Prima pagină » Actualitate » Momente ISTORICE pentru industria feroviară din România. Gruia Stoica: „Fabricile românești trebuie susținute și încurajate”

Momente ISTORICE pentru industria feroviară din România. Gruia Stoica: „Fabricile românești trebuie susținute și încurajate”

Du-mă, acasă, trenule! Dar nu oricum, ci în condiții sigure și moderne, potrivite pentru o Românie din anul 2025. Locomotivele electrice 003 și 004 de tip ELASMO, modernizate la RELOC Craiova, au parcurs cu succes probele de performanță, fiind testate pe ruta București – Constanța și retur. Recent, a fost lansat și trenul Leon, primul automotor Diesel fabricat integral în România după 80 de ani.

Cele două locomotive sunt parte din lotul de 19 astfel de vehicule care fac obiectul contractului finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu o valoare de 91,1 milioane de euro.

Probele au constat în tractarea a 16 vagoane de călători, prima locomotivă a parcurs ruta București – Constanța, iar a doua a efectuat traseul de retur, Constanța – București.

„Finalizarea cu succes a probelor de performanță pentru cele două locomotive reflectă angajamentul nostru ferm față de modernizarea infrastructurii feroviare din România. Credem cu tărie că fabricile românești trebuie susținute și încurajate să devină tot mai competitive, deoarece vagoanele și locomotivele produse și modernizate aici respectă standardele internaționale”,a declarat Gruia Stoica, președinte Grampet Group.

Locomotivele ELASMO 003 și 004 sunt echipate cu motoare electrice de tracțiune asincrone, proiect tip 060 EA1 CA. În plus, vehiculele sunt dotate cu tehnologii de ultimă generație, care asigură performanță, fiabilitate și siguranță sporită.

În afara celor două locomotive care au desfășurat probele de performanță, alte două unități au fost deja livrate beneficiarului și puse în exploatare, iar șase locomotive se află în prezent pe fluxul de producție.

Leon, primul tren construit integral în România. Prima călătorie, pe ruta București Nord – București Băneasa

Reamintim, în acest context, un alt moment istoric pentru industria feroviară din România. GRAMPET Group a lansat trenul automotor Leon, produs la fabrica Electroputere VFU Pașcani. Trenul Leon este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de opt decenii.

Trenul Leon are trei vagoane, cu 145 de locuri, din care 11 VIP şi 134 la clasa a II-a, fotolii rabatabile și scaune ergonomice. Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu prize de 230V şi USB, supraveghere video, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul. În tren sunt spații pentru bagaje voluminoase şi biciclete.

Prima sa călătorie oficială a fost pe ruta București Nord – București Băneasa, având la bord oficialități guvernamentale, ambasadori și lideri din mediul de afaceri.

„Este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat în țara noastră în ultimii 80 de ani. Este un tren complet realizat în România, testat pe mai bine de 30.000 km, atestat cu certificat CE și gata să circule în toată Europa. Cu o viteză de 120 km/h și echipat cu două Power-Pack-uri de 390 kW, care contribuie la reducerea semnificativă a emisiilor și la un consum redus de combustibil, Leon este alegerea pragmatică într-o țară unde 62% din rețeaua de cale ferată nu este electrificată”, a spus Gruia Stoica, președintele Grampet Group, citat de stiripesurse.ro

În ceea ce privește viitorul, Leon urmează să își stabilească ruta comercială, cu opțiuni incluzând București – Brașov sau București – Constanța.

Evenimentul marchează un pas extrem de important în modernizarea infrastructurii feroviare din România, aducând speranță și noi oportunități pentru viitorul transportului pe calea ferată.

Fabrica de la Paşcani, fondată în 1869, astăzi membră a Grampet Group, este specializată îm fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă.

Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%.

Aceasta are 400 de locomotive şi 18.000 de vagoane şi este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria.

Sursa foto: Mediafax Foto / Andreea Alexandru 


CITIȚI ȘI:

CFR Călători introduce Trenurile Soarelui spre mare, dar nu are suficiente garnituri disponibile pentru cererea mare de bilete

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Știri false despre „alimente contaminate din Ucraina” se răspândesc în mediul online din Polonia
Digi24
Cea mai mare problemă cu care se va confrunta noul primar al Bucureștiului. „Nu e normal să nu ai căldură iarna. E strigător la cer”
Cancan.ro
SURPRIZĂ! Cine este soția lui Ciprian Ciucu, noul primar al Capitalei, și ce afaceri 'învârte'
Prosport.ro
FOTO. Catrinel Menghia și Diana Munteanu, vizite în apartamentul lui Adi Mutu: „Mi-a spus să-i zic că sunt vărul lui”
Adevarul
Exit-poll-urile și sondajele au eșuat masiv în București. „E fără precedent. Am avut trei case de sondare care au manipulat”
Mediafax
Veste bună! Sumele pentru unele beneficii sociale, virate în avans de ANPIS. Când vor ajunge banii la beneficiari
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Cele trei puncte la care țarul nu va renunța. Consilierul lui Putin dezvăluie liniile roșii peste care Rusia nu va trece
Cancan.ro
BREAKING | Anunț de ultimă oră despre starea lui Dan Petrescu! Familia antrenorului a venit de urgență în țară
Ce se întâmplă doctore
Transformarea uluitoare a prezentatorului celebru, după ce a slăbit spectaculos! Acum e alt om, abia l-au recunoscut apropiații
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
E legal să oprești cu avariile în fața unei farmacii sau brutării? Răspunsul oficial
Descopera.ro
Ce spune ȘTIINȚA despre oamenii care ADORĂ sensurile giratorii?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Când mirodeniile valorau cât aurul: adevărata poveste a lui Vasco da Gama în India