Cristian Popescu Piedone și comisarii de la Protecția Consumatorilor a început o acțiune în forță împotriva comercianților care își înșeală clienții cu prețuri diferite la casă și la raft. Joi comisarii din cadrul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Sector 6, sub coordonarea președintelui Cristian-Victor Popescu Piedone, au desfășurat un control operativ la METRO CASH & CARRY ROMANIA SRL (METRO MILITARI), având drept obiect corectitudinea prețurilor de la raft cu cele marcate pe bonul fiscal.
De astfel de înșelăciuni se lovesc tot mai mulți în supermarket-uri. Protecția Consumatorului a primit mai multe plângeri și a pornit un control fulger în acest sens.
Lucrătorii au dat din umeri, mi-au spus că într-adevăr au fost întrebați de clienți, dar ăsta este sistemul și ei trebuie să încaseze, să încaseze. Cum e, cum reprezintă sistemul? Este o înșelăciune, efectiv 6 lei, 7 lei la un produs. Te duci acasă, ai luat, am luat o bere, un bax de șase sticle de bere te uiți. Am luat 22 lei sau mai trei pâini, mai doi total la pe bonul te uiți în detaliu. Nu toți se uită în atenție, consumatori. Uitați-vă în detaliu că diferențele astea de preț sunt practici, sunt practici, sunt practici. Pot să zic nu din greșeli. Practici intenționate, afirmă Piedone.
Povestea se repetă și în alte supermarket-uri. Diferențele pot fi chiar și de câțiva lei.
Inspectorii de la Protecția Consumatorului i-au închis temporar și astăzi două hipermarket-uri din Capitală, pentru că prețurile de la raft erau diferite față de cele de la casă. În total, aproximativ 200 de operatori economici au fost verificați, iar amenzile aplicate valorează aproape 2 milioane de lei.