Prima pagină » Actualitate » Pasajul Europa Unită din Sectorul 4, ultimele pregătiri înainte de deschidere. Daniel Băluță, primar: „Podul este vital pentru traficul din București”

Pasajul Europa Unită din Sectorul 4, ultimele pregătiri înainte de deschidere. Daniel Băluță, primar: „Podul este vital pentru traficul din București”

Pasajul Europa Unită din Sectorul 4 a dat testul rezistenței. Timp de două zile, pasajul suprateran, construit la intersecția dintre B-dul Alexandru Obregia, B-dul Metalurgiei și Șos. Turnu Măgurele, a trecut printr-o serie de verificări, menite să urmărească și să ofere informații despre comportamentul real al întregii suprastructuri, în vederea punerii în circulație, în condiții de maximă siguranță, anunță reprezentanții Primăriei Sector 4.

Pasajul Europa Unită din Sectorul 4 este la un pas de a fi dat în circulație.

Pasajul a fost testat, iar procedurile au fost coordonate de către specialiștii Universității Tehnice de Construcții București.

„Testele au fost realizate în două etape, și anume, încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic de încărcare. În ambele faze, s-a urmărit modul în care Pasajul Europa Unită se comportă la condițiile de trafic și cum răspunde la normele de siguranță în exploatare.  Astfel, primul test realizat a fost cel static, care a constat în dispunerea pe suprastructura podului a unui convoi de opt camioane, cu o greutate de câte 40 de tone fiecare, ce au fost amplasate în diverse zone ale pasajului, astfel încât să corespundă celor mai dificile și defavorabile situații de încărcare”, a transmis, duminică, Primăria Sectorului 4.

Vezi AICI imagini video cu testarea Pasajului Europa Unită

Totodată, potrivit sursei citate, în punctele de staționare ale camioanelor au fost montați senzori topografici de mare precizie, care au colectat datele, pe baza cărora, ulterior, cu ajutorul unor programe specifice de prelucrare a datelor geodezice, s-au făcut măsurătorile. Rezultatele testelor vor fi comunicate zilele următoare.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: „Momentul estimat al deschiderii pasajului  Europa unită este undeva la sfârșitul acestei luni”

„S-au efectuat testele dinamice, iar zilele trecute s-au efectuat testele statice, niște faze obligatorii pentru recepția acestei construcții, pentru că, vă garantez, că nu vom da drumul la această investiție fără să efectuăm toți pașii legali și, mai ales, fără să avem recepția. Momentul estimat al deschiderii pasajului este undeva la sfârșitul acestei luni, sperând ca până la data de 1 decembrie acest pasaj să poată fi funcțional. Aceasta este doar o piesă din puzzle-ul proiectat pentru inelul median. Am început deja activitățiile pentru al doilea pasaj, cel de peste Șoseaua Berceni, unde am finalizat exproprierile și am început organizarea în vederea devierii utilităților. O a treia piesă din acest puzzle este un alt pasaj subteran, ce va fi locat sub Șoseaua Olteniței și va face legătura cu pasajul Nicolae Grigorescu pe deoparte, și cu Calea Vitan de cealaltă parte, a acestei investiții. Toate acestea sunt vitale pentru traficul rutier din zona de Sud a Capitalei, o zonă care este în continuă expansiune pentru că, da, ceea ce ne-am propus în acești ani, ca Sectorul 4 să devină Capitala Capitalei, începe să devină realitate”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

În afara testelor statice, Pasajul Europa Unită a fost supus și testului dinamic, pentru care s-a folosit un singur vehicul, cu o greutate de 40 de tone, care a circulat pe pod, cu viteze constante diferite, respectiv de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h și 70 km/h.

„Mai mult, la aceste viteze de deplasare, camionul de probă a fost nevoit să treacă peste un prag artificial realizat, pentru producerea unui eventual șoc vertical asupra tablierului pasajului. Pentru realizarea măsurătorilor, s-au înregistrat așa numitele accelerații verticale ale podului, produse în timp real, pe toată durata deplasării camionului pe pasaj, în trei etape distincte: cea premergătoare șocului, în momentul șocului și după producerea acestuia, când se consideră că podul vibrează liber. Datele obținute vor fi prelucrate în cel mai scurt timp posibil”, se mai arată în comunicatul PS4.

Profesorul Ionuț Răcănel, specialist construcții: „Testele dinamice sunt ceva mai importante decât cele statice”

Testarea a fost coordonată de profesorul Ionuț Răcănel, directorul Departamentului de Rezistența Materialelor, Tuneluri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București.

„Obiectivul acestor încercări este acela de a compara parametrii reali care se obțin în teren la încercări cu ceea ce se obține pe modelele de calcul în faza de proiectare a oricărei structuri. Testele statice de vineri au constat în măsurarea unor deplasări de cale în secțiuni cheie ale structurii. Testele dinamice au drept scop măsurarea în regim dinamic a unor parametri care vor măsură accelerațiile verticale pe trei direcții, în secțiuni relevante ale structurii. Testele dinamice sunt ceva mai importante decât cele statice, pentru că ele sunt cele care indică răspunsul real al structurii”, a precizat Ionuț Răcănel.

Prezent la efectuarea testelor dinamice, prefectul Capitalei, Rareș Hopincă, a subliniat importanța unor astfel de investiții.

