Cum scăpăm de teama că ne îmbolnăvim de COVID / Persoanele anxioase dezvoltă o frică mai mare!

Cum scăpăm de teama că ne îmbolnăvim de COVID / Persoanele anxioase dezvoltă o frică mai mare!
Foto cu caracter ilustrativ / Shutterstock
Publicat: 03/12/2020, 12:29

Persoanele care au un fond anxios pot dezvolta o frică mai mare în pandemie, din cauza noului coronavirus. Psihologul Yolanda Crețescu explică cum ne putem feri de anxietate în această perioadă!

„Persoanele care au un fond anxios vor dezvolta o frică mai mare în această perioadă decât cele care nu sufereau de anxietate înainte.

Faptul că suntem îngrijorați, că ne ținem într-o zonă de alertă, este firesc. Pentru că avem de-a face cu un virus care poate fi, în procente de până în 10%, mortal. Dacă ești în zona de risc, dacă ai diabet, dacă ai alte comorbidități, ar trebui să fii mai precaut, dar nu mai anxios.

„Anxietatea influențează sistemul imunitar”

Pentru că anxietatea influențează sistemul imunitar, metabolismul, eliberarea de cortizon în sânge produce o reacție în lanț și pentru pancreas și pentru sistemul circulator și atunci se strică mai multe, înainte de a face COVID. Aceasta este o parte din mecanismul diabetului tip 2, care vine din stres”, a explicat la Antena 3 psihologul Yolanda Crețescu.

Psihologul a explicat și cum ne putem feri de anxitate în această perioadă!

„Să ne facem două, trei proiecte. Să eliminăm din programul nostru lucrurile care nu sunt confortabile”

„Să ne facem două, trei proiecte. Să eliminăm din programul nostru lucrurile care nu sunt confortabile. Dacă nu vreau să gătesc, nu gătesc. Dacă nu vreau să verific lecțiile, nu verific lecțiile. Dar trebuie să fim puțin mai conștienți, mai ordonați și mai zgârciți cu resursele noastre interioare.

Pe de altă parte, nici nu este foarte sănătos ca la o situație stresantă să îmi găsesc o premiere în exterior. Ci să învăț să gestionez situația de acum, astfel încât cauzele care ar duce la anxietate să nu mai existe și nu efectele compensatorii (…)

Dacă îmi este frică de ce simt, să încerc să mă controlez la nivel rațional. Dacă mă gândesc că mă doare în gât și nu mai pot respira, din momentul în care am aflat că am intrat în contact cu cineva pozitiv, să nu îmi induc această stare, pentru că îmi va declanșa un atac de panică. Devin rațional, încerc să controlez ceea ce gândesc și ceea ce simt și să fiu logic”, a mai explicat psihologul Yolanda Crețescu.