EXCLUSIV VIDEO | Șoferii, revoltați că și-ar putea găsi mașina ridicată dacă o parchează pe trotuar. „Va fi un circ etern, va fi urât de tot!”

Publicat: 20/10/2022, 19:48
Actualizat: 20/10/2022, 19:59

Mașinile vor putea fi ridicate și dacă sunt parcate pe trotuar, nu doar pe carosabil, în zonele cu interdicție, potrivit modificărilor aduse Codului Rutier. Schimbarea i-a revoltat pe șoferi, care acuză autoritățile că nu au amenajat suficiente parcări, dar s-au grăbit să schimbe legislația. 

  • Aproape 9,7 milioane de autovehicule sunt înmatriculate în România.
  • Bucureștiul are peste 1,5 milioane de mașini înregistrate, la care se adaugă alte câteva zeci de mii care tranzitează Capitala în fiecare zi.
  • Date oficiale despre numărul locurilor de parcare amenajate în București nu există, dar potrivit unor estimări, nu ar fi mai mult de 300.000. Asta înseamnă că patru din cinci șoferi nu ar putea găsi în aglomeratul București un loc de parcare legal.

Fără alte soluții de parcare care să fi fost găsite în ultimii 30 de ani de autoritățile locale din Capitală, șoferii au rămas doar cu varianta opririi și staționării pe trotuare, dacă în zonă nu există indicatoare care să interzică parcarea.

După ce modificarea Codului Rutier va fi promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial, parcarea nu va mai fi permisă nici pe trotuare.

”După ce se va rezolva problema cu parcările, de acord. Până atunci, nu”

Șoferii din București sunt revoltați de schimbarea Codului Rutier, care le-ar putea aduce nu doar amenzi, ci i-ar pune și în situația să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a-și recupera mașinile ridicate de autoritățile locale de pe trotuare. Cu atât mai mult cu cât modificarea vine la scurt timp după ce Primăria Capitalei a pus taxă pe locurile de parcare pe care le administrează pe drumurile principale.

„Inițiativa ar fi bună, dar în momentul în care ar face și parcări. Din moment ce nu sunt parcări și vrei să ajungi la un magazin, la o instituție și nu ai unde să parchezi mașina… e greu. Și atunci, căutăm și noi un loc de parcare pe trotuar. Nici pe trotuar, nici pe carosabil e foarte greu. Și asta mai ales în cartiere. În centru hai să zicem. Ajungem cu taxiul. În cartiere, însă este foarte, foarte greu. La bloc, unde stau eu, la apartament, în general o familie are două mașini și nu ai voie decât la un loc de parcare. Parcările reprezintă 20% din blocul respectiv. E foarte greu!”, a spus un șofer indignat de situație.

„E cu dus și întors, deoarece nu sunt locuri de parcare. Dacă le-ar ridica, vor fi multe mașini… De exemplu, eu mă duc acasă și unde o las, ce fac? Dacă o pot lăsa la doi, trei kilometri, unde este o parcare mai mare, tot nu e bine, pentru că este departe”, a spus un alt șofer.

După ce se va rezolva problema cu parcările, de acord. Până atunci, nu. Este singura țară civilizată care nu are niciun fel de parcare”, a spus un alt șofer.

„Cele care au o singură roată pe trotuar, în mod normal nu ar trebui ridicate. Cele care sunt în totalitate pe trotuar și nu au un metru între trotuar și mașină, pe unde poate să încapă un cărucior cu copil sau oamenii cu deficiențe, în cărucior. Probabil că la asta se gândesc. Sunt două sute și ceva de mii de parcări la două milioane de mașini”, a arătat un alt șofer.

”Va fi haos. Ce să facă, să lase mașina la cinci kilometri de locuință?”

Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, spune că, după ce modificările vor fi aplicate, se va ajunge la haos.

Va fi un circ etern. Va fi urât de tot. Ideea este următoarea: să vedem cum va ieși aplicarea. Până acum sunt toate bune și frumoase, dar la aplicare… Cei care locuiesc în anumite zone, ce trebuie să facă? Să lase mașina la cinci, șapte kilometri? Nu e în regulă”, a spus Lucian Diniță, pentru Gândul.

Legislația încă în vigoare prevede că mașinile pot fi parcate pe trotuar dacă nu sunt indicatoare sau marcaje care să interzică oprirea sau staționarea și dacă șoferii lasă un spațiu de cel puțin un metru lățime pentru pietoni.

Codul Rutier prevede că Poliția rutieră „poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea și depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administrațiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz”.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Momentul atacului din Crângași. O cameră de bord i-a înregistrat pe cei doi tineri...
Prințul Harry și Meghan Markle, probleme grave cu legea! Ducii de Sussex nu și-au plătit...
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
La 12 zile după nuntă, un tânăr din Indonezia a aflat că soția lui era...
Afacerea cu care s-au îmbogățit doi români întorși după 7 ani din Italia. Sebastian și...
Dieta CIUDATĂ a lui Michelle Obama, la 60 de ani! Alimentul la care a renunțat...
Crima din Crângaşi, produsă din cauza unui Like dat pe Facebook. Victima încercase să îşi...
Cine e, de fapt, bărbatul omorât în bătaie în Crângași! Breaking news
Un bărbat a atacat cu un cuțit mai mulți oameni, în plină stradă! Unde s-a...
Top cele mai bombate posterioare! Vedetele își etalează trupurile în țările calde
Volkswagen dă startul precomenzilor lui Golf GTI. Cât costă acesta?
Iată cine este bărbatul ce l-a împuşcat pe premierul slovac. Este membru al Societăţii Scriitorilor...
Nouă ERUPȚIE COLOSALĂ pe Soare! S-a VĂZUT tocmai din...
Lege pentru românii care au camere de supraveghere. Este obligatoriu la casă și la bloc
„Condu ca o femeie!” Ce se ascunde în spatele acestui slogan și ce-i așteaptă pe...
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Julia este hotărâtă să nu îi mai ierte greșelile lui Robi: „Vreau să îți spun...
Lavinia Pîrva, despre momentele dificile din mariajul cu Ștefan Bănică Jr.: ”A fost o perioadă...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Moșule, când e mai bine să mă însor, mai devreme sau...
Valurile de căldură au cauzat 150.000 de morți pe an în lume, între 1990 și...
×