„Țeapa Revolut„ este o nouă tentativă de înșelăciune raportată pe internet de către un client către o publicație din presa locală după ce a fost contactat printr-un apel telefonic de la un număr necunoscut.
El a fost contactat de către un interlocutor care susținea că era angajat Revolut pe partea de Customer Support. Însă, numărul de telefon de la care a primit apelul avea un număr în plus și provenea dintr-o țară străină.
„Un cititor a fost contactat de un număr de telefon care la prima privire pare a fi din țară doar că are o cifră în plus, iar interlocutorul susține că este de la Revolut. Atenție la numerele de telefon necunoscute, să nu cădeți în plasa țeparilor!”, potrivit publicației Ziarul de Cluj.

Potrivit Fanatik, „țeapa Revoluit” este o metodă de înșelăciune de anul trecut. Utilizatorii Revolut care răspund la un singur apel telefonic riscă să piardă banii din conturi. Reprezentanții oficiali ai Revolut susțin că escrocii se folosesc de numele companiei și se pretind reprezentanții acesteia.
Chiar dacă apelurile par în format românesc, având o cifră în plus, clienții contactați aud din celălalt capăt al telefonului un robot care vorbește în limba engleză care susține că sună din partea companiei Revolut. Așa zisul reprezentant al Revolut anunță clientul de efectuarea unei plăți din contul său către compania Amazon.
Și din acel moment, robotul îi oferă variante: dacă închide apelul, suma în cauză va fi luată din cont pentru a onora plata la Amazon. Dar dacă nu vrea să fie taxat, trebuie să rămână pe fir pentru a intra în legătură telefonică cu un alt reprezentant al Revolut. Dacă clientul face greșeala de a cădea în plasă pentru a anula „plata”, falsul reprezentant al Revolut îi va solicita acestuia datele personale, inclusiv cele bancare. Și astfel, clientul devine victimă sigură și poate să-și piardă toți banii.
„Revolut tratează cu seriozitate problema fraudelor și a protejării fondurilor clienților de scheme de înșelătorie și de escrocii digitali. Compania a investit semnificativ în sisteme de protecție anti-fraudă și în recrutarea de specialiști FinCrime, care reprezintă o treime din totalul efectivelor de angajați. Revolut dispune, de asemenea, de sisteme solide de protecție a fondurilor clienților, inclusiv bazate pe modele de inteligență artificială. În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecție pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorități guvernamentale și cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele și a asigura un mediu digital sigur pentru toți utilizatorii”, au răspuns reprezentanții companiei către FANATIK.
Compania Revolut a dat câteva sfaturi clienților pentru în cazul în care sunt contactați telefonic de falși reprezentanți ai companiei pentru solicitări dubioase.
Iată câteva metode pentru clienții Revolut pentru a evita activitățile frauduloase:
Sursa Foto: Shutterstock