Prima pagină » EXCLUSIV » Risc MAJOR de accidente pe Valea Oltului: bolovani și buturugi pe carosabil, în urma defrișărilor pe Secțiunea 2 Boița – Cornetu

Risc MAJOR de accidente pe Valea Oltului: bolovani și buturugi pe carosabil, în urma defrișărilor pe Secțiunea 2 Boița – Cornetu

Imagini șocante au fost surprinse pe Valea Oltului: bolovani și buturugi s-au rostogolit de pe versanți pe DN 7, în timpul operațiunii de defrișare efectuate pe timp de zi, pe Secțiunea 2 Boița-Cornetu (30,3 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești, bucata lipsă din Autostrada A1 București – Nădlac.

După cum se poate vedea în imaginile primite la redacție, în urma defrișărilor efectuate pe timp de zi, o buturugă de mari dimensiuni, precum și bucăți de stâncă au ajuns pe șoseaua care străbate Valea Oltului (Sibiu – Râmnicu Vâlcea) și doar o minune a făcut ca nicio persoană să fie rănită ori vreun vehicul să fie avariat.

În același timp, este la fel de adevărat că, fără astfel de lucrări pregătitoare, nu poate demara construcția efectivă a mult-așteptatei Autostrăzi Sibiu-Pitești (122 km), iar șoseaua de mare viteză nu poate fi realizată în termenele contractuale.

Zeci de mii de copaci vor fi tăiați

Astfel, trebuie găsită de urgență o soluție pentru ca lucrările de defrișare care se fac doar pe timp de zi, în condiții de trafic, să nu pună în pericol viețile oamenilor, șoferi și pasageri. În orice moment, se pot produce alunecări de bolovani și pietre de pe versanți în timp ce autovehiculele tranzitează respectiva porțiune de pe Valea Oltului.

Numai pe teritoriul județului Sibiu vor fi tăiați peste 25.000 de copaci.

Secțiunea 2 a Autostrăzii Pitești – Sibiu, între Boița și Cornetu, are o lungime de 30,3 km, va avea 7 tuneluri (cel mai lung de 1,5 km) și 49 de viaducte. Este unul dintre cele două segmente de munte ale Autostrăzii Sibiu – Pitești. Această secțiune construită de asocierea turcă Mapa-Cengiz are ca termen de finalizare anul 2028.

În prezent, se lucrează la Secțiunile 4 și 5, Tigveni – Curtea de Argeș (lungime 10 km, constructor Porr) și Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km, constructor WeBuild). Pe secțiunea 5, termenul contractual de finalizare a lucrărilor este august 2025, iar secțiunea 4, premontană, are ca termen de deschidere 2026.


CITEȘTE ȘI:

Investițiile RECORD ale Cabinetului Ciolacu în infrastructura mare / În 2023, absorbția fondurilor europene pentru infrastructură a sărit de 114%

PROBLEME la Autostrada A0 Sud. La Aktor: „Proastă mobilizare și neimplicare” / Scrioșteanu reacționează: „Stau pe capul lor să termine în decembrie”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Se schiază de sâmbătă la Transalpina pe două pârtii din golul alpin
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Căsătorie forțată în familia Cioabă? / O minoră a adus pe lume un copil după o logodnă controversată / Fratele regelui Cioabă, cercetat penal
Click
Horoscop săptămâna 5-11 decembrie. Trei zodii își schimbă destinul și dau lovitura pe plan profesional
Cancan.ro
Concubina lui Ilie Bolojan, apariție impecabilă la Viena. Cum s-a prezentat Ioana, de mână cu premierul României
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman