Prima pagină » Actualitate » La un an de când a venit primul tren de METROU Alstom în București, încă se mai aprind „martorii” în bord la noile garnituri aduse din Brazilia

La un an de când a venit primul tren de METROU Alstom în București, încă se mai aprind „martorii” în bord la noile garnituri aduse din Brazilia

Zilele trecute, la o nouă testare a unei garnituri de metrou Alstom, mai multe becuri s-ar fi aprins în bordul trenului, fără ca cineva să înțeleagă ce se întâmplă. De altfel, potrivit surselor Gândul, una dintre garniturile care ar fi trebuit să ajungă la București s-ar fi oprit direct în Franța, la Alstom, acolo unde specialiștii francezi vor încerca să deslușească „misterele” acestor trenuri.

Sunt noile trenuri Alstom Metropolis cu probleme, sau mecanicii Metrorex nu știu să „meargă” cu ele?

A trecut un an de când a venit primul metrou Alstom în București, iar în toată această perioadă, nici cei de la Alstom, nici Metrorex nu au oferit un răspuns clar cu privire la „misterele” acestor trenuri.

Zilele trecute, după incidentul în care patru captatori s-au rupt la contactul cu „șina a treia”, în bordul unui metrou s-au aprins mai mulți „martori”.

„Nu mai înțelegea nimeni nimic. Se uitau unii la alții. Nici acum, după un an de când a venit primul tren, nu înțelegem de ce nu se introduc în circulație aceste metrouri. Se pare că una dintre garniturile care trebuia să vină recent a fost dusă direct la Alstom în Franța. Specialiștii de acolo vor verifica softul trenului. Cei de la Alstom spun că la 1 octombrie ar intra în circulație cu primul tren. Este greu de crezut”, au explicat pentru Gândul surse administrative.

Specialiștii Alstom din Franța au venit la București

O echipă de ingineri Alstom din Franța a fost prezentă zilele acestea la București. Specialiștii francezi au fost chemați de cei din România, pentru a găsi o soluție în ceea ce privește intrarea în circulație a noilor trenuri de metrou, au dezvăluit surse Metrorex pentru Gândul.

Testele obligatorii care trebuie făcute înainte de intrarea în circulație întârzie foarte mult.

Pentru a intra în circulație, primul tren de metrou Alstom adus din Brazilia trebuie să parcurgă 10 de mii de kilometri, pe Magistrala 5, Drumul Taberei.

Până în prezent, teste s-au efectuat doar pe M2.

Gândul a dezvăluit recent că mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodajul metroului adus din Brazilia. Magistrala 5 de metrou are 20 de kilometri dus-întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro

Caracteristicile noilor trenuri Alstom:

  • au caroserie din oţel inoxidabil;
  • 114 metri lungime şi 3 metri lăţime;
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren;
  • fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală;
  • asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi;
  • au aer condiționat.

Alstom a livrat Metrorex, la sfârșitul lunii octombrie, simulatorul de ultimă generaţie pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri.

Potrivit Alstom, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale, cum ar fi calea de rulare, staţiile, depoul şi echipamentele de semnalizare şi control de pe Magistrala 5. Acesta creează scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realităţii Virtuale.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5. Imagini cu noul simulator pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

„Giurgiu”, noul metrou produs de Alstom, „se plimbă” noaptea pe Magistrala Pipera: „Circulă în teste, totul este în linie”. Miercuri ajunge trenul 5

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Horoscop 5 decembrie 2025: O zi intensă cu vești care răstoarnă planuri
Digi24
Dmitri Medvedev amenință „nebuna Uniune Europeană”: confiscarea activelor rusești ar fi echivalentă cu un act ce justifică războiul
Cancan.ro
💣 în lumea televiziunii: Dan Capatos, DAT AFARĂ de la Antenă, 'la pachet' cu Silviu Andrei!
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
„Îți place să trăiești în Europa?”. Un jurnalist ucrainean a abordat-o pe presupusa fiică a lui Putin la Paris / Ea spune că îi pare „foarte rău” pentru războiul din Ucraina
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Rusia va ajunge la granița României, diplomatic sau prin arme, amenință Vladimir Putin
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii