Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) solicită public tuturor candidaților la funcția de Președinte al României să își exprime poziția și viziunea asupra turismului, într-o viitoare dezbatere televizată dedicată și acestui domeniu strategic pentru economia și imaginea României, au transmis reprezentanții asociației, printr-un comunicat de presă.
Oficialii ANAT au transmis public celor 11 candidați care au intrat în cursa pentru Palatul Cotroceni de ce este important turismul pentru România: turismul înseamnă locuri de muncă, investiții, dezvoltare regională și promovarea valorilor și identității naționale.
„Cu toate acestea, în mod inexplicabil, turismul este constant ignorat în campaniile electorale, deși este unul dintre puținele domenii economice în care România are un potențial enorm și nevalorificat pe deplin. Din păcate, ca număr de turiști ne situăm pe ultimul loc din Uniunea Europeană, cu 2,42 de milioane de turiști anul trecut”, se arată în comunicatul ANAT.
„Solicităm candidaților la președinție să răspundă public, într-o dezbatere televizată: ce loc acordă turismului în strategia de dezvoltare a României? Ce măsuri de susținere a turismului ar promova în dialogul cu Guvernul și Parlamentul? Ce soluții propun pentru susținerea antreprenorilor din turism, dezvoltarea brandului de țară, combaterea turismului informal și pentru atragerea turiștilor străini?”, declară Dr. Alin Burcea, președintele ANAT.
Potrivit ANAT, România are nevoie de o strategie coerentă de țară, iar turismul trebuie să fie parte din ea.
Președintele României, chiar dacă nu are atribuții executive directe în acest domeniu, are rolul de garant al interesului național, mediator și vector de imagine la nivel internațional. Prin urmare, poziția fiecărui candidat privind turismul este nu doar oportună, ci esențială.
ANAT își dorește să asiste la prezentarea, în campania electorală, a unui plan sau set de principii clare privind turismul, în cadrul programului prezidențial al fiecărui candidat. De asemenea, își dorește consultarea periodică a industriei de turism și includerea acestui domeniu în dialogul președintelui cu actorii economici majori ai țării.
Prin comunicatul transmis, ANAT adresează mai multe întrebări viitorilor potențiali președinți ai țării:
„Angajați oficial în domeniu știu ca turismul este la fel de eficient precum domeniul financiar și cel din industria auto. Neoficial, foarte mulți români trăiesc din veniturile realizate din turism. Turismul nu este un moft. Este un sector cu impact direct asupra PIB-ului, culturii, diplomației și coeziunii sociale. ANAT va continua să fie un partener activ și vocal în reprezentarea intereselor legitime ale agențiilor de turism și ale întregii industrii. Este momentul ca turismul să devină o prioritate națională!”, au conchis reprezentanții ANAT.
ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România și reprezintă interesele profesionale ale acestora la nivel regional, național și internațional. Asociația are ca membri activi peste 300 de agenții de turism, cele mai importante din țară și ca membri asociați, birouri de promovare a turismului, companii aeriene, de transport, rent-a-car, hoteluri și restaurante, sisteme de rezervări online, firme de asigurări, instituții de învățământ, fundații/asociații cu activitate în turism.
Sursă: Envato – caracter ilustrativ
Citiți și