Prima pagină » Știri » O dietă bogată în cartofi poate afecta ficatul

O dietă bogată în cartofi poate afecta ficatul

O dietă în care domină alimentele bogate în amidon, precum cartofii, orezul alb și pâinea albă, poate afecta serios funcțiile ficatului, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani, publicat de revista Obesity.

O dietă în care domină alimentele bogate în amidon, precum cartofii, orezul alb și pâinea albă, poate afecta serios funcțiile ficatului, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani, publicat de revista Obesity, informează bbc.co.uk.

Alimentele cu indice glicemic ridicat – care sunt digerate repede de organism – pot contribui la apariția unei disfuncții hepatice, "ficatul gras", care face parte dintre "bolile tăcute".

După cum indică și numele bolii, în cazul "ficatului gras" grăsimea se depune în jurul organului, iar în timp aceasta poate fi un factor al apariției insuficienței hepatice.

Cercetătorii de la spitalul de pediatrie din Boston au descoperit acest lucru în urma unor studii realizate pe cobai.

Animalele participante la studiu au fost hrănite timp de șase luni fie cu alimente cu indice glicemic ridicat, fie cu produse cu indice glicemic scăzut.

Indicele glicemic este un mod de a măsura viteza cu care energia extrasă din alimente este absorbită de corp. Alimentele cu indice glicemic ridicat sunt repede absorbite în fluxul sangvin, provocând ridicarea nivelului de zahăr din sânge, care la rândul lui provoacă o creștere a nivelului insulinei. În momentul în care nivelul insulinei crește, nivelul de zahăr în sânge scade rapid, provocând amețeli. Din acest motiv, alimentele cu indice glicemic ridicat ar trebui să fie consumate doar ocazional.

Mai multe știri pe www.mediafax.ro

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce gătim de Sfânta Maria. 5 rețete tradiționale pentru masa de sărbătoare
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
În ce condiții poate conduce o persoană cu epilepsie. Ce prevede legea în cazul accidentului din Brașov
Mediafax
SUA își pune aliații NATO la test: Trump decide cine rămâne „loial” înainte de retragerea trupelor din Europa
Click
David Popovici, AUR la 200 de metri liber! Intră în istorie cu un record
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni