Ce este de făcut dacă ați primit o factură uriașă la curent? Răspunsul APC România.
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România îi învață pe români ce trebuie să facă dacă au primit o factură uriașă la energie electrică.
În primul rând, consumatorii trebuie să notifice în scris furnizorul de energie și să conteste cuantumul valorii facturii.
Apoi, vor solicita furnizorului de energie să realizeze metrologia contorului și să verifice cu indexul vechi dacă nu cumva apare o discrepanță.
„Dacă nu primim răspuns favorabil în maximum 15 zile, trimitem plângerea la ANRE la departamentul de protecție a consumatorului sau direct la ANPC.
Asociația Pro Consumatori (APC), organizație cu o activitate neîntreruptă de peste 35 de ani în domeniul apărării drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor, desfășoară o campanie de informare și educare a consumatorilor de energie electrică privind tarifele finale practicate de furnizorii de energie electrică, intitulată „Energie ieftină pentru consumatori!”
În altă ordine de idei, ANRE a contribuit la creșterea prețului energiei electrice prin introducerea unor taxe care reprezintă, în prezent, aproximativ 52% din prețul pe kWh plătit de consumator”, transmite APC.
:format(webp):quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.gandul.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F07%2F3-poza-interior-10.jpg)
Citește și:
Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introduce un mecanism de protecţie împotriva unuia dintre cele mai riscante comportamente de pe piaţa energiei: contractarea de energie electrică fără intenţie reală de achiziţie, a transmis, miercuri, instituţia.
Scandalul facturilor la curent ajunge în Parlamentul European. Românii plătesc facturi de patru ori mai mari decât alți cetățeni europeni. Europarlamentarii români trag un semnal de alarmă și cer măsuri pentru ca această inechitate să fie înlăturată.