Olandezii de la DAMEN rămân la Galați, dar refuză „comitete și comisii” în privința Șantierului Mangalia: „Nu am fost contactați de autorități”

Olandezii de la DAMEN rămân la Galați, dar refuză „comitete și comisii” în privința Șantierului Mangalia: „Nu am fost contactați de autorități”
Publicat: 11/08/2023, 12:17
Actualizat: 11/08/2023, 12:18

Grupul olandez Damen și-a anunțat recent retragerea de la Șantierul Naval Mangalia, după ce a acuzat că statul român și-a încălcat contractul. Vineri, compania a trimis mai multe precizări legate de această decizie, subliniind că soluția în acest caz nu este reprezentată de „comitete și comisii”.

Damen anunță, în acest context, că va rămâne în România și își va continua activitatea la Galați.

„Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Este prea puțin și prea târziu”

„Nu există îndoială că Legea 187/2023 este aplicabilă și Damen este lipsit de controlul operațional și managerial, prin încălcarea totală a acordului inițial de către statul român, de unde și dreptul Damen de a înceta contractul de asociere. Acest lucru a fost recunoscut chiar și în documente oficiale ale Ministerului Economiei din România.

Așa cum Damen a notificat toate autoritățile responsabile, încetarea contractului de asociere este deja în vigoare de la 03.08.2023. Damen așteaptă doar cooperarea părții române pentru o implementare eficientă a procedurii de retragere, cu cât mai puține perturbări posibile pentru toate părțile interesate.

Soluția nu este să se formeze comitete și comisii. Ceea ce este, în orice caz, prea puțin și prea târziu. Mai mult, Damen Holding nu a fost contactat de nicio autoritate și nu are discuții în prezent cu nicio comisie”, se arată în comunicatul de presă transmis, vineri de compania olandeză.

„Sesizarea părții olandeze a ajuns la Guvernul României de ceva vreme”

În timpul briefingului de presă de joi, de la Palatul Victoria, purtătorul de cuvânt al Guvernului a vorbit despre acest subiect.

„Această modificare de statut la Șantierul Naval de la Mangalia a survenit în urma unui act normativ asumat de România prin Planul Național de Reziliență și Redresare, prin cel de guvernanță corporativă menționat.

Sesizarea părții olandeze a ajuns la Guvernul României de ceva vreme și, în cel mai scurt timp, s-a constituit o comisie interministerială, care a deschis imediat un dialog cu partea olandeză, iar în clipa asta pot să vă spun că discuțiile sunt într-un stadiu activ și că se caută, statul român dorește în primul rând o soluție amiabilă cu investitorii olandezi”, a spus Mihai Constantin, reprezentantul Executivului. (Detalii suplimentare puteți citi aici…)

Prezenţa companiei asigură peste 3.500 de locuri de muncă pe plan local

În 2018, Damen a decis să investească în Șantierul Naval Mangalia şi a acceptat să transfere părţii române 2% din acţiunile companiei care operează Şantierul (permiţând statului român să devină acţionar majoritar în această companie, cu 51%), în schimbul primirii şi păstrării controlului operaţional şi managerial al şantierului naval.

Damen Holding B.V. deţine şantiere navale Galaţi şi Mangalia şi operează cea mai mare companie de proiectare navală din România. Prezenţa companiei asigură peste 3.500 de locuri de muncă pe plan local, peste 400 de proiecte au fost finalizate în România şi au fost construite peste 30 de nave de apărare şi securitate pentru 14 forţe navale şi gărzi de coastă din întreaga lume, inclusiv pentru ţări NATO şi UE.

Acum, olandezii de la Damen cer rezilierea contractului cu statul român privind Șantierul Naval Mangalia. Aceștia susțin că prin adoptarea legii 187/2023, statul român încalcă condițiile oferite în contractul semnat în anul 2018.

CITIȚI ȘI:

EXCLUSIV | Cum a ajuns Șantierul Naval Damen din Mangalia să raporteze pierderi mai mari decât cele reale. Inspectorii fiscali au găsit cheltuieli cu mese festive și reclame folosite pentru a scădea impozitul

Otilia Serescu
Absolventă a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Otilia Serescu a debutat în mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ucraina vs. „Beretele negre”: Cum a arătat primul atac ucrainean asupra trupelor de elită ale...
EXCLUSIV | ”L-am blestemat! A murit la 5 ani de la pierderea copilului meu!”
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
Sora șoferului sinucigaș din Suceava o acuză pe soția acestuia de moartea lui și a...
„Mă odihnesc” Ultimele cuvinte ale lui Silviu Prigoană înainte să moară. Unul dintre prietenii cu...
Cine a fost Silviu Prigoană. Omul de afaceri a murit marți, la 60 de ani
Rusia interzice prin lege promovarea unui mod de viaţă „fără copii”
Cine este și cu ce se ocupă văduva lui Silviu Prigoană. Ce afacere deține Mihaela,...
Cum și-a pierdut, de fapt, Silviu Prigoană piciorul! „Mi-am tăiat singur tendonul, pentru că medicii...
Cod galben de vreme severă în 14 judeţe. Zonele unde sunt așteptate ploi, lapoviţă şi...
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Cei doi și-au...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primește Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Două săptămâni de reduceri la sute de mașini! Skoda Octavia și Toyota C-HR la prețuri...
Prinţul moştenitor saudit susţine că Israelul comite „genocid” în Gaza
Imagini HALUCINANTE cu cea mai MARE planetă din Sistemul Solar
Interdicție la bloc. Amendă de 30.000 de lei pentru proprietarii de apartamente
Cel mai mare plan al luI Ceaușescu, un eșec. De ce a eșuat lamentabil
Cine este văduva lui Silviu Prigoană. Mihaela este mai tânără cu 15 ani decât regretatul...
"Inima ni se face bucăți". Doliu la colegiul unde tinerii morți în accidentul de la...
Silviu Prigoană a murit! Vestea cutremurătoare a uimit întreaga Românie!
Silviu Prigoană și marea sa durere. A suferit în tăcere
BANCUL ZILEI. Polițistul: - Bulă, de ce alergi cu 80 km/h prin oraș?
Cum i-a ucis Mihai Viteazul pe creditorii turci veniţi să ridice banii pentru înscăunarea lui