Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Prim-vicepreședinte PNL Ilfov, a mers să verifice stadiul lucrărilor pe Autostrada AO.
„Am fost pe șantierul Lotului 4 al Autostrăzii București #A0 Nord, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de, aproape, 1,4 km a Lacului Cernica (arie protejată).”, spune Irinel Ionel Scrioșteanu pe pagina de Facebook. Potrivit acestuia, stadiul lucrărilor este următorul:
- săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la cea mai complexă și dificilă structură de pe întregul inel #A0 – podul peste lacul Cernica:
- au fost montate grinzile pentru primele 3 deschideri (24 grinzi beton x 40 m lungime fiecare)
- din totalul de 23 deschideri ale podului, 7 vor avea tablier metalic și 16 grinzi din beton
- în total, vor fi montate 136 grinzi din beton, progresul fiind la cea de-a 25-a grindă montată in timpul vizitei in santier;
- se lucrează la realizarea structurilor provizorii ce vor fi necesare la susținerea tablierului metalic in timpul montajului acestuia;
- continuă lucrările de armare, cofrare și turnare a elevațiilor
- continuă lucrările aferente riglelor peste elevații;
- după finalizarea montării grinzilor pe deschiderile dinspre culeea Cernica, vor începe montarea grinzilor aferente deschiderilor dinspre culeea Glina
- continuă lucrările la pasajul peste autostradă a DJ301 dintre Cernica și Centura București-Pantelimon, au fost montate toate grinzile, predalele, se lucrează la armatei plăcii de suprabetonare si rampele de acces;
- la pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița continuă lucrările de așternere asfalt;
- se lucrează și pe celelalte sectoare ale șantierului.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța #A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, cu posibilitate de dare în trafic în această toamnă.
CITEȘTE ȘI: