Compania care deține Pro TV și Voyo a dat în judecată ANPC din cauza unui client nemulțumit de cum a fost taxat de către platforma online. Ce decizie au luat judecătorii.
Pro TV se războiește cu ANPC, după ce sociatetatea media a fost amendată din cauza unei probleme semnalate de un utilizator al platformei online Voyo. El s-a plâns la Protecția Consumatorului că i-au fost retrași bani de pe card fără ca el să-și fi dat explicit acordul.
ANPC a fost data în judecată de Pro TV SRL, care a solicitat anularea unei sancțiuni de 4.000 de lei pe motiv că ”nu l-ar fi informat pe consumatorul (…) cu privire la faptul că abonamentul Voyo activat la data de 02.07.2024 se reînnoiește automat”.
Ca urmare a sesizării consumatorului, ANPC a dispus o cercetare, în urma căreia trustul media a fost găsit vinovat. Amenda primită de Pro TV SRL a venit după un proces verbal încheiat la data de 20 ianuarie 2025, cu puțin timp înainte ca Piedone să fie numit la conducerea instituției.
Ulterior, procesul verbal a fost contestat în instanță, iar Judecătoria Sectorului 2 a dispus anularea documentului, pentru că sancțiunea a fost aplicată la mai mult de șase luni de la data săvârșirii faptei, intervenind astfel prescripția răspunderii contravenționale. Hotărârea instanței nu este definitivă și poate fi atacată de ANPC.
În timpul procesului, reprezentanții PRO TV au susținut că varianta pe care o susține consumatorul revoltat nu corespunde realității și că, de fapt, acesta a fost informat despre modul de plată a abonamentului Voyo.
”Pe fondul cauzei, a arătat că fapta reținută în sarcina sa nu corespunde realității, consumatorul fiind informat de mai multe ori pe parcursul procesului de achiziționare a abonamentului că acesta presupune plăți recurente și că poate fi anulat oricând, aspecte constatate, la cererea sa și de către un executor judecătoresc.
A mai susținut și că în sesizarea formulată, consumatorul a arătat că poate a fost informat cu privire la acest aspect, dar nimeni nu citește condițiile”, au arătat reprezentanții trustului Pro, în instanță, potrivit FANATIK.
De cealaltă parte, reprezentanții ANPC susțin că, la data de 28 noiembrie 2024, cei de la Pro TV l-au contactat pe consumator în vederea unei soluționări amiabile a divergentului, ”aspect care echivalează și cu o recunoaștere a săvârșirii faptei”.
Judecătorii au respins argumentele ANPC, indicând că că încercarea de soluționare amiabilă ”nu are nicio influență cu privire la natura faptei și nici cu privire la cursul termenului de prescripție”.
De precizat este că abonamentul lunar standard la Voyo costă 4,76 euro (TVA inclus). El ete fiind activat pentru o perioadă de 30 de zile, cu plată recurentă. Asta înseamnă că următoarea plată va fi facturată automat după expirarea perioadei de abonament anterioare, conform Voyo.ro.
Anularea abonamentului se face numai prin accesarea profilului de utilizator pe website-ul platformei și click pe ”Anulați abonamentul” din icon-ul de utilizator/abonamentele mele.
CITEȘTE ȘI: