Prima pagină » EXCLUSIV » Fabuloasele povești de șantier ale patronului Retter, care lucrează pe A7: PR bombastic și soluții „inovative” existente pe piață de zeci de ani

Fabuloasele povești de șantier ale patronului Retter, care lucrează pe A7: PR bombastic și soluții „inovative” existente pe piață de zeci de ani

Compania sibiană de construcții Retter, care împreună cu Pizzarotti, construiește Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei – respectiv segmentul Ploiești – Mizil, se promovează intens, în ultima perioadă, prin diferite publicații și pe Facebook arătând că a mobilizat în aceste zile, ATENȚIE: 400 de drumari! Mai mult, proprietarul Retter, Guido Retter, un nume fără un background puternic în lumea infrastructurii,  vorbește despre soluții „inovatoare” la turnarea betonului: încălzirea incintei cu tunuri, pe care le întâlnim, de zeci de ani, inclusiv la nunți sau în baloanele de fotbal.

Povești de șantier, ar afirma unii specialiști. Așa pot fi interpretate relatările fabuloase de pe teren ale companiei Retter, deținută de Guido Retter, un constructor cvasi-necunoscut pentru opinia publică din România.

În mai multe publicații, dar și pe pagina de Facebook creată pentru proiectul Autostrada Moldovei – A7 se prezintă, pompos, povești despre modul „senzațional” prin care lucrează cei de la Retter în aceste zile.

Iată câteva fragmente de marketing care umflă ca un balon de săpun activitatea constructorului:

„La Lotul 1 Ploiești-Mizil, RETTER a mobilizat aproape 400 de drumari și a implementat strategii inovatoare, precum utilizarea tunurilor de căldură, pentru a face față condițiilor meteo dificile”, se arată într-un articol „de specialitate”.

Apoi, „mobilizarea” continuă și pe Facebook:

„Autostrada Moldovei: Pizzarotti-Retter a mobilizat aproape 400 de drumari pe Lotul 1 Ploiești-Mizil și folosește tunuri de căldură pentru structuri”, se arată într-o postare pe pagina dedicată Autostrăzii Moldovei.

Retter are doar 27 de angajați

Potrivit datelor de pe termene.ro, compania Retter are 27 (!) de angajați, dar vorbește de 400 de oameni în teren.

Desigur, companiile de construcții lucrează cu firme subcontractoare, dar chiar și așa, numărul de 400 de drumari pare exagerat de mare!

„Unde sunt cei 400 de oameni din teren? Eu nu am filmat cu drona acolo, să văd dacă sunt 400 de oameni acum. Mi se pare exagerat. Ce să facă 400 de oameni acum pe șantier?

Pe vremea asta nu se lucrează decât la structuri, la armături. Cei de la Retter vorbesc multe, dar ar trebui să și facă mai multe. Ei se vând, ceea ce nu este ceva rău, dar vorbim de marketing aici”, a precizat, pentru Gândul, Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură.

„De ani de zile se folosesc tunuri de căldură pe șantiere”

În ceea ce privește soluțiile „inovatoare” cu care se laudă Retter, Ionuț Ciurea spune că aceste tehnici de încălzire cu tunurile nu reprezintă deloc o inovație în domeniu.

„De ani de zile se folosesc tunuri de căldură pe șantiere, în incinte, dar ele îi ajută mai mult pe muncitori. Deci nu este nimic inovativ aici. În rest, în afară că se laudă mult, din ce știu eu, Retter nu face parte din categoria celor care sunt la furat”, mai spune Ionuț Ciurea.

Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL trebuie să construiască 21 de kilometri din Autostrada Moldovei – A7, Lotul 1, Ploiești Mizil.

Au început lucrările pe 22 august 2022, iar durata inițială a contractului a fost de 20 de luni. Valoarea contractului este de 1,468 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind din PNRR.

În ceea ce privește afacerile celor de la Retter, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania din Sibiu a avut în 2022 o cifră de afaceri aproape dublă față de 2021.

  • 2021, cifră de afaceri Retter: aproape 32 de milioane de lei, și un profit de 4,5 milioane de lei;
  • 2022, cifră de afaceri Retter: aproape 66 de milioane de lei, și un profit de 6,7 milioane de lei.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | De ce întârzie lucrările pe Autostrada de Centură A0 Sud? Ionuț Ciurea: ”Nu s-a făcut ceea ce trebuie în teren”

Afaceristul Umbrărescu, „Maradona” cu Varianta Ocolitoare Galați? Culisele cererii de REZILIERE a contractului cu CNAIR: „N-o să liciteze din nou”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Deținerea unui smartphone la vârsta de 12 ani a fost asociată cu riscuri pentru sănătatea mintală și cea fizică