Primăria Capitalei vrea să reînființeze linia turistică „Bucharest City Tour”, pentru care va folosi șase autobuze double-decker, cumpărate la mâna a doua în 2022. Un proiect în acest sens va fi dezbătut miercuri în ședința Consiliului General ala Municipiului București.
Potrivit proiectului aflat pe ordinea de zi a ședinșie CGMB de miercuri, STB propune înfiinţarea liniei de transport turistic pe traseul: Piaţa Presei, şos. Kiseleff, Calea Victoriei, bd. Naţiunile Unite, bd. Libertăţii, bd . Unirii, Piaţa Unirii, cu întoarcere pe bd. I.C. Brătianu, bd. Nicolae Bălcescu, bd. Gheorghe Magheru, Piaţa Romană, bd. Lascăr Catargiu, Piaţa Victoriei, bd. Aviatorilor, Piaţa Charles de Gaulle, bd. Constantin Prezan, Piaţa Arcul de Triumf, şos. Kiseleff, Piaţa Presei (rond), şos. Kiseleff, Piaţa Presei.
„Se împuternicește expres Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București– llfov, ca în numele și pe seama Municipiului București, în calitate de autoritate locală competentă, să emită licențele de traseu pentru autovehiculele deținute în proprietate de STB, necesare pentru prestarea prin curse regulate pentru Linia Turistică „Bucharest City Tour”.
„Bucureștiul a fost și rămâne un oraș european, cu numeroase monumente istorice și de arhitectură, repere de bază ce justifică promovarea sa ca destinație turistică: muzee, instituții de cultură și artă, edificii religioase, elemente de etnografie și folclor, precum și o mare diversitate de parcuri și complexe de agrement”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
Până în 2019, linia turistică a Capitalei era deservită de patru autobuze supraetajate închiriate de la Primăria Constanța. În 2016, contractul de închiriere pe o perioadă de şase luni s-a ridicat la 148.800 de euro cu TVA.
Dacă proiectul va fi votat în ședinșța CGMB, se vor folosi șase autobuze marca Volvo, cumpărate de Societatea de Transport București (STB) în 2022 cu peste 420 de mii de euro, la mâna a doua, care zac în prezent prin depourile din București.
Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor (APT) și membru al Sindicatului STB, spunea în 2023 că autobuzele turistice pot fi foarte periculoase.
„O să ne distrăm foarte mult cu aceste autobuze. Bănuiala noastră rezonabilă este că prima dată le-au găsit pe site-ul din Suedia și după s-a făcut un caiet de sarcini și au fost achiziționate. Au fost cumpărate de o firmă din Harghita, care prelucrează piatră. Autobuzele au venit cu defecțiuni. În primul rând, nu aveau carte de identitate, fără ITP, fără absolut nimic. La recepție s-au constatat multe probleme, inclusiv lipsa aerului condiționat. Aveau chiar și geamuri sparte sau parbrize fisurate și sunt și foarte vechi”, declara Florin Ivan, pentru Gândul.