un livrator din India în România. „Deci încă o dovadă că se fac bani”
Mediafax
Filmul crimei din Mureș. Ce a făcut Emil Gânj înainte de a-i curma viața fostei iubite
Click
Povestea care demonstrează că se poate. Cum a virat viața lui Allen Bobinac de la om al străzii la dublu licențiat
Wowbiz
Mama Andei, tânăra ucisă și incendiată de Emil Gânj, primește amenințări halucinante de pe un cont cu numele criminalului din Mureș. Femeia se teme că va sfârși la fel ca fiica ei: „Îmi e foarte frică”
Antena 3
Câți bani câștigă directorul RAAPPS. Vicepremierul Anastasiu: „Sper că s-a pus virgula greșit”
Digi24
Directorul Romsilva, care a luat 100.000 de euro primă de pensionare, dă în judecată Regia. Teodor Țigan vrea despăgubiri cu dobândă
Cancan.ro
Cum arată acum Kelly, adolescenta frumoasă din Salvați de Clopoțel, la 32 de ani de la terminarea serialului
Ce se întâmplă doctore
Cine își mai aduce aminte de ea? Imagini rare cu Fosta Miss România! Acum e criticată că s-a îngrășat enorm
observatornews.ro
Ce a găsit o tânără venită cu familia la Mamaia într-un studio de lux de 600 de lei pe noapte: "Ceva fin"
StirileKanalD
VIDEO Motivul șocant pentru care Emil Gânj și-ar fi ucis fosta iubită. Mama Andei rupe tăcerea: „În fiecare zi îi era frică”
KanalD
Cine este Mihai, românul care a murit în concediu, în Grecia! Soția sa are nevoie de ajutor: „Speră să își poată înmormânta soțul acasă”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
EXCLUSIV - VIDEO cu Dacia 2000, mașina folosită de Nicolae Ceaușescu
Descopera.ro
Descoperirea TROIEI de către Heinrich Schliemann: adevăr și LEGENDĂ în arheologie
Capital.ro
Interzis pentru proprietarii de terenuri. NU mai poate fi folosită apa. Amendă 5.000 de lei, achitată în 15 zile
Evz.ro
România pierde miliarde de euro. Anunțul e oficial
A1
Albert NBN, amendat de trei ori după ce a folosit un limbaj vulgar la adresa României la Beach, Please!. Câți bani are de plătit
Stirile Kanal D
Stegarul Dac, pe moarte în închisoare, la Penitenciarul Rahova! Strigătul disperat de ajutor al soției sale: „Arată și miroase a moarte”
Kfetele
Povestea cutremurătoare a bunicii în vârstă de 84 de ani, abandonată de proprii săi copii! Ce urmează să se întâmple cu ea și cine o să o îngrijească?
RadioImpuls
Cine este, de fapt, Albert NBN? Trapperul care a înjurat România la Beach, Please! 2025 a absolvit doar 6 clase: „Nu mi-a plăcut școala. Nu s-a legat de nicio culoare de mine!”
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. Ion o surprinde pe Maria în pat cu Vasile: – Tulai Doamne!
Descopera.ro
Mai mult decât mișcare: Cum influențează contextul exercițiilor fizice sănătatea mintală