Prima pagină » Actualitate » Olandezii de la DAMEN rămân la Galați, dar refuză „comitete și comisii” în privința Șantierului Mangalia: „Nu am fost contactați de autorități”

Olandezii de la DAMEN rămân la Galați, dar refuză „comitete și comisii” în privința Șantierului Mangalia: „Nu am fost contactați de autorități”

Olandezii de la DAMEN rămân la Galați, dar refuză „comitete și comisii” în privința Șantierului Mangalia: „Nu am fost contactați de autorități”

Grupul olandez Damen și-a anunțat recent retragerea de la Șantierul Naval Mangalia, după ce a acuzat că statul român și-a încălcat contractul. Vineri, compania a trimis mai multe precizări legate de această decizie, subliniind că soluția în acest caz nu este reprezentată de „comitete și comisii”.

Damen anunță, în acest context, că va rămâne în România și își va continua activitatea la Galați.

„Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Este prea puțin și prea târziu”

„Nu există îndoială că Legea 187/2023 este aplicabilă și Damen este lipsit de controlul operațional și managerial, prin încălcarea totală a acordului inițial de către statul român, de unde și dreptul Damen de a înceta contractul de asociere. Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale ale Ministerului Economiei din România.

Așa cum Damen a notificat toate autoritățile responsabile, încetarea contractului de asociere este deja în vigoare de la 03.08.2023. Damen așteaptă doar cooperarea părții române pentru o implementare eficientă a procedurii de retragere, cu cât mai puține perturbări posibile pentru toate părțile interesate.

Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Ceea ce este, în orice caz, prea puțin și prea târziu. Mai mult, Damen Holding nu a fost contactat de nicio autoritate și nu are discuții în prezent cu nicio comisie”, se arată în comunicatul de presă transmis, vineri de compania olandeză.

„Sesizarea părții olandeze a ajuns la Guvernul României de ceva vreme”

În timpul briefingului de presă de joi, de la Palatul Victoria, purtătorul de cuvânt al Guvernului a vorbit despre acest subiect.

„Această modificare de statut la Șantierul Naval de la Mangalia a survenit în urma unui act normativ asumat de România prin Planul Național de Reziliență și Redresare, prin cel de guvernanță corporativă menționat.

Sesizarea părții olandeze a ajuns la Guvernul României de ceva vreme și, în cel mai scurt timp, s-a constituit o comisie interministerială, care a deschis imediat un dialog cu partea olandeză, iar în clipa asta pot să vă spun că discuțiile sunt într-un stadiu activ și că se caută, statul român dorește în primul rând o soluție amiabilă cu investitorii olandezi”, a spus Mihai Constantin, reprezentantul Executivului. (Detalii suplimentare puteți citi aici…)

Prezenţa companiei asigură peste 3.500 de locuri de muncă pe plan local

În 2018, Damen a decis să investească în Șantierul Naval Mangalia şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile companiei care operează Şantierul (permiţând statului român să devină acţionar majoritar în această companie, cu 51%), în schimbul primirii şi păstrării controlului operaţional şi managerial al şantierului naval.

Damen Holding B.V. deţine şantiere navale Galaţi şi Mangalia şi operează cea mai mare companie de proiectare navală din România. Prezenţa companiei asigură peste 3.500 de locuri de muncă pe plan local, peste 400 de proiecte au fost finalizate în România şi au fost construite peste 30 de nave de apărare şi securitate pentru 14 forţe navale şi gărzi de coastă din întreaga lume, inclusiv pentru ţări NATO şi UE.

Acum, olandezii de la Damen cer rezilierea contractului cu statul român privind Șantierul Naval Mangalia. Aceștia susțin că prin adoptarea legii 187/2023, statul român încalcă condițiile oferite în contractul semnat în anul 2018.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Cum a ajuns Șantierul Naval Damen din Mangalia să raporteze pierderi mai mari decât cele reale. Inspectorii fiscali au găsit cheltuieli cu mese festive și reclame folosite pentru a scădea impozitul

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda