Prima pagină » EXCLUSIV » Fabuloasele povești de șantier ale patronului Retter, care lucrează pe A7: PR bombastic și soluții „inovative” existente pe piață de zeci de ani

Fabuloasele povești de șantier ale patronului Retter, care lucrează pe A7: PR bombastic și soluții „inovative” existente pe piață de zeci de ani

Compania sibiană de construcții Retter, care împreună cu Pizzarotti, construiește Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei – respectiv segmentul Ploiești – Mizil, se promovează intens, în ultima perioadă, prin diferite publicații și pe Facebook arătând că a mobilizat în aceste zile, ATENȚIE: 400 de drumari! Mai mult, proprietarul Retter, Guido Retter, un nume fără un background puternic în lumea infrastructurii,  vorbește despre soluții „inovatoare” la turnarea betonului: încălzirea incintei cu tunuri, pe care le întâlnim, de zeci de ani, inclusiv la nunți sau în baloanele de fotbal.

Povești de șantier, ar afirma unii specialiști. Așa pot fi interpretate relatările fabuloase de pe teren ale companiei Retter, deținută de Guido Retter, un constructor cvasi-necunoscut pentru opinia publică din România.

În mai multe publicații, dar și pe pagina de Facebook creată pentru proiectul Autostrada Moldovei – A7 se prezintă, pompos, povești despre modul „senzațional” prin care lucrează cei de la Retter în aceste zile.

Iată câteva fragmente de marketing care umflă ca un balon de săpun activitatea constructorului:

„La Lotul 1 Ploiești-Mizil, RETTER a mobilizat aproape 400 de drumari și a implementat strategii inovatoare, precum utilizarea tunurilor de căldură, pentru a face față condițiilor meteo dificile”, se arată într-un articol „de specialitate”.

Apoi, „mobilizarea” continuă și pe Facebook:

„Autostrada Moldovei: Pizzarotti-Retter a mobilizat aproape 400 de drumari pe Lotul 1 Ploiești-Mizil și folosește tunuri de căldură pentru structuri”, se arată într-o postare pe pagina dedicată Autostrăzii Moldovei.

Retter are doar 27 de angajați

Potrivit datelor de pe termene.ro, compania Retter are 27 (!) de angajați, dar vorbește de 400 de oameni în teren.

Desigur, companiile de construcții lucrează cu firme subcontractoare, dar chiar și așa, numărul de 400 de drumari pare exagerat de mare!

„Unde sunt cei 400 de oameni din teren? Eu nu am filmat cu drona acolo, să văd dacă sunt 400 de oameni acum. Mi se pare exagerat. Ce să facă 400 de oameni acum pe șantier?

Pe vremea asta nu se lucrează decât la structuri, la armături. Cei de la Retter vorbesc multe, dar ar trebui să și facă mai multe. Ei se vând, ceea ce nu este ceva rău, dar vorbim de marketing aici”, a precizat, pentru Gândul, Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură.

„De ani de zile se folosesc tunuri de căldură pe șantiere”

În ceea ce privește soluțiile „inovatoare” cu care se laudă Retter, Ionuț Ciurea spune că aceste tehnici de încălzire cu tunurile nu reprezintă deloc o inovație în domeniu.

„De ani de zile se folosesc tunuri de căldură pe șantiere, în incinte, dar ele îi ajută mai mult pe muncitori. Deci nu este nimic inovativ aici. În rest, în afară că se laudă mult, din ce știu eu, Retter nu face parte din categoria celor care sunt la furat”, mai spune Ionuț Ciurea.

Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL trebuie să construiască 21 de kilometri din Autostrada Moldovei – A7, Lotul 1, Ploiești Mizil.

Au început lucrările pe 22 august 2022, iar durata inițială a contractului a fost de 20 de luni. Valoarea contractului este de 1,468 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind din PNRR.

În ceea ce privește afacerile celor de la Retter, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania din Sibiu a avut în 2022 o cifră de afaceri aproape dublă față de 2021.

  • 2021, cifră de afaceri Retter: aproape 32 de milioane de lei, și un profit de 4,5 milioane de lei;
  • 2022, cifră de afaceri Retter: aproape 66 de milioane de lei, și un profit de 6,7 milioane de lei.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV VIDEO | De ce întârzie lucrările pe Autostrada de Centură A0 Sud? Ionuț Ciurea: ”Nu s-a făcut ceea ce trebuie în teren”

Afaceristul Umbrărescu, „Maradona” cu Varianta Ocolitoare Galați? Culisele cererii de REZILIERE a contractului cu CNAIR: „N-o să liciteze din nou”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
-17 grade Celsius în România. Pe ce dată vine "iarna secolului", potrivit meteorologilor Accuweather
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Crăciun sărbătorit în secret, în Coreea de Nord. Familiile riscă pedepse aspre pentru împodobirea unui brad
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Greșeala făcută de o gospodină din Brăila, pe salata Boeuf. Când au citit mesajul, invitații și-au dat coate 🤭
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Cercetătorii au descoperit că anotimpurile Pământului sunt ciudat de desincronizate