„Astfel de proiecte, în opinia mea, reprezintă proiectele serioase de care Capitala României are nevoie. Vorbim despre dezvoltare integrată și este foarte important să înțelegem ce înseamnă acest lucru. Asta înseamnă să redai unei comunități toate mijloacele pentru creșterea nivelului de trai, obiectiv pe care cred că ar trebui să îl aibă fiecare administrație din România. Este absolut necesar ca proiecte de acest tip să fie realizate în tot orașul. Următorul pas, cu siguranță, că îl va reprezenta atragerea de locuri de muncă, aici aproape de locuințele oamenilor. Așa trebuie să se dezvolte astfel de proiecte, și ele trebuie date ca exemple de bune practici în alte zone”.

Pasajul Europa Unită costă 73 de milioane de lei

Acestea sunt cele mai importante elemente ale Pasajului Europe unită

  • Are o lungime de 653 de metri
  • Are o lățime de 14 metri
  • Suprastructura pasajului este de tip mixt oțel-beton
  • Pasajul a fost început în februarie 2022
  • Pilonii au o adâncime de 25 de metri
  • Va avea două benzi de circulație
  • Va avea sistem de iluminat de tip Vortex
  • A costat 73 de milioane de lei
  • Testat cu camioane de 40 de tone

Început în februarie 2022, noul pasaj suprateran din Sectorul 4 are o lungime totală de 653 metri, însemnând un pod și două rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luică, iar cealaltă dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat și construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din Capitală, pasajul are două benzi de circulație pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lățime de 15 metri.

Suprastructura pasajului, de tip mixt oțel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistență (două pile și două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundație câte opt piloni forați la o adâncime de 25 de metri și cu un diamentru de 1,5 metri.

Pasajul are un sistem de iluminat de tip Vortex.

Pasajul Europa Unită va costa 73 de milioane de lei.

Citește și

Mediafax
Nicușor Dan: „E aberant ca pensia pe care o ia magistratul să fie cât salariul” / Președintele, către CSM: „Ce este cu această debandadă?”
Digi24
Turcia a dezvăluit una dintre cele mai puternice arme non-nucleare construite vreodată. Cum arată noua bombă termobarică GAZAP
Cancan.ro
Mirabela Grădinaru, umilită de o cântăreață: 'E o 😲'
Prosport.ro
Cum arată acum femeia care i-a transformat definitiv viața lui Ionuț Luțu, omul în care Gigi Becali are cea mai mare încredere
Adevarul
Capitolul la care România poate deveni o forță în Europa. Expert de la Oxford: "Asta e calea pentru noi, să devenim o forță pentru a face față Rusiei"
Mediafax
Călin Georgescu, la IPJ Ilfov: „În România se vede că nu se mai fură cu sacul, se fură cu legea”
Click
August - cea mai rece lună de vară din ultimii ani. Multe planuri de vacanță vor fi date peste cap
Wowbiz
Ei sunt Noemi și Bogdan, părinții care și-au pierdut toți cei trei copii într-un accident cumplit. Părinții nu știu încă ce s-a întâmplat
Antena 3
O rusoaică spune cum a fost la mare, în resortul lui Kim Jong Un: Au anulat avionul, ne-au dus cu trenul. Un tren pentru 13 oameni
Digi24
VIDEO Cutremurul din Kamceatka, în topul celor mai mari seisme înregistrate vreodată. Cum se formează un tsunami, valul ucigaș
Cancan.ro
Cheloo a comis-o! A intrat cu mașina în curtea Catedralei Mântuirii Neamului din București, fiind sub influența stupefiantelor, și...
Ce se întâmplă doctore
Mihaela Rădulescu, dărâmată la funeraliile lui Felix Baumgartner! Primele imagini cu vedeta. Nu a mers îmbrăcată în negru
observatornews.ro
BMW X4, scos la vânzare de ANAF a treia oară. Preţul cerut
StirileKanalD
Cu cine a vorbit Sînziana Lovin înainte să se sinucidă! "I-a spus că..."
KanalD
Felix Baumgartner este înmormântat astăzi. Ce se întâmplă cu Mihaela Rădulescu în aceste momente
Ciao.ro
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Promotor.ro
EXCLUSIV | Adevărata listă cu radarele fixe din România. Locurile cu cea mai mare densitate de camere de depistare a șoferilor
Descopera.ro
Țara care are mai multe maimuțe decât oameni!
Capital.ro
Călin Georgescu reaprinde speranța în România. Anunțul pe care toți susținătorii îl așteptau: Pe 1 august, vom fi acolo!
Evz.ro
Sistemul de Sănătate îți ia banii de două ori. 9 milioane de români sunt vizați
A1
Ionuț, ofițerul SPP al lui Nicușor Dan, din nou în centrul atenției. Cum a fost surprins lângă familia prezidențială, în Austria
Stirile Kanal D
Pe Notino.ro, Summer Black Friday 2025 vine cu reduceri de până la 33%
Kfetele
Ce gest au făcut apropiații lui Felix Baumgartner în apropierea locuinței sale și de ce a fost Mihaela Rădulescu extrem de emoționată
RadioImpuls
Surpriza de proporții pe care o pregătesc organizatorii UNTOLD pentru fani. CINE va urca pe scenă vineri, 8 august 2025
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Bubulino, am aflat că ai amant! Ce are el și nu am eu?
Descopera.ro
Continentele Pământului se usucă într-un ritm fără precedent, arată datele din satelit