Proprietarii care au o mașină mai veche de 2015 ar putea fi puși în situația de a scoate din buzunar o gramadă de bani, potrivit noilor reglementări ale Uniunii Europene. O astfel de reglementare ar putea produce un impact major asupra a milioane de conducători auto. Iată despre ce este vorba.
O anumită categorie de șoferi ar putea să plătească mai mult pentru bunăstarea propriilor autoturisme. Datele indică faptul că proprietarii care au o mașină mai veche de 2015 ar putea fi puși în situația de a scoate din buzunar o gramadă de bani, potrivit noilor reglementări ale Uniunii Europene. Comisia Europeană are în vedere, momentan, să introducă obligativitatea de a face, anual, inspecția tehnică a mașinilor și a vehiculelor comerciale ușoare.
Comisia Europeană are în vedere o nouă reglementare pentru șoferi
Potrivit informațiilor, Comisia Europeană are în vedere introducerea unei noi reglementări, și anume inspecția tehnică anuală obligatorie. O astfel de reglementare poate fi aplicată vehiculelor mai vechi de un deceniu. De exemplu, în Germania, la fiecare 2 ani, mașinile trebuie să treacă inspecțiile tehnice. În cazul unui autoturism nou, inspecția are loc o dată la 3 ani. În condițiile în care o astfel de reglementare va tranzita mai departe și va fi acceptată, atunci milioane de conducători auto ar putea fi afectați.
La momentul actual, în Germania, vârsta medie a vehiculelor atinge 10,6 ani. De asemenea, în cazul României, dacă autoturismul este mai vechi de 12 ani, atunci ITP trebuie efectuat anual, arată ziarulromanesc.at.
În Germania, de exemplu, șoferii ar putea fi puși în situația de a plăti mai mult, odată cu vizitatarea anuală a stațiilor ITP. În prezent, costurile sunt între 85 și 115 euro (echivaletul a 423 și 572,50 lei, curs BNR actual).
Reglementarea care poate fi introdusă în statele europene a stârnit, însă, un val de controverse.
Cât costă școala de șoferi în 2025. Ce alte taxe trebuie să plătești
RCA-ul costă tot mai mult: șoferii plătesc mai mult chiar dacă tarifele sunt plafonate