Prima pagină » Actualitate » România ocupă primele locuri în Europa la consumul ostentativ. Ne afișăm des cu bijuterii strălucitoare, mașini SCUMPE și haine de firmă

România ocupă primele locuri în Europa la consumul ostentativ. Ne afișăm des cu bijuterii strălucitoare, mașini SCUMPE și haine de firmă

FOTO - Captură video

Românilor le plac brandurile la vedere, mașinile scumpe și bijuteriile strălucitoare. Țara noastră ocupă primele locuri în Europa la consumul ostentativ, adică ne luăm doar bunuri pentru a arăta că ne permitem.

Iar această tendință începe, însă să se vadă și la marile case de modă. Companii precum Gucci sau Burberry au făcut trecerea de la luxul discret la logo-uri mari, imprimate pe hainele lor.

În București, oriunde întorci capul, ai șanse mari să-ți țară în ochi un bolid cât 50 de salarii medii.

Într-un singur loc poți găsi trei sau chiar patru mașini al căror preț depășește 40.000 euro, toate parcate pe o suprafață de nici 50 m². Și nu e o situație excepțională, ci mai degrabă un indicator al dorinței românului de a-și scoate în evidență statutul social.

La fel se întâmplă și la haine. În țările estice din Europa,mai ales în România și Bulgaria, sunt campioane la consumul ostentativ. Cu alte cuvinte, capitalismul tânăr se asortează cel mai bine cu bunuri de lux afișate cu mândrie.

„De regulă, acest comportament este cu atât mai prezent cu cât societatea respectivă este mai polarizată. Pe de-o parte, este vorba de un mesaj pe care persoanele care fac parte din acel strat social îl transmit în afară că suntem în elite, suntem în acel strat social, «între noi și voi există o diferență», și cei care încearcă să intre în elita respectivă, deci ascensiunea socială, simt nevoia să transmită… «suntem deja acolo, avem dreptul să avem acces la oportunitățile pe care voi deja le aveți»”, a precizat pentru Știrile Kanal D sociologul Dan Petre.

Mai nou, și marile case de modă au trecut de la „quiet luxury” la „logo-mania”, adică de la discreție la ostentație, pe fondul scăderii cererii.

„E din ce în ce mai rău, din păcate, pentru că se fac aceste schimbări continue de designer și există un haos general. Vânzările au scăzut și încearcă constant să se «revergoreze» într-un fel sau altul”, a precizat Luca Theodor, stilist vestimentar.

FOTO – Captură video: Știrile Kanal D

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Marele pierzător al acestor alegeri
Digi24
George Simion: „Democrația a fost călcată în picioare”. Reacția liderului AUR după închiderea urnelor
Cancan.ro
Moartea Rodicăi Stănoiu, învăluită în mister! Semnul care a stârnit îngrijorare în rândul celor care o cunosc
Prosport.ro
FOTO. Parcă sunt surori! Cum arată mama Jaquelinei Cristian, jucătoarea română care a încasat peste 1 milion de dolari în 2025
Adevarul
Trucul românesc care reduce cheltuielile de iarnă. „Am 21 de grade în casă și nu am dat drumul la căldură”
Mediafax
EXIT-POLL Alegeri Primăria București 2025. CURS: Ciucu 32,7% Băluță 26,3% Alexandrescu 20,2% Drulă 12,8%. INSCOP: Ciucu: 31,7%, Băluță 26,1%, Alexandrescu 21,1%
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
AUR a recunoscut că Anca Alexandrescu a pierdut alegerile. Ce a spus Simion despre relația cu Georgescu
Cancan.ro
Motivul real pentru care Mirabela Grădinaru nu a votat. Răspunsul BIZAR oferit de Nicușor Dan
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Cel mai bătrân STRĂMOȘ al RECHINILOR înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Câți dintre europeni recunosc că sunt stresați la locul de muncă?