Prima pagină » Video » Provocările cu care se confruntă industria AUTO în tranziția către mobilitate verde. John Bozzella:”O problemă este accesibilitatea”

Provocările cu care se confruntă industria AUTO în tranziția către mobilitate verde. John Bozzella:”O problemă este accesibilitatea”

Președintele Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Vehicule (OICA), John Bozzella, a spus, într-un interviu pentru Gândul, care sunt principalele provocări cu care se confruntă industria auto în tranziția către mobilitate verde și cum vede această tranziție în următorii zece ani, la nivel global.

John Bozzella a declarat că piața vehiculelor electrice stagnează în această perioadă și că, în viitor, vor exista fluctuații.

„Este interesant, am văzut un progres foarte, foarte puternic în aproximativ ultimii cinci ani în ceea ce privește transportul personal electric. Mai multe vehicule hibride, mai multe vehicule electrice hibride plug-in și mai multe vehicule electrice pe baterii. Această creștere începe să încetinească un pic în întreaga lume. Piețele sunt încă în creștere, dar stagnează, iar motivul este că trecem acum de la segmente mici ale acestor piețe, care au fost primele care au adoptat tehnologia, la alte segmente de piață în care clienții s-ar putea să nu fie încă pregătiți pentru tehnologie.

Aceștia trebuie să facă în viața lor compromisuri între comoditate și timp și din alte motive, iar infrastructura de încărcare nu este încă suficientă pentru a susține capacitatea necesară. Așadar, creșterea începe să stagneze. Cred că ceea ce veți vedea în următorii trei, cinci, șapte, zece ani va fi o creștere rapidă. Perioade rapide, apoi perioade mai lente și apoi, din nou, perioade rapide, dar nu există nicio îndoială în mintea mea că vom vedea mai multe mijloace de transport electrice în întreaga lume”, a precizat John Bozzella.

„Cea mai mare provocare este infrastructura de încărcare”

Întrebat care sunt principalele provocări cu care se confruntă industria auto în tranziția către mobilitate verde, președintele OICA a spus că infrastructura de încărcare reprezintă aspectul la care trebuie să se lucreze în ritm alert.

„Da, în ceea ce privește tranziția, tranziția către decarbonizare, cea mai mare provocare în acest moment este infrastructura de încărcare. Deci, pe măsură ce ne electrificăm flotele și din ce în ce mai multe modele electrice intră pe piață, încărcarea nu ține pasul. A doua problemă este accesibilitatea. Vehiculele electrice sunt mai costisitoare în acest moment. Acestea au materii prime și minerale esențiale care, în prezent, având în vedere cantitatea de aprovizionare, sunt puțin mai costisitoare și, prin urmare, producătorii lucrează pentru a dezvolta lanțuri de aprovizionare care să sprijine vehicule cu prețuri mai accesibile.

A treia provocare se referă la rețeaua electrică în sine. Vehiculele electrice sunt nepoluante dacă rețeaua care produce electricitatea și alimentează mașina este nepoluantă și, prin urmare, o parte a provocării constă și în creșterea producției de electricitate regenerabilă în rețeaua electrică. Acestea sunt trei exemple bune.

Și am să vă mai dau unul, și anume că trebuie să existe o aliniere între cerințele de reglementare pentru reducerea emisiilor, precum și politici de sprijin pentru a aborda unele dintre aceste provocări. Ceea ce vedem în întreaga lume, de exemplu, sunt unele țări care investesc în stimulente sau bonusuri pentru ca din ce în ce mai mulți consumatorii să achiziționeze aceste vehicule.

Aceasta este o idee foarte bună și inteligentă și ceea ce vedem în regiunile și țările care le introduc este că vânzările cresc. Ceea ce vedem, de asemenea, în țările care le elimină, și știți ce voi spune, vânzările scad. Prin urmare, este nevoie de colaborare și coordonare între producătorii de automobile și factorii de decizie guvernamentali cu privire la modul de a crea politici care să abordeze unele dintre aceste condiții în această etapă de dezvoltare a pieței”, a detaliat John Bozzella.


CITEȘTE ȘI:

Cum văd viitorul mobilității liderii din industria AUTO mondială. John Bozzella:”Avem nevoie de o abordare politică echilibrată”

Marcel Ciolacu: Este vital să ne SUSȚINEM industria auto, care contribuie semnificativ la PIB-ul țării noastre

Recomandarea video

Mediafax
Ce soluții găsesc românii pentru facturile mari de la energie
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
💣 în lumea televiziunii: Dan Capatos, DAT AFARĂ de la Antenă, 'la pachet' cu Silviu Andrei!
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Ce se întâmplă cu vremea în România până în primele zile din 2026. Anunțul meteorologilor
Click
Horoscop săptămâna 5-11 decembrie. Trei zodii își schimbă destinul și dau lovitura pe plan profesional
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie