Epava avionului în care a murit Dan Petrescu se reface: „Pot să vadă dacă are vreo gaură, cine știe?!” | EXCLUSIV

Publicat: 03/12/2021, 12:36

Vineri s-au împlinit două luni de la tragedia aviatică de la Milano, în care au murit opt persoane, printre care și magnatul Dan Petrescu – pilotul aeronavei. Surse din cadrul anchetei au precizat pentru Gândul că la acest moment la Milano se reface epava avionului, pentru a se elimina câteva scenarii. Potrivit expertului în aviație Sorin Stoicescu, anchetatorii pot vedea inclusiv dacă avionul „avea vreo gaură” sau „vreun corp străin”.

Anchetatori români sunt plecați în prezent în Italia, la Milano, unde participă la reconstrucția avionului care s-a prăbușit pe data de 3 octombrie, la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul Linate. Surse din anchetă au precizat pentru Gândul că se încearcă, din ce s-a reușit să se strângă de la locul accidentului, să se pună resturile cap la cap, pentru a se elimina câteva scenarii, dar mai ales pentru a se vedea dacă avionul a avut o problemă tehnică.

Sorin Stoicescu, fostul şef al Aviaţiei Civile din România, a explicat, pentru Gândul, cât de grea este procedura de reconstrucție a unei epave.

Sorin Stoicescu: „Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce”

„Este extrem de dificil să faci asta. Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce, pentru că multe părți s-au topit, iar unele s-au furat de pe câmp. Totuși, nu este imposibil, depinde de ce găsești la fața locului”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Specialistul explică ce pot afla anchetatorii după reconstrucție.

„Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate”

„Este foarte bine că refac epava. Vor să vadă, dacă se poate, ce părți ale avionului au fost afectate înainte de prăbușire. Dacă anumite părți s-au desprins. Pot vedea dacă are vreo gaură în el, s-au chiar corp străin, cine știe?! Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate, pentru că avionul avea plinul făcut și a ars foarte mult. Prin refacerea epavei se pot trage multe concluzii și ajută foarte mult și producătorul, să vadă ce probleme tehnice a avut aeronava, dacă a avut”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Ancheta acestui accident, care a avut loc pe data de 3 octombrie, este una extrem de grea, din cauza distrugerilor foarte mari. Practic, avionul a avut un impact aproape vertical, apoi a ars foarte mult.

Cutia neagră, inoperabilă

Mai mult, nici cutia neagră a aeronavei nu i-a ajutat pe anchetatori. Dispozitivul de înregistrare era inoperabil, cel mai probabil decuplat de către miliardar, așa cum Gândul a dezvăluit recent.

Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano de pe data de 3 octomrbie este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șase ani.

Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit pe 3 octombrie, după ce avionul cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.

Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme.

La ora 13.04, avionul a decolat către Sardinia. Trei minute mai târziu, la 13.07, aparatul de zbor s-a prăbușit.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate”

Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Patru tineri germani s-au dus până în Austria ca să pună flori la casa lui...
Ce făcea, de fapt, Vali Vijelie în timp ce soția lui anunța că divorțează după...
FOTO. Ioana Țiriac a făcut ravagii într-un costum de baie spectaculos!
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Misterul unei crime a fost elucidat după 30 de ani. Mărturia unui copil de 4...
A pierdut la Marriott banii de la cămătari și... De ce a cedat Mititelu Jr.?!...
Declarațiile SFÂȘIETOARE ale unei vedete: de ce nu a devenit mamă până acum!
Tradiţii, obiceiuri şi superstiţii de Sfântul Gheorghe. Ce să faci astăzi, în ziua Purtătorului de...
Turistă sfârtecată de urs pe Transfăgărășan! Scosese mâna pe geam ca să...
Un nou val de praf saharian vine peste România zilele acestea! La ce trebuie să...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
Preț în România pentru cel mai interesant SUV din 2024
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul...
ANUL în care Pământul NU a avut VARĂ! Cum a fost posibil?
TRAGEDIE. A murit o legendă a fotbalului din România: Nu îl vom uita niciodată
Ce a putut să pună Regina Întunericului în farfuria Iuliei, atunci când ea nu era...
EL e ucigașul Ana-Mariei?! Gravida, găsită îngropată în pădure! Dezvăluiri de ultimă oră
De ce crede Patrick despre Ștefan că este un pârâcios. Rebecca și Roberta au ajuns...
Ioana Dichiseanu, cu lacrimi in ochi, despre ultimele clipe ale tatălui ei: "Mi-a luat mana...
BANCUL ZILEI. Bula îsi întreabă dirigintele: - Dom’ profesor, care e diferența dintre bărbați și...
Teama de incertitudine: când devine toxică pentru sănătatea mintală?