Prima pagină » Actualitate » DIFERENȚA dintre benzina normală şi benzina premium / Motivul pentru care nu este bine să alimentezi cu combustibil cu cifră octanică mare

DIFERENȚA dintre benzina normală şi benzina premium / Motivul pentru care nu este bine să alimentezi cu combustibil cu cifră octanică mare

DIFERENȚA dintre benzina normală şi benzina premium / Motivul pentru care nu este bine să alimentezi cu combustibil cu cifră octanică mare

Mulți șoferi aleg să alimenteze mașinile cu benzină premium, crezând că aceasta îmbunătățește performanțele motorului și îl întreține mai bine. Cu toate acestea, realitatea este alta!

În general, benzinăriile oferă două tipuri de benzină și două tipuri de motorină, iar sortimentul mai scump este considerat de șoferi ca fiind mai bun și mai eficient pentru motorul mașinii.

De ce nu este recomandat să folosești combustibil cu cifră octanică mare

Cifra octanică nu este întotdeauna un indicator relevant pentru șoferi, deoarece reflectă rezistența la autoaprindere a combustibilului, ceea ce poate afecta motorul. Majoritatea motoarelor sunt proiectate pentru a funcționa cu benzină normală, iar benzină premium este mai potrivită pentru mașinile puternice, sport sau de lux.

Diferența dintre benzina normală și cea premium constă în cifra octanică, afișată la pompele de benzină în Europa, inclusiv în România, prin metoda Research (CO/R), comparativ cu metoda Motor (CO/M) folosită în Statele Unite și Canada, conform Adevărul.

CO/R va fi întotdeauna mai mare decât CO/M. În România, majoritatea tipurilor de benzină au o cifră octanică cuprinsă între 95-100. O cifră octanică mai mare permite motoarelor să aibă rapoarte de comprimare mai mari, cu potențialul de a obține puteri mai mari la aceeași cilindre.

Indiferent de tipul de combustibil, producătorii adaugă aditivi pentru a îmbunătăți proprietățile acestuia. Cu toate acestea, unii aditivi pot avea efecte negative asupra componentelor mașinii în timp.

Spre exemplu, sulful se depune sub formă de zgură pe sistemul de evacuare.

De asemenea, aditivul pe bază de mangan (MMT) este controversat, având studii contradictorii cu privire la impactul său asupra mediului și a componentelor motorului. În general, alegerea între benzină normală și premium depinde de specificațiile și cerințele motorului fiecărui vehicul.

Recomandarea video

Mediafax
Europa 2026: previziuni salariale, țările cu cele mai mari creșteri. România și Ucraina, singurele pe minus
Digi24
Cea mai scăzută temperatură de pe Pământ în acest moment. Zilele următoare sunt prognozate și -60 de grade Celsius
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Indignarea unui muncitor român stabilit în Spania, după ce i s-a oferit un salariu de 1.800 euro: „Nu acceptați aceste mizerii”
Mediafax
Cod portocaliu de viscol în zona de munte din județele Hunedoara și Caraș-Severin
Click
Trei zodii își rescriu destinul de la început de an. Ianuarie le schimbă viața în bine, renasc din propria cenușă
Digi24
A murit Pat Finn. Actorul din serialele „Seinfeld” și „Friends” avea 60 de ani
Cancan.ro
Ce mâncau Nicolae și Elena Ceaușescu în prima zi de Crăciun. Meniul strict era făcut cu o zi înainte
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Dacia deschide comenzile noului Spring pe piețele vest-europene. România încă vinde vechea generație
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Statele Unite interzic dronele fabricate în afara țării, în special cele din China