În aeroporturi, o companie aeriană cere limitarea alcoolului vândut la două băuturi de persoană, iar asta din cauza numeroaselor incidente provocate de pasageri agresivi sau turbulenți care afectează întreaga industrie aviatică.
În ultimii ani, incidentele la bordul aeronavelor au crescut semnificativ. Companiile aeriene susțin că principala problemă ar fi alcoolul consumat în aeroport, iar o linie aeriană a cerut autorităților europene să fie vândut mai puțin alcool în aeroporturi.
„Mi se pare normal, pentru cei care vrem să avem un zbor liniștit, cred că este mai bine sau o cantitate foarte mica. De preferat este să nu se consume. Unii oameni poate sunt mai obraznici, mai irascibili.”
„Nu este confortabil ca în aeroport sau în avion să fie persoane care consumă excesiv, pentru că se poate întâmpla lucrul ăsta și care deranjează ceilalți pasageri.”
Presiunea din avion și oboseala fizică și psihică acumulată pe parcursul unui zbor ne pot face să reacționăm diferit la alcool. De aceea, unele companii nu servesc deloc alcool la bord.
Asociația Internațională de Transport Aerian a raportat un incident cu pasageri indisciplinați la fiecare 568 de zboruri. Totodată, în Europa, Agenția Europeană pentru siguranța Aviației dezvăluie că la fiecare trei ore siguranța unui zbor este compromisă de pasageri indisciplinați, iar cel puțin 70% dintre aceste cazuri implică și o formă de agresiune.
Specialiștii nu recomandă consumul de alcool nici în cazul pasagerilor cărora le este frică de zbor. Regulile în aviație spun că în cazul unei urgențe, pasagerii trebuie să fie capabili să acționeze, potrivit Știrile PRO TV.
CITEȘTE ȘI: