Autostrada Moldovei(A8) și Autostrada Unirii(A7) vor avea porțiuni eliminate din planul de finanțare PNRR. Potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru. Din spusele acestuia, sunt probleme din cauza nerespectării regulamentului european de achiziții publice.
Mai multe proiecte cu finanțare europeană se află în situația în care nu vor mai primi bani prin PNRR din cauza nerespectării regulamentului european de achiziții publice.
„Anumite erate la aceste achiziții nu au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene – JOUE. În anumite cazuri au fost depuse chiar contestații(…) Concluziile din partea Comisiei și fără argumente adiționale din partea autorităților române pe care le-am găsit la preluarea mandatului sunt că aceste proiecte nu pot fi considerate că îndeplinesc toate condițiile regulamentelor europene”, a spus Dragoș Pîslaru, marți, într-o conferință de presă.
În aceste proiecte se încadrează și anumite porțiuni din Autostrada Moldovei A7 și din Autostrada Unirii A8. Acestea au fost practic eliminate din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), din cauza problemelor la procedurile de achiziție, după cum a mai spus ministrul. România a inclus în PNRR toate cele 13 loturi din Autostrada Moldovei A7, 319 kilometri, cât și două loturi din Autostrada Unirii A8.
„Sunt segmente de autostradă (care au fost scose din PNRR, n.r.), nu din progres fizic, ci din probleme de achiziții publice. Căutăm surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, gen segmentele prioritare din A7 și A8 care nu mai sunt prinse din PNRR”, a declarat ministrul.
Nici metroul din Cluj nu va mai primi bani europeni, adică cei 300 milioane de euro, din cauza întârzierii procedurii de licitație; n-a fost publicată la timp în Jurnalul Oficial al UE, potrivit informațiilor obținute de economedia.ro.
RECOMANDAREA AUTORULUI: