Prima pagină » Video » Provocările cu care se confruntă industria AUTO în tranziția către mobilitate verde. John Bozzella:”O problemă este accesibilitatea”

Provocările cu care se confruntă industria AUTO în tranziția către mobilitate verde. John Bozzella:”O problemă este accesibilitatea”

Președintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella, a spus, într-un interviu pentru Gândul, care sunt principalele provocări cu care se confruntă industria auto în tranziția către mobilitate verde și cum vede această tranziție în următorii zece ani, la nivel global.

John Bozzella a declarat că piața vehiculelor electrice stagnează în această perioadă și că, în viitor, vor exista fluctuații.

„Este interesant, am văzut un progres foarte, foarte puternic în aproximativ ultimii cinci ani în ceea ce privește transportul personal electric. Mai multe vehicule hibride, mai multe vehicule electrice hibride plug-in și mai multe vehicule electrice pe baterii. Această creștere începe să încetinească un pic în întreaga lume. Piețele sunt încă în creștere, dar stagnează, iar motivul este că trecem acum de la segmente mici ale acestor piețe, care au fost primele care au adoptat tehnologia, la alte segmente de piață în care clienții s-ar putea să nu fie încă pregătiți pentru tehnologie.

Aceștia trebuie să facă în viața lor compromisuri între comoditate și timp și din alte motive, iar infrastructura de încărcare nu este încă suficientă pentru a susține capacitatea necesară. Așadar, creșterea începe să stagneze. Cred că ceea ce veți vedea în următorii trei, cinci, șapte, zece ani va fi o creștere rapidă. Perioade rapide, apoi perioade mai lente și apoi, din nou, perioade rapide, dar nu există nicio îndoială în mintea mea că vom vedea mai multe mijloace de transport electrice în întreaga lume”, a precizat John Bozzella.

„Cea mai mare provocare este infrastructura de încărcare”

Întrebat care sunt principalele provocări cu care se confruntă industria auto în tranziția către mobilitate verde, președintele OICA a spus că infrastructura de încărcare reprezintă aspectul la care trebuie să se lucreze în ritm alert.

„Da, în ceea ce privește tranziția, tranziția către decarbonizare, cea mai mare provocare în acest moment este infrastructura de încărcare. Deci, pe măsură ce ne electrificăm flotele și din ce în ce mai multe modele electrice intră pe piață, încărcarea nu ține pasul. A doua problemă este accesibilitatea. Vehiculele electrice sunt mai costisitoare în acest moment. Acestea au materii prime și minerale esențiale care, în prezent, având în vedere cantitatea de aprovizionare, sunt puțin mai costisitoare și, prin urmare, producătorii lucrează pentru a dezvolta lanțuri de aprovizionare care să sprijine vehicule cu prețuri mai accesibile.

A treia provocare se referă la rețeaua electrică în sine. Vehiculele electrice sunt nepoluante dacă rețeaua care produce electricitatea și alimentează mașina este nepoluantă și, prin urmare, o parte a provocării constă și în creșterea producției de electricitate regenerabilă în rețeaua electrică. Acestea sunt trei exemple bune.

Și am să vă mai dau unul, și anume că trebuie să existe o aliniere între cerințele de reglementare pentru reducerea emisiilor, precum și politici de sprijin pentru a aborda unele dintre aceste provocări. Ceea ce vedem în întreaga lume, de exemplu, sunt unele țări care investesc în stimulente sau bonusuri pentru ca din ce în ce mai mulți consumatorii să achiziționeze aceste vehicule.

Aceasta este o idee foarte bună și inteligentă și ceea ce vedem în regiunile și țările care le introduc este că vânzările cresc. Ceea ce vedem, de asemenea, în țările care le elimină, și știți ce voi spune, vânzările scad. Prin urmare, este nevoie de colaborare și coordonare între producătorii de automobile și factorii de decizie guvernamentali cu privire la modul de a crea politici care să abordeze unele dintre aceste condiții în această etapă de dezvoltare a pieței”, a detaliat John Bozzella.


CITEȘTE ȘI:

Cum văd viitorul mobilității liderii din industria AUTO mondială. John Bozzella:”Avem nevoie de o abordare politică echilibrată”

Marcel Ciolacu: Este vital să ne SUSȚINEM industria auto, care contribuie semnificativ la PIB-ul țării noastre

Recomandarea video

Mediafax
Ce companii de stat au oferit prime de sărbători în 2025 și cât de mari au fost acestea. Care sunt campionii generozității
Digi24
Casetă metalică cu documente, descoperită sub talpa Cavalerului de pe acoperişul Castelului Corvinilor. Ce ascundea aceasta
Cancan.ro
CAUZA morții lui Ion Drăgan. Cine l-a găsit fără suflare în noaptea de Crăciun, de fapt
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Rusia amenință România și o acuză că împinge lumea spre un nou război mondial. „Indivizi cu conexiuni în KGB și GRU au acționat aici”
Mediafax
Visul unei femei, distrus de judecători: Nu poate avea copilul soțului decedat
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Rusia ar putea amplasa noi rachete hipersonice la o fostă bază aeriană din Belarus: „Extinde raza de acțiune în Europa”
Cancan.ro
ULTIMUL mesaj al lui Ion Drăgan. Ce a postat artistul, cu câteva ore înainte să moară
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce alimente pot face oamenii cei mai fericiți?