Prima pagină » Actualitate » Sindicaliștii de la Aeroporturi București reacționează la afirmațiile vicepremierului Anastasiu. SCAB: „O MANIPULARE care poate ascunde alte interese”

Sindicaliștii de la Aeroporturi București reacționează la afirmațiile vicepremierului Anastasiu. SCAB: „O MANIPULARE care poate ascunde alte interese”

Sindicaliștii de la Aeroporturi București reacționează la afirmațiile vicepremierului Anastasiu. SCAB: „O MANIPULARE care poate ascunde alte interese”

Afirmația că „în România, un aeroport are nevoie de 1400 de angajați pentru ceea ce în alte țări fac 800” este o comparație „superficială, care ignoră contextul specific fiecărei structuri organizaționale, al nivelului de externalizare și al standardelor de siguranță și securitate”, au transmis, miercuri, reprezentanții sindicali ai angajaților Companiei Aeroporturi București, printr-un comunicat de presă, în replică la declarațiile vicepremierului Dragoș Anastasiu.

Conducerea Sindicatului Companiei Aeroporturi București (SCAB) a precizat, miercuri, într-un comunicat de presă, că în multe aeroporturi europene, o mare parte din activități sunt externalizate către firme private, reducând numărul „oficial” de angajați, dar nu volumul de muncă, în timp ce în România, multe servicii sunt gestionate intern, ceea ce explică diferența numerică, relatează Mediafax.

„Mai mult, munca în aeroport nu este una obișnuită — este despre siguranță, precizie, responsabilitate maximă. Nu poate fi redusă la un simplu calcul de productivitate. Să generalizezi pe baza unui indicator simplist, fără să iei în calcul legislația națională, condițiile de muncă, cerințele impuse de instituții internaționale, sau nevoia reală din teren, e nu doar nedrept, ci și periculos. Un astfel de discurs alimentează o narațiune falsă despre „bugetarii leneși” și pregătește terenul pentru măsuri brutale de austeritate, fără o analiză reală de impact”, a afirmat liderul SCAB, Ștefan Mladin.

Potrivit acestuia, afirmația vicepremierului Dragoș Anastasiu, care a spus că „în România, un aeroport are nevoie de 1400 de angajați pentru ceea ce în alte țări fac 800”, este și inexactă.

„Compania Națională Aeroporturi București, singura la care putea face referire, administrează două aeroporturi internaționale, nu unul — Henri Coandă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa). Să compari un sistem complex, care deservește milioane de pasageri anual, cu un aeroport singular din altă țară, fără să menționezi această diferență fundamentală, considerăm că este o manipulare care poate ascunde alte interese”, a afirmat Ștefan Mladin.

„Comparația nu este doar inechitabilă”

Liderul sindical a explicat, în replica transmisă, că serviciile efectuate de angajații CNAB sunt efectuate în alte părți de mai mulți operatori.

„Mai mult, activitatea se desfășoară în regim permanent 24/7, având un grad ridicat de complexitate operațională, risc și responsabilitate. Personalul CNAB acoperă toate serviciile: operațional, comercial, întreținere, siguranță și securitate, servicii medicale, salvare și stingere incendii, asistență pasageri, handling, infrastructură critică etc. — lucruri care, în alte țări, sunt împărțite de cele mai multe ori între mai mulți operatori economici. Deci, comparația nu este doar inechitabilă, dar ascunde și intenția clară de a decredibiliza compania, în pregătirea unor măsuri de austeritate și restructurare. Aceste afirmații nu sunt despre eficiență, ci despre control și imagine publică”, a mai spus Mladin.

„E ușor să reduci cifrele pe hârtie”

Potrivit acestuia, mai mult, numărul optim de angajați într-un aeroport este influențat de o serie de factori esențiali, printre care: tipul de trafic (de exemplu, pasageri în tranzit vs. zboruri punctuale); complexitatea infrastructurii (terminal unic sau multiple, cargo, aviație generală etc.); nivelul de automatizare și tehnologizare; standardele de securitate și reglementările internaționale; sezonalitatea traficului și nevoia de personal suplimentar; dimensiunea fizică a aeroportului; modul de organizare a serviciilor (externalizare vs. personal intern).

„Productivitatea generală a muncii în România, nominală per angajat este de aproximativ 12.900 Euro adică 71,8% din media europeană, conform Eurostat, în timp ce în aeroporturile din exemplele d-lui vicepremier productivitatea pe angajat în 2024 a fost de aproape 200 mii de Euro pe an depășind de 4,2 ori valoarea medie europeană. Sindicatele din CNAB nu vor accepta stigmatizarea angajaților prin comparații superficiale. În loc de atacuri la adresa celor care muncesc zi de zi pentru siguranța pasagerilor și buna funcționare a infrastructurii aeroportuare, cerem o analiză obiectivă, realizată cu experți reali din domeniu. Suntem deschiși dialogului, dar nu vom tolera concluzii pripite în numele unei „reforme” fără fundamente tehnice. E ușor să reduci cifrele pe hârtie – greu e să ții în picioare un sistem complex, sigur și funcțional”, mai spune Ștefan Mladin.

Sursa: CNAB

Recomandăm și:

55 de ani de la inaugurarea Aeroportului Otopeni. MARTOR al ceremoniilor: „A fost la acel moment o deschidere deosebită față de Vest”

Casa Coandă a intrat în reabilitare și amenajare, la 48 de ani de la închiderea MUZEULUI. Când este programată finalizarea lucrărilor

Istoria Crucii de pe Caraiman, povestită de cel care a introdus-o în GUINNESS BOOK și i-a determinat consolidarea. „Treaba a fost destul de încurcată”

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Presa maghiară despre alegerile de la București: „Aproape nimănui nu i-a păsat cine va fi noul primar”
Digi24
Cea mai mare problemă cu care se va confrunta noul primar al Bucureștiului. „Nu e normal să nu ai căldură iarna. E strigător la cer”
Cancan.ro
BREAKING | Anunț de ultimă oră despre starea lui Dan Petrescu! Familia antrenorului a venit de urgență în țară
Prosport.ro
FOTO. Catrinel Menghia și Diana Munteanu, vizite în apartamentul lui Adi Mutu: „Mi-a spus să-i zic că sunt vărul lui”
Adevarul
Britanicii susțin că România și Danemarca sunt în primejdie. Expert român: „Pericolul real există și se manifestă deja”
Mediafax
Situație incredibilă într-o comună din Botoșani: după tată și mamă, a venit rândul fiicei să conducă primăria
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Cele trei puncte la care țarul nu va renunța. Consilierul lui Putin dezvăluie liniile roșii peste care Rusia nu va trece
Cancan.ro
Totul despre Cristina Simona Ciucu, soţia primarului Capitalei. Ce firmă deține împreună cu Ciprian Ciucu
Ce se întâmplă doctore
Dieta-minune cu care a slăbit Ozana Barabancea. Are o siluetă trasă prin inel și arată mai bine ca-n tinerețe!
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
E legal să oprești cu avariile în fața unei farmacii sau brutării? Răspunsul oficial
Descopera.ro
Ce spune ȘTIINȚA despre oamenii care ADORĂ sensurile giratorii?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Wolfram von Eschenbach: cavalerul-poet care a reinventat legenda Graalului