O echipă de ingineri Alstom din Franța a fost prezentă zilele acestea la București. Specialiștii francezi au fost chemați de cei din România, pentru a găsi o soluție în ceea ce privește intrarea în circulație a noilor trenuri de metrou, au dezvăluit surse Metrorex pentru Gândul. În prezent, testele noilor trenuri de metrou ar fi sistate, după ce patru captatori de la o garnitură s-au rupt pe M2, în timpul unui rodaj, la o viteză de 80 de kilometri pe oră.
Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că Alstom România a apelat la specialiștii din Franța pentru a încerca să rezolve problema noilor trenuri de metrou produse în Brazilia.
Testele obligatorii care trebuie făcute înainte de intrarea în circulație întârzie foarte mult. Asta în condițiile în care prima garnitură, „Giurgiu”, a ajuns în Capitală în urmă cu un an (aprilie 2024).
Mai mult, trenul care trebuie să intre în rodajul de 10 mii de kilometri ar fi tras „pe dreapta”, după ce i s-au rupt patru captatori pe Magistrala Pipera.
„Noile piese au fost comandate din Franța. Tot de acolo a venit și o echipă de ingineri de la compania – mamă. În prezent, pare că suntem într-un blocaj. Asta în condițiile în care cei de la Alstom vorbesc de 1 octombrie 2025 ca fiind data la care va intra în circulație primul tren nou”, spun sursele Gândul.
Pentru a intra în circulație, primul tren de metrou Alstom adus din Brazilia trebuie să parcurgă 10 de mii de kilometri, pe Magistrala 5, Drumul Taberei.
Până în prezent, teste s-au efectuat doar pe M2.
În total, nouă garnituri Alstom produse în Brazilia au ajuns la București.
Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.
Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.
Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.
CITEȘTE ȘI